{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سریال‌های جدید نمایش خانگی و رقابت دو پلتفرم با سریال‌های تاریخی

سریال‌های جدید نمایش خانگی و رقابت دو پلتفرم با سریال‌های تاریخی
کدخبر : 4939

رقابت سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی همچنان ادامه دارد و نکته قابل توجه در این میان تولید آثار تاریخی است که هر دو پلتفرم پرطرفدار به آن اقبال نشان داده‌اند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری هنرآنلاین، با گذشت بیش از یک سال از پاندمی کرونا که تولید اثر در سینمای ایران را با چالش جدی مواجه کرد، رقابت سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی همچنان داغ است. در ادامه به معرفی سریال‌های تازه شبکه نمایش خانگی دو پلتفرم پرطرفدار فیلیمو و نماوا می‌پردازیم.

«قبله عالم»؛ روایتی کمدی از دوران ناصرالدین شاه

این اثر به کارگردانی حامد محمدی سریالی در ژانر کمدی بوده که در بستر تاریخ روایت می‌شود. «قبله عالم» با نگاهی به زندگی ناصرالدین شاه سعی می‌کند تا در فرم کمدی داستان خود را تعریف کند. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: « مادرجان این همه زن را مرخص بفرمایید تا اندرونی کاخ خلوت شود پدر سوخته‌ها مضمون کوک میکنن قبله عالم را هوس ران جلوه دهند.»

این مجموعه قرار است ساعت ۸ صبح هر یکشنبه از پلتفرم فیلیمو پخش شود. قسمت اول این سریال هفته گذشته پخش شد اما نتوانست نظر مخاطبان را آنچنان که باید به خود جلب کند.

حامد کمیلی، هادی کاظمی، شقایق دهقان، سام درخشانی، اردشیر رستمی، مارین ون هولک، پژمان بازغی، سوگل خلیق بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند. همچنین محمدرضا علیمردانی به عنوان راوی در نقش امیرکبیر (بدون نمایش تصویر و تنها با پخش صدا) حضور دارد.

«خاتون»؛ روایتی عاشقانه در بستر تاریخ

این مجموعه اولین تجربه سریال‌سازی تینا پاکروان به شمار می‌آید. سریال «خاتون» روایت‌گر داستان عاشقانه‌ای در سال ۱۳۲۰ و در کشاکش اشغال ایران توسط نیروهای متفقین با تاکید بر روی شخصیت زن اصلی خود، یعنی خاتون است.

تینا پاکروان، به دلیل شیوع کرونا تا مدت‌ها ضبط این مجموعه را متوقف کرد اما اکنون قرار است اولین قسمت این مجموعه ساعت ۸:۳۰ دوشنبه این هفته (۱۸ مرداد ماه) از پلتفرم نماوا پخش شود.

یکی از نکات مهم این سریال حضور بازیگران مطرحی همچون مهران مدیری، شبنم مقدمی و بابک حمیدیان در آن است. همچنین حامد کمیلی، اشکان خطیبی، میرسعید مولویان، رضا بهبودی، ستاره پسیانی، شاهرخ فروتنیان، بهناز جعفری، مهدی قربانی، مهتاب ثروتی، مهران غفوریان، پیام دهکردی و فرخ نعمتی، عاطفه رضوی، پژمان بازغی، غزل شاکری، قربان نجفی و سروش صحت از دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال پربازیگر به ایفای نقش پرداختند. از دیگر نکات این اثر همکاری کیهان کلهر نوازنده بین‌المللی ساز کمانچه، به عنوان آهنگساز با این مجموعه است.

«جیران»، روایتی از دوران پس از مرگ ناصرالدین شاه

حسن فتحی که سال‌ها برای تلویزیون آثار به‌یادماندنی تولید کرده است، در آخرین تجربه کاری خود، به سراغ ساخت سینمایی «مست عشق» رفت و به زندگی شمس و مولانا در کشور ترکیه پرداخت. او پس از فارغ شدن از ساخت این اثر سینمایی، «جیران» را برای شبکه نمایش خانگی در نظر گرفته است که سال گذشته مجوز گرفت اما به دلیل ســاخت دکور و کرونا، تولید آن به تأخیر افتاد.

این سریال درباره زندگی ناصرالدین شاه قاجار است و به اتفاق‌های بعد از مرگ او می‌پردازد. در خلاصه داستانی که از قسمت اول این مجموعه منتشر شده آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا، جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش، پادشاه شما عاشق شد...»

حضور بازیگران مطرحی همچون بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، امیر جعفری، رویا تیموریان از نکات قابل توجه این مجموعه است. امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشارنژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی از دیگر بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

هنوز زمان پخش این مجموعه از فیلیمو اعلام نشده است.

«شبکه مخفی زنان»؛ روایتی از جنبش‌های حقوق زنان

این سریال مجموعه‌ای کمدی در بستر تاریخ بوده که قرار است به زودی از نماوا پخش شود. «شبکه مخفی زنان» به نویسندگی محسن قرایی، کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی بوده و طراحی داستان آن توسط محمد رحمانیان انجام شده است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «در ابتدای قرن چهاردهم شمسی، وقتی شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان در کشور می‌شود، ماموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار خود می‌دهد و ...»

«نوبت لیلی»؛ روایتی عاشقانه در بستر تاریخ

این مجموعه اولین سریال روح‌الله حجازی است که داستانی عاشقانه را در بستری تاریخی روایت می‌کند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «لیلی که اتفاقات شوم زمان کودکی‌اش را ناشی از نفرینی کهن می‌داند، از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های موازی بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد.»

نویسندگی این مجموعه توسط مهدی شیرزاد و سروش چیت‌ساز و روح الله حجازی انجام شده است. زمان پخش «نوبت لیلی» هنوز از نماوا اعلام نشده است.

«جزیره»؛ کوچ سیروس مقدم به شبکه نمایش خانگی

این سریال به کارگردانی سیروس مقدم در ژانر خانوادگی و اجتماعی تولید شده است. در خلاصه داستان آن آمده است: «جزیره مکان نیست، بهانه کشمکش بین آدم‌هاییست که سرنوشت خود را در آن جستجو می‌کنند و دست مایه‌ایست برای تلاش کسانی که تصمیم دارند از زندگی سهم بیشتری داشته باشند؛ آنها برای رسیدن به جزیره دست به هرکاری می‌زنند.

محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، حسام منظور، غزل شاکری، کاظم سیاحی، اکبر زنجانپور، امیر کاظمی، حمیدرضا پگاه، سامیه لک، زهیر یاری و مینا وحید از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند.

هنوز زمان پخش سریال «جزیره» از فیلیمو اعلام نشده است.

«خسوف»؛ روایتی عاشقانه از مازیار میری

این سریال اولین تجربه مازیار میری در شبکه نمایش خانگی به شمار می‌آید. «خسوف» سریالی در ژانر درام اجتماعی و عاشقانه بوده که مهدی شیرزاد و حسین تراب‌نژاد به طور مشترک فیلمنامه آن را نوشته‌اند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «امیر بر خلاف قول و قرارهایی که با دختر دایی خود گذاشته است، دل به دختر دیگری می‌بازد. آشکار شدن این عشق، خانواده امیر را به تکاپو انداخته و ...» امین تارخ، شهره سلطانی، شمسی فضل‌الهی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

هنوز زمان پخش این مجموعه از نماوا اعلام نشده است.

«میدان سرخ»؛ مجموعه‌ای اکشن با حضور ستارگان

این مجموعه اولین تجربه ابراهیم ابراهیمیان بود که در مقام کارگردان وارد شبکه نمایش خانگی می‌شد اما در میانه راه جواد نوروز بیگی که تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد، خبر از تغییر کارگردان کار داد. به گفته جواد نوروزبیگی ادامه کارگردانی فصل اول این مجموعه و فصل دوم آن برعهده بهرام بهرامیان گذاشته شده است.

«میدان سرخ» سریالی در ژانر اکشن بوده که در آن بازیگرانی همچون حمید فرخ نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، علی مصفا، امیرحسین آرمان، کاظم سیاحی، مسعود کرامتی، امید روحانی، بهدخت ولیان، آرمین رحیمیان، سحر نظام دوست، رضا یزدانی، ستاره اسکندری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

هنوز زمان پخش این مجموعه از فیلیمو اعلام نشده است.

«حرفه‌ای»؛ ادامه کوچ خوانندگان به بازیگری

این مجموعه به نویسندگی و کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی، سریالی در ژانر اجتماعی و اکشن بوده که در آن سیروان و زانیار خسروی خواننده‌های موسیقی پاپ در کنار بازیگرانی چون سارا بهرامی و علی مصفا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «پول هنگفتی در میان است. برای از بین بردن موانع و رسیدن به این ثروت، نقشه بی‌نقصی لازم است. نقشه‌ای ناب و پیچیده که اجرای آن، نیاز به یک آدمکش حرفه‌ای دارد. احتمالا او باهوش‌ترین و بی‌رحم‌ترین است و ...»

هنوز زمان پخش این مجموعه از نماوا اعلام نشده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها