{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پرهام موسوی :

در مورد حواشی فیلم «مست عشق» نباید قضاوت کرد

در مورد حواشی فیلم «مست عشق» نباید قضاوت کرد
کدخبر : 3678

سرمایه گذاران ایرانی با سرمایه گذاران ترک فیلم توافق کردند که در قالب یک فیلم سینمایی دو ساعته ، برشی از زندگی مولانا و شمس در فیلم مست عشق روایت شود اما وقتی حسن فتحی راش هایش یا همان سکانس های خامی که میگیرد بیشتر از هفت ساعت میشود طبیعتا سرمایه گذار ترک ناراضی میشوند از عدم تعهد تیم ایرانی ، حتی قرار بود این فیلم سینمایی دو ماهه فیلمبرداری اش به اتمام برسد ولی بدلیل کشدار شدن روند تولید و تعدد سکانس ها مدت زمان فیلمبرداری هم افزایش یافت.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از مجله سینماباز، سرمایه گذاران ترک که بخشی از  پروژه «مست عشق» متعلق به آنها است از راش های هفت هشت ساعته می‌خواهند سریال چند قسمتی خارج کنند حتی گفته شده به یکی از شبکه های ماهواره ای هم فروخته شده و در حال دوبله فارسی است . خب باید قبول کرد عدم تعهد کارگردان و سرمایه گذار ایرانی صورت گرفته برعکس صنعت فیلمسازی ما ، آنها خیلی دقیق و حساب شده هر سکانس را میگیرند اما در صنعت فیلمسازی ما در سریال ها و فیلم ها کلی سکانس های اضافی میگیرند که دست تدوینگر برای تدوین سکانس ها باز باشد.

سرمایه گذاران ترک ادعا دارند سکانس های پایانی که حسن فتحی میگوید فیلمبرداری نشده در فیلمنامه اولیه نبوده و حین ساخت این سکانس ها اضافه شده . در این مورد هم متاسفانه باز هم عدم تعهد سرمایه گذار و کارگردان ایرانی را شاهد هستیم.

نباید احساسی قضاوت کرد به هرحال در این دو مورد که اشاره کردم تیم ایرانی فیلم از توافق اولیه سرپیچی کردند . اگر صنعت سینمای ما برای هر سکانس حساب شده عمل میکرد و قبل از ساخت فیلمنامه محکمی طراحی میکرد که در حین ساخت تغییر نمیکرد این اتفاقات برای مست عشق رخ نمی‌داد.

در فیلمسازی و سریال سازی سینمای ایران تغییر در فیلمنامه یا راش های هفت هشت ساعته برای یک فیلم صد بیست دقیقه ای متعدد رخ داده نمونه شاخص این موارد سری اول فیلم اخراجی ها بود که راش ها یا همان فیلم خام آنقدر زیاد شد که نصف سکانس های اضافی در پشت صحنه جداگانه ای از فیلم استفاده شد در ارتباط با تغییر فیلم نامه در زمان ساخت هم متعدد برای فیلم ها و سریال های ایرانی رخ داده به نوعی فیلمسازان ما عادت کردند به این شکل فیلمسازی اتفاقی که حتی در ترکیه هم رخ نمیدهد و برای ساختن هر سکانس فکری پشت سازندگانش است.
 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها