{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازیگرانی که همسر ناصرالدین شاه شدند/ از مریلا زارعی تا آزیتا حاجیان

بازیگرانی که همسر ناصرالدین شاه شدند/ از مریلا زارعی تا آزیتا حاجیان
کدخبر : 3457

بازیگران مختلفی از جمله آزیتا حاجیان، فخری خوروش و ایرن زازیانس در سریال‌هایی که درباره ناصرالدین‌شاه ساخته شده، ایفاگر نقش مهدعلیا بوده‌اند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، ندا زندی در همشهری نوشت: پنجشنبه گذشته، نخستین عکس از گریم مریلا زارعی در نقش "مهدعلیا"، مادر ناصرالدین‌شاه، در سریال "جیران" به کارگردانی حسن فتحی منتشر شد. این دومین‌بار است که حسن فتحی، پس از سریال "شهرزاد"، برای شبکه نمایش خانگی سریال می‌سازد و آن‌طور که از شواهد و قرائن و خلاصه داستانِ منتشرشده این سریال مشخص است، مجموعه جدید حسن فتحی به ماجرای عاشقی شاه قاجار می‌پردازد. اما همزمان با این سریال، 2سریال دیگر هم درباره ناصرالدین‌شاه در شبکه نمایش خانگی در دست ساخت است؛ "آهوی من مارال" به کارگردانی مهرداد غفارزاده و "قبله عالم" به کارگردانی حامد محمدی.

در سریال "قبله عالم" که مایه طنز دارد، شقایق دهقان نقش مهدعلیا را بازی می‌کند اما تاکنون عکسی از گریم او منتشر نشده است. از بازیگر نقش مهدعلیا در سریال "آهوی من مارال" هم در رسانه‌ها نامی نیامده است. اما پیش‌تر هم بازیگران دیگری در سریال‌هایی که درباره ناصرالدین‌شاه ساخته شده، ایفاگر نقش مهدعلیا بوده‌اند.

ایرِن زازیانس(1391-1306) در سریال "سلطان صاحبقران" ساخته علی حاتمی به سال1354 در نقش مهدعلیا بازی کرد. به اعتقاد برخی، در این سریال، ناصرالدین‌شاه و وزرایش نمادی از پهلوی دوم و دربار او بودند و مهدعلیای این سریال نیز در واقع بازنمایی مادر محمدرضا پهلوی بود. سال‌ها بعد و در سال1364، در سریال "امیرکبیر" ساخته سعید نیک‌پور، فخری خوروش نقش مهدعلیا را بازی کرد که او هم به نوعی یادآور فرح پهلوی و نقش او در سیاست‌های پهلوی دوم بود.

در سال1388 نیز آزیتا حاجیان در سریال "سال‌های مشروطه" ساخته محمدرضا ورزی در نقش مهدعلیا ظاهر شد. این سریال نتوانست مانند 2سریال دیگری که به روزگار ناصرالدین‌شاه می‌پرداختند، مورد توجه قرار بگیرد و به همین دلیل نقش‌آفرینی حاجیان هم در یادها نماند.

حالا باید دید، بعد از بیش از یک دهه که مهدعلیا برای آخرین‌بار به تصویر کشیده شد، بازیگران جدیدی که در سریال‌های شبکه نمایش خانگی نقش او را بازی می‌کنند چه اجرای جدیدی از این شخصیت ارائه می‌دهند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها