{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زندگی سلمان فارسی سریال می‌شود

زندگی سلمان فارسی سریال می‌شود
کدخبر : 4110

"سلمان فارسی" که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد، سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام را روایت می‌کند. نکته کنجکاوی برانگیز، چگونگی حضور پیامبر (ص) و امیرالمومنین(ع) در سریال است.

به گزارش هنر ام‌روز، فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری سریال الف‌ویژه "سلمان فارسی" حدود 5سال طول بکشد؛ سریالی که کارگردانش داوود میرباقری است و در کارنامه این کارگردان سریال‌هایی چون "امام علی"، ‌"مسافر ری"، ‌"معصومیت از دست رفته" و "مختارنامه" دیده می‌شود و قرار است زندگی "سلمان فارسی" را به تلویزیون بیاورد.

"سلمان فارسی" که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد، 3فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام را روایت می‌کند. برنامه‌ریزی اولیه سریال به‌گونه‌ای بود که بخش‌هایی از پروژه در ارمنستان و ترکیه فیلمبرداری شد، اما به‌علت شیوع کرونا و ممنوعیت سفرها، لوکیشن‌های داخلی جایگزین شدند. فیلمبرداری این سریال، اواخر آذر ۱۳۹۸ در کویر شهداد کرمان آغاز شد. آذر‌ماه سال گذشته نیز فیلمبرداری بخش بزرگ فصل دریایی سریال در شاهرود به پایان رسید.

فصل دریایی‌‌ سریال ویژوال افکت زیادی را می‌طلبد که 2کشتی برای این بخش طراحی و ساخته شده است. این سفر دریایی مبتنی بر ویژوال افکت فیلمبرداری شد. پیش از این، گروه سازنده "سلمان فارسی" به‌منظور لوکیشن‌یابی به چند کشور ازجمله لبنان، سوریه، ترکیه و ارمنستان سفر کردند تا بعد از ارزیابی نهایی و با درنظر گرفتن همه جوانب، سفرهای خارجی به‌منظور تکمیل فصل بیزانس سریال در سال‌جاری انجام شود. همزمان، به موازات فیلمبرداری در شهرک سینمایی نور و ساخت تجهیزات در شهرک سینمایی غزالی، ساخت دکورهایی در منطقه آبسرد دماوند نیز آغاز شده است.

سریال «سلمان فارسی» به خرابه‌های شام رسید/ عکس

پیش‌بینی‌ها برای فیلمبرداری دوران ساسانیان

با آغاز سال ۱۴۰۰، فیلمبرداری بخش دیگری از این پروژه فاخر در شهرک سینمایی نور از سرگرفته شد. در این بخش، پس از ساخت دکورهای خرابه‌های شام، فیلمبرداری در این دکورها در حال انجام است. براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط سازندگان سریال تا پایان سال‌جاری، فیلمبرداری بیزانس به اتمام می‌رسد و فیلمبرداری فصل ایران دوران ساسانی آغاز خواهد شد. تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، مرحوم چنگیز جلیلوند، علی دهکردی، رامونا شاه، احترام برومند، مهدی فقیه، علیرضا مهران و همچنین چند بازیگر خارجی جلوی دوربین رفته‌اند. علیرضا شجاع‌نوری نقش سلمان فارسی را بازی می‌کند. برای تولید این سریال حدود ۱۲هزار دست لباس طراحی و تولید شده است. با توجه به تاریخی بودن سریال از طراحی خاص صحنه، ابزارآلات و لباس‌ها برای نشان دادن اصالت تاریخی اثر استفاده شده است. لوکیشن‌های تیسفون، جی و حجاز در قالب ۳۰ کارگاه دکورسازی از طراحی کشتی گرفته تا تمامی ظرافت‌های هنری دوران ساسانی، بیزانس و پیامبر اسلام(ص) ساخته می‌شوند. میرباقری قرار است سریال را در 50قسمت بسازد و البته هنوز شبکه پخش سریال هم مشخص نیست.

چگونگی حضور پیامبر (ص) و امیرالمومنین(ع) در سریال سلمان فارسی

با توجه به زندگی سلمان فارسی و آنچه در تاریخ خوانده می‌شود، باید دید میرباقری زندگی سلمان را از کجا آغاز می‌کند، به کجا می‌برد و در چه مقطعی به پایان می‌رساند. اما نکته قابل تامل و تماشایی این سریال می‌تواند حضور پیامبر اکرم و حضرت علی در این سریال باشد؛ مقاطعی از زندگی سلمان که با2حضرت همراه بوده است. البته امرالله احمدجو که در کنار میرباقری فیلمنامه سریال را نوشته است، درباره این موضوع می‌گوید: "بیشتر و عمده سریال تصویرگر همنشینی سلمان با پیغمبر(ص) است و به‌طور حتم با توجه به تجربه زیاد میرباقری در بخش‌هایی از فیلم که حضرت محمد(ص) دیالوگی دارند، به‌گونه‌ای تصویر خواهد شد که برای مخاطب لذت‌بخش باشد." همچنین عنوان شده  تمام جنگ‌های مدینه در سریال وجود دارد. اوج این نبردها هم جنگ خندق (احزاب) است که سلمان راهنمایی کرده و با پیشنهاد او دور تا دور مدینه را خندق می‌کنند و آب می‌اندازند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها