{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جسارت تینا پاکروان ستودنی است

جسارت تینا پاکروان ستودنی است
کدخبر : 7272

سریال خاتون تراژدیک عاشقانه ای از دهه بیست ایران را روایت می‌کند ، عشق هایی که بواسطه جنگ از بین می‌روند . این فراغ برای تمام کاراکترهای سریال رخ می‌دهد از کاراکترهای مکمل وفرعی که یارشان بخاطر مقاومت می‌میرند تا کاراکترهای اصلی (شیرزاد و خاتون ) که بواسطه قدرت اشغالگران ، جدایی برای آنها رخ می‌دهد.

به گزارش هنر ام‌روز، پرهام موسوی: تینا پاکروان کارگردانی ویژه ای برای روایت جنگ جهانی دوم در دهه بیست انتخاب کرد ، او فضای آرامش بخش گیلان را در دل فضای ملتهب آن دوران تطبیق داده چون فیلمساز میخواهد از دل این فضای ملتهب ، مخاطب را به یک آرامش بصری دعوت کند . طیف رنگی و همچنین قاب بندی های هومن بهمنش کاملا در راستای آرامش دادن به مخاطب است.

کاراکتر خاتون مثل قهرمان های کلیشه ای عمل نمی کند بلکه فیلمساز به ما یادآوری می‌کند که قهرمان قصه هم میتواند اشتباه کند میتواند تصمیم نادرستی بگیرد چون هیچ انسانی کامل نیست . در سریال های گذشته دیده بودیم که قهرمان ها قدرت های غیرطبیعی دارند که کاملا متفاوت از انسان های دیگر عمل میکنند اما خاتون در جهت رسیدن به صلح قدم برمی دارد در این مسیر اشتباهاتی هم انجام می‌دهد ولی به جای سرزنش خودش ، این مسیر را ادامه میدهد و در نهایت از اشتباهایش درس می‌گیرد.

کاراکتر شیرزاد در قسمت های اولیه سرگردی عملگرا می بینیم که بخاطر دفاع از کشورش ،کاراکتر ضد قهرمان سریال یعنی سرهنگ سنگری (پژمان بازغی) را میکشد ولی گسترش اشغال ایران و همچنین مرگ سرتیپ آریا (فرخ نعمتی) باعث میشود شیرزاد محافظه کار شود چون در این راه آدم های مهمی را از دست داد بنابراین تسلیم شرایط میشود ، شرایطی که مجبور میشود از خاتون طلاق بگیرد و در کنار آن کمسیر رجب اف(بابک حمیدیان ) علاقه ای به خاتون پیدا می‌کند . شیرزاد مثل قسمت های اولیه میتوانست کمیسر رجب اف را بکشد ولی این راه را انتخاب نکرد چون متوجه شد با مرگ انسان ها ، شرایط ایران عوض نمی‌شود . اشکان خطیبی چند وجهی بودن این کاراکتر به خوبی در بازی اش ایجاد کرد همچنین بابک حمیدیان ضد قهرمانی را در سریال بازی می‌کند که مخاطب نفرت ازش پیدا می‌کند ، نفرتی که از دل بازی منحصر به فرد حمیدیان می آید.

جسارت تینا پاکروان در بعضی از سکانس های این سریال ستودنی است مثل سکانس پایانی اپیزود پنجم که شیرزاد پس از مستی به سراغ خاتون میرود و پایان این سکانس در سلول زندان بسته میشود و شیرزاد خاتون تنها می‌مانند، خاتونی که از شیرزاد دلخور است و شیرزادی که می‌خواهد به خاتون نزدیک می‌شود این تقابل را پیش از این در سریال‌های ایرانی ندیده بودیم.
 

منبع: اینستاگرام مجله سینما باز

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها