{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مشکل «مست عشق» با وساطت سرکنسولگری حل شد

مشکل «مست عشق» با وساطت سرکنسولگری حل شد
کدخبر : 6173

فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه «مست عشق» از حل اختلافات بین دو طرف ایرانی و ترک این فیلم خبر داد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایلنا، پس از گذشت چند ماه از اعلام خبر پخش «مست عشق» در قالب سریال از یک شبکه ماهواره‌ای و جنجال‌های رسانه‌ای پس از آن، فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه این فیلم  (۱۷ شهریورماه) با انتشار تصویری از یک نامه از حل اختلاف سرمایه‌گذاران ایرانی و ترک «مست عشق» خبر داد. 

در این نامه که منتسب به جواد معبودی‌فر سرکنسولگری ایران در استانبول است آمده: 

«امروز جلسه نشست و مذاکره میان دو شرکت ایرانی و ترکیه‌ای سازنده «مست عشق» برگزار و کلیه موارد اختلاف با میانجیگری سرکنسولگری حل شد و سهام کامل پروژه به طرف ایرانی واگذار شد. زمان آماده‌سازی و پخش اثر توسط روابط عمومی فیلم اعلام می‌شود»

«مست عشق» از ابتدا تا امروز

۲۴ شهریور ۹۸ بود که خبر ساخت فیلمی با عنوان «مست عشق» که داستان آن در زمانه زندگی مولانا و شمس تبریزی می‌گذرد به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی مهران برومند بر اساس فیلمنامه‌ای از فرهاد توحیدی و حسن فتحی اعلام شد. 

پس از معرفی بازیگران و عوامل ایرانی و ترکیه‌ای همچون شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم و حسام منظور که از چهره‌های مطرح دو کشور بودند، خبر آغاز فیلمبرداری «مست عشق» در تاریخ ۱۶ مهر ۹۸ منتشر شد و پس از آن همایون شجریان و سهراب پورناظری به عنوان خواننده و آهنگسازی این فیلم معرفی شدند. 

بر اساس اعلام رسمی دست‌اندرکاران، اوایل دی ماه ۱۳۹۸ اعلام شد که فیلمبرداری «مست عشق» رو به پایان است و این فیلم در سال آینده (۱۳۹۹) به صورت بین‌المللی اکران می‌شود، اما هیچ خبری از اتمام فیلمبرداری و انجام مراحل فنی فیلم رسانه‌ای نشد. این در حالی بود که در همین زمان حسن فتحی مشغول ساخت پروژه دیگری با نام «جیران» برای شبکه نمایش خانگی شده بود.

توضیحات اولیه تهیه‌کننده ایرانی درباره تاخیر در آماده‌سازی فیلم و زمان اکران 

در پی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره سرنوشت نامشخص «مست عشق» مهران برومند تهیه‌کننده این فیلم اعلام کرد: فیلمبرداری چند سکانس کوتاه از «مست عشق» به دلیل شیوع ویروس کرونا باقی مانده که به محض رفع محدودیت‌های کرونا و باز شدن مرزها به اتمام خواهد رسید. همچنین تدوین این فیلم در حال انجام است و امور فنی پس از تولید از جمله صداگذاری نیز همزمان در ترکیه انجام می‌شود. 

برومند همچنین گفت: با توجه به شرایط موجود، پیش بینی ما برای زمان اتمام کامل پروژه، پایان مراحل فنی و رسیدن به مرحله آماده نمایش، انتهای تابستان است، ولی زمان اکران آن، بستگی کامل به اوضاع نمایش فیلم در سینماهای ایران و جهان دارد. به هرحال این فیلم محصول مشترک است و باید همزمان در ایران و ترکیه روی پرده برود

تهیه‌کننده «مست عشق» درباره مشغول شدن حسن فتحی در یک پروژه دیگر نیز گفت: مطابق توافق‌مان با آقای فتحی، ایشان تا انتهای «مست عشق» همراه این پروژه خواهند بود و بر امور فنی و مراحل پس از تولید فیلم تا انت‌ها نظارت خواهند داشت. 

آماده نشدن تا پایان تابستان ۹۹ «مست عشق» بر خلاف وعده سازندگان

اما بر خلاف وعده سازندگان فیلم حسن فتحی تا پایان تابستان ۹۹ آماده نمایش نشد و ۲۶ مهرماه ۱۳۹۹ سهراب پورناظری سازنده موسیقی این فیلم از نیمه کاره ماندن فیلم حسن فتحی خبر داد و اعلام کرد این فیلم رها شده و به مرحله پایانی نرسیده است! 

«مست عشق» سریال می‌شود!/ شائبه اختلاف سرمایه‌گذاران ایرانی و ترک و واکنش تند حسن فتحی

چند روز بعد (۳۰ مهرماه ۱۳۹۹) ویدیویی از بهروز تشکر (خبرنگار با سابقه صدا و سیما) منتشر شد که با انتشار سکانس‌های تازه‌ای از «مست عشق» از قول روابط عمومی سرمایه‌گذار ترک فیلم اعلام کرد که تدوین نهایی فیلم حسن فتحی به پایان رسیده و در آذرماه و هفته جهانی مولانا این فیلم پخش جهانی خواهد شد! 

او در ادامه گفت: «مست عشق» به دو شکل سریال و فیلم سینمایی تدوین شده و مذاکرات پخش ایران آن ادامه دارد و ان‌شاءلله در ایران هم اکران بشود. 

صحبت‌های متناقض عوامل ایرانی و ترک «مست عشق» شائبه اختلاف سرمایه‌گذاران این محصول مشترک را به‌وجود آورد و در همان روز حسن فتحی واکنش تندی به این ادعاها نشان داد و با انتشار یک فایل صوتی اعلام کرد هرگونه دخل و تصرف در تدوین و امور فنی فیلم بدون اطلاع و هماهنگی و اجازه از کارگردان و تهیه‌کننده و سرمایه گذار ایرانی فیلم فاقد وجاهت اخلاقی و حرفه‌ای و واجد پیگرد قانونی است. 

او همچنین گفت: حدود هشت سکانس از سکانس‌های مهم این فیلم هنوز فیلمبرداری نشده است و امیدواریم طی دو ماه آینده فیلمبرداری این سکانس‌ها انجام شود. در علت تاخیر افتادن فیلمبرداری سکانس‌های باقیمانده علاوه بر اختلافات مالی بین سرمایه‌گذار ایرانی و ترکیه‌ای، شیوع بیماری کرونا نیز بسیار موثر بوده است. 

درخواست کمک فرهاد توحیدی از وزارت امور خارجه

فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه «مست عشق» نیز در گفت‌وگویی وضعیت «مست عشق» را مخاطره‌آمیز دانست و درباره خبر اکران قریب‌الوقوع جهانی و ساخت سریال از این فیلم گفت: «این خبر نه تنها برای من به عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامه، بلکه برای همه دست اندرکاران این پروژه که حدود چهار سال از عمر خود را به ساخت این فیلم اختصاص داده‌ایم، بسیار ناگوار و شوکه‌کننده بود. 

او ادامه داد: با پایان کار بازیگران ایرانی فیلم، حدود هشت سکانس از فیلم باقی ماند که این سکانس‌ها به بازی بازیگران ترک اختصاص دارد و فیلمبرداری آن حدود یک هفته زمان می‌برد. تنش‌هایی از همان زمان فیلمبرداری میان سرمایه‌گذار ترک و سرمایه‌گذار ایرانی این پروژه وجود داشته است؛ تنش‌هایی که تلاش می‌شده با تفاهم حل شود اما ظاهرا این کوشش‌ها نافرجام بوده است.» 

توحیدی همچنین گفت: سرمایه‌گذار ترک در این پروژه فقط یک چهارم سهم دارد و این بسیار شگفت‌انگیز است که با این درصد مشارکت، حالا مدعی اکران جهانی فیلم و ساخت سریالی هشت قسمتی از آن شده است. این اقدام از نظر حقوقی، نقض حقوق مولفان و مصداق خیانت در امانت است و این چنین است که سرمایه‌گذار ایرانی فیلم پیگیری حقوقی را آغاز کرده است. 

او با بیان اینکه اعتماد بیش از حد به سرمایه‌گذار ترک، یکی از اشتباه‌های گروه ایرانی این پروژه است و متاسفانه همه راش‌ها در اختیار طرف ترک است، گفت: این خبر با هر نیتی که منتشر شده، باید آن را جدی گرفت و به آسانی از آن نگذشت و اجازه نداد زحمات گروهی که با اشتیاق و با عشق فراوان به شمس و مولانا و با هدف خدمت به فرهنگ کشورمان دست به ساخت این پروژه زدند، پایمال شود. 

نویسنده فیلمنامه «مست عشق» اظهار کرد: خانه سینما باید در راستای حمایت از تولیدات مشترک و احقاق حقوق همکاران خود وارد عمل شود. وضعیت فیلم مخاطره‌آمیز است و شخصا از وزارت امور خارجه هم درخواست کمک دارم. 

جوابیه روابط عمومی سرمایه‌گذار ترکیه‌ای «مست عشق»/ چرا سراغی از سرنوشت فیلم نگرفتید؟

دو روز بعد از صحبت‌های حسن فتحی و فرهاد توحیدی روابط عمومی سرمایه‌گذار ترکیه‌ای «مست عشق» در پاسخ به آن‌ها جوابیه‌ای را منتشر کرد که در متن این جوابیه آمده بود: 

«آقای فتحی اگر شما صاحب و سازنده اثر هستید در این ۱۰ ماه چرا سراغی از سرنوشت فیلم نگرفتید؟ قرار بود فیلم در مدت هشت هفته ساخته شود و در دی ماه ۹۸ آماده نمایش شود، یعنی دو ماه قبل از کرونا اما فیلمبرداری ۱۶ هفته طول کشید. ۷۰ ساعت فیلمبرداری برای ۹۰ دقیقه فیلم سینمایی؟! که به ادعای شما هشت سکانس دیگر هم باقی‌مانده! 

دوستان سرمایه‌گذارتان یک بخش تدوین شده از سریال شش قسمتی را مشاهده کردند و از پیشرفت کار ابراز رضایت کردند، پس خبر به رغم ادعای شما شایعه و کذب نیست، حقیقتی است که ما بر اساس احساس مسئولیت و بار سنگین مالی پروژه با همکاری بهترین عوامل فنی و احترام به اصالت فیلمنامه تدوین را به سرانجام رساندیم. 

قرارداد و همه مجوزها در ترکیه امضا و اخذ شده و ما به خوبی از حقوق مولف و قوانین آگاهیم. 

تمام تلاش ما این است که «مست عشق» تا قبل از اکران جهانی ابتدا در ایران به نمایش دربیاید. »

هشدار تهیه‌کننده ایرانی به شریک ترک/ هرگونه اقدام بدون تایید کارگردان تبعات سنگینی خواهد داشت

با انتشار جوابیه روابط عمومی سرمایه‌گذار ترکیه‌ای «مست عشق» مهران برومند تهیه‌کننده این فیلم بیانیه‌ای صادر کرد. 

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: 

«اثری در ابعاد پروژه «مست عشق» با توجه به بزرگی و جایگاه رفیع حضرت مولانا به طور طبیعی حساسیت و وسواس بیشتری نسبت به پروژه‌های معمول می‌طلبد. بر همین اساس میزان فیلمبرداری سه ماه (۱۲ هفته) برای این اثر کاملا قابل دفاع بوده و نشان از مهارت و تعهد کارگردان اثر به برقراری تعادل بین کیفیت و دغدغه‌های سرمایه‌گذار برای بالا نرفتن هزینه‌ها است. 

متأسفانه مراحل پایانی پروژه در بخش حقوقی و میزان سهام به اختلافاتی خورده و پیگیری در همه ابعاد و مذاکرات برای حل و فصل این اختلافات در جریان است؛ اختلافاتی که به جهت طول کشیدن چهار هفته‌ای فیلمبرداری و دو هفته‌ای پیش‌تولید باعث تغییراتی در قرارداد بازیگران و لوکیشن‌ها و دکورهای شهرک سینمایی و در نتیجه بالا رفتن هزینه‌ها شده و لذا متهم کردن و مقصر جلوه دادن یک طرفه این مشکلات که از بدیهیات حرفه ماست غیرمنصفانه و غیرحرفه‌ای است. 

بدیهی است بروز هرگونه اختلاف حقوقی این حق را به هیچ کس نخواهد داد که دست به کار غیرحرفه‌ای دیگری چون به گروگان گرفتن تصاویر و توقف بخش تدوین و از آن بدتر اقدام به تدوین اثر بدون نظارت و نظر کارگردان بزند. 

بر همین اساس ضمن محترم شمردن اصل اختلاف و دعوت سرمایه‌گذار و شریک محترم ترک به پیگیری اختلافات از طریق مذاکره و یا راه‌های قانونی، نسبت به هرگونه تصمیم و پیشبرد پروژه در هر بخشی از مراحل فنی هشدار داده و متذکر می‌شوم اختلاف حقوقی متضمن اعمال خلاف قانون و قرارداد و مسلمات حقوقی و حرفه‌ای و اخلاقی نبوده و هرگونه اقدام بدون تایید کارگردان محترم و شریک اصلی پروژه تبعات سنگینی خواهد داشت. 

شایسته ذکر است بنده به عنوان تهیه کننده به مدت بیش از یک سال به دور از وطن و خانواده در ترکیه پای کار به نمایندگی از طرف گروه ایرانی شامل سرمایه‌گذار، نویسنده و کارگردان ایستاده‌ام و شاهد پیگیری و حتی اعتراضات به حق کارگردان اثر و اصرار ایشان برای حضور در ترکیه برای نظارت بر امر تدوین بوده‌ام که متأسفانه به دلیل بسته بودن مرزها و همچنین گرو بودن راش‌ها نزد شریک محترم ترک، قادر به تأمین خواست کارگردان محترم اثر نشدیم و لذا اتهام‌عدم حضور وعدم پیگیری اثر توسط ایشان به دور از انصاف و ظلم در حق ایشان است و به شدت تکذیب می‌شود. »

واکنش رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینما به اختلافات/ برای همکاران کلاس آموزشی بگذارید!

یک روز بعد، غلامرضا موسوی رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینما در واکنش به بیانیه‌های سرمایه‌گذار ترکیه‌ای «مست عشق» و پاسخ سازندگان ایرانی این فیلم نوشت: 

«تهیه‌کننده ایرانی «مست عشق» اعلام کرده‌اند که بیش از یک سال است دور از وطن، خانواده و در غربت به دنبال حل و فصل مشکلات فیلم هستند. از سوی دیگر کارگردان محترم اعلام داشته فیلمبرداری شش فصل فیلم باقی است. تهیه کننده ترک فیلم را تدوین کرده و می‌گوید آماده نمایش است. با توجه به اینکه فیلمبرداری حدود بهمن ماه پایان یافته یا همکار در زمان سفر کرده‌اند و یا پیش تولید را هم در غربت گذرانده‌اند و به حساب پست پروداکشن گذاشته‌اند. 

ان‌شاءالله بعد از بازگشت همکار ایرانی باید کلاسی بگذارد و به همکارانش راه کار حضور یک‌ساله /حتما به حساب سرمایه‌گذار/ و عدم حل مشکل را آموزش بدهند. »

صحبت‌های موسوی حکم آتش‌بس موقت را داشت و موجب سکوت چندماهه سازندگان ایرانی و ترک «مست عشق» شد. 

پخش تیزر سریال «مست عشق» از شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای و جنجال دوباره

چند ماه بعد از این جنجال‌های رسانه‌ای اوایل اردیبهشت امسال بود که یک شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان با پخش چند تیزر از پخش سریال «مست عشق» خبر داد! 

سرمایه‌گذار ترکیه‌ای فیلم نیز در پاسخ به رسانه‌ها اعلام کرد که تدوین و مراحل فنی این فیلم به پایان رسیده و با توجه به‌عدم اقدام طرف ایرانی برای اکران، قرارداد پخش سریال «مست عشق» با این شبکه ماهواره‌ای بسته شده و این روزها دوبله فارسی در حال انجام است تا پخش آن آغاز شود. 

روز بعد از انتشار این خبر حسن فتحی کارگردان «مست عشق» به تندی نسبت به خبر پخش این فیلم در قالب سریال از یک شبکه فارسی‌زبان واکنش نشان داد و گفت: «این خبر تاسف‌آور و سند آشکاری بر رفتار سوداگرانه و غیراخلاقی سرمایه‌گذار تُرک است. تهیه‌کننده ایرانی فیلم باید پاسخگوی این پرسش باشند که چرا علیرغم هشدارهای مکرر بنده، مدیر تولید، مدیر فیلمبرداری و تنی چند از بازیگران و همکاران ترک و ایرانی مبنی بر اجتناب از اعتماد مفرط و یک‌سویه به طرف تُرک، این تذکرات را جدی نگرفتند، تا حدی که طرف تُرک به خود اجازه داد راش‌های فیلم را نه تنها گروگان گرفته، بلکه بر خلاف اصول حرفه‌ای و بدون اطلاع کارگردان و تدوینگر کار، اقدام به تدوین ناشیانه و آماتوری فیلم و بر خلاف توافق مکتوب شده طرفین جهت ساخت یک فیلم سینمایی، آن را تبدیل به یک سریال چند قسمتی کند!» 

وی همچنین گفت: «جناب تهیه‌کننده چرا زمانی که طرف تُرک از طریق یکی از افراد رسانه‌ای خود در ایران، بیانیه موهن و سراپا دروغی را منتشر کرد و در آن به کذب ادعا کرد، فیلمبرداری این فیلم ۱۶ هفته طول کشیده، اسناد تعداد جلسات فیلمبرداری را ارائه نکردید تا بر همگان معلوم شود چیزی بیش از حداکثر ۵۲ جلسه فیلمبرداری نداشته‌ایم - یعنی به مدت هشت هفته نه ۱۶ هفته - و طرف ترک حتی روزهایی را که بدلیل ناتوانی در فراهم کردن لوکیشن تعطیل اعلام کردند، به رندی و بی‌انصافی به اسم گروه ایرانی گره زده‌اند؟» 

فتحی در ادامه بیان کرد: «جناب فرهاد توحیدی و من در مقام نویسندگان فیلمنامه و همچنین بنده در مقام کارگردان و سازنده این فیلم با توجه به مرارت‌ها و سختی‌هایی که برای ساخت یک اثر فاخر و درخشان سینمایی کشیده‌ایم، تا زمان اعاده کامل حقوق هنری و معنوی این اثر، پیگیر دعاوی به حق خود از طریق مراجع حقوقی و کیفری و فرهنگی ترکیه و ایران خواهیم بود. در ضمن به صاحبان شبکه ماهواره‌ای و هر شبکه تلویزیونی دیگری توصیه می‌کنم تا زمان صدور حکم قطعی دستگاه قضایی کشور ترکیه در این فقره، از هر گونه مشارکتی با طرف ترک که صاحب تنها حدود ۳۰ درصد فیلم است، جدا خوداری کنند و علاوه بر پرهیز از عواقب قضایی و قانونی، لعن و نفرین ابدی عاشقان شمس و مولانا در ایران و ترکیه و سراسر جهان را برای خود نخرند!» 

پاسخ و اعتراض تند سرمایه‌گذار ترک به حسن فتحی و ادعاهایش

بعد از انتقادات تند حسن فتحی، سرمایه‌گذار ترکیه‌ای «مست عشق» با انتشار نامه‌ای از طریق خبرگزاری ایلنا به این صحبت‌ها واکنش نشان داد. 

در متن این نامه آمده است: 

«هر چند متن منتشر شده به‌نام آقای فتحی بیشتر خطاب به تیم تهیه‌کنندگی خود نوشته شده و از بی‌اطلاعی ایشان از جزئیات امور و همینطور اختلاف نظرهای داخلی حکایت دارد، اما ذکر چند نکته را به‌دلیل بار حقوقی و قضایی یادآوری می‌کنیم. 

در مورد میزان سرمایه‌گذاری طرفین در پروژه «مست عشق»، بهتر است به متن قرارداد و اسناد مالی مراجعه و از ذکر ارقام غلط پرهیز شود که بار حقوقی به همراه خواهد داشت. شاید دوستان آقای فتحی هزینه‌های یک سال اقامت در ترکیه را پیش از انعقاد قرارداد و شروع پروژه به عنوان سهم آورده محاسبه کرده باشند! اسناد روزها و ساعت‌های فیلمبرداری ثبت و ضبط است و اگر ادعایی صورت گرفته، بر همین مبنا بوده است؛ احتمال می‌دهیم جناب فتحی چند بار سفر به ایران و آمریکا را هنگام اجرای پروژه که به طولانی شدن کار انجامید، محاسبه نکرده باشند! ضمن اینکه ویژگی شخص ایشان در کار بدون استوری بورد به‌طور طبیعی به طولانی شدن زمان فیلمبرداری، تکرار صحنه‌ها، جابه‌جایی مکرر دکور و لوکیش‌ها و تحمیل هزینه‌های بسیار، کمک شایانی کرد! حتما به‌خاطر دارند در برخی روزها نزدیک به ۳۰۰ تن از عوامل صحنه و بازیگران به‌دلیل همین موضوع در کناری به استراحت می‌گذراندند! 

به ذکر موارد دیگر و رفتار غیر حرفه‌ای برخی اعضای تیم آقای فتحی در جریان کار که باعث تنش‌هایی در صحنه شد، فعلا اشاره‌ای نمی‌کنیم، اما در مورد موضوع شکایت حقوقی و کیفری مورد اشاره در متن مرقومه، متاسفانه اطلاعات آقای فتحی دقیق نیست. 

بر عکس؛ شاکی این پروژه به‌دلیل ضرر و زیان وارده و بی‌توجهی به تکمیل آن، شرکت سرمایه‌گذار در ترکیه است! 

از زمانی که پروژه نیمه‌کاره رها شد، نزدیک به یک سال و نیم می‌گذرد و در این مدت علیرغم درخواست‌ها و پیگیری‌های متعدد و جلسات مکرر و حتی بازتاب‌های رسانه‌ای قدمی برای تکمیل فیلم برداشته نشد و احتمالا مشغله‌ها، اجازه‌ چنین کاری نمی‌داد! 

در همین مدت، گروه حرفه‌ای مستقر در استانبول، تدوین فیلم را با زحمت بسیار و علیرغم اشکالات فنی بی‌شمار هنگام فیلمبرداری به پایان رساندند و حالا قضاوت در باره فیلمی که تاکنون حتی حاضر به دیدن آن نشده‌اند با عبارت «تدوین ناشیانه و آماتوری» شایسته نیست. 

گفتار ما مستند و در گزارش منشی صحنه و دوربین‌های پشت صحنه ثبت و ضبط است و برای هر ادعایی سند وجود دارد. 

حال سوال اساسی این است، چرا تمایل به تکمیل این فیلم نداشتید؟ و چرا سرمایه‌گذاران طرف شما بی‌تفاوت به این سرمایه مادی و معنوی گامی برنمی‌دارند؛ به‌ویژه در شرایطی که پروژه ساخت سریال دیگری از مولانا، به‌زودی آغاز خواهد شد. 

فراموش نکنیم هر دو شرکت مشارکت کننده در ساخت فیلم «مست عشق» در ترکیه به ثبت رسیده و تمامی مجوزهای ساخت آن در این کشور صورت گرفته است، از این رو استفاده مکرر از عبارت طرف ترک، لطمه به روابط فرهنگی میان دو کشور دوست و همسایه به‌حساب می‌آید و قابل توجیه نیست! 

در نهایت بهره‌برداری از نام مولانا و شمس برای توجیه رفتار غیر حرفه‌ای، بی‌حرمتی به جایگاه این بزرگان فضل و ادب است و تلاش برای پخش آن به احترام ملت فهیم ایران صورت می‌گیرد. »

پس از انتشار این نامه تا به روز گذشته خبری از پروژه «مست عشق» نبود و هر دو طرف ایرانی و ترک سکوت اختیار کردند تا اینکه شب گذشته (۱۷ شهریورماه) فرهاد توحیدی جواد معبودی‌فر سرکنسولگری ایران در ترکیه را منتشر کرد و از حل اختلاف سرمایه‌گذاران ایرانی و ترک «مست عشق» و واگذاری سهام کامل این پروژه به طرف ایرانی خبر داد. 

حال باید ببینیم طی روزهای آتی چه اتفاقاتی برای این فیلم پر ماجرا در پیش خواهد بود و آیا فیلم پرحاشیه حسن فتحی از زندگی شمس و مولانا بالاخره رنگ پرده سینما را به خود می‌بیند یا خیر؟

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها