{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

۱۰ سریال برای آن‌ها که ریک و مورتی را دوست دارند

۱۰ سریال برای آن‌ها که ریک و مورتی را دوست دارند
کدخبر : 7303

بدون شک Rick And Morty سریال انیمیشنی فوق‌العاده‌ای است، اما نباید فراموش کرد سریال‌های انیمیشنی فراوانی با سبک ریک و مورتی لیاقتِ دیده شدن دارند.

به گزارش هنر ام‌روز، عصر طلاییِ تلویزیون همچنان در حال حرکت به جلو است و در این میان آثار غیر قابل پیشبینی و نا معمول و چالش برانگیزی، چون ریک و مورتی دلیل اصلیِ این پیشرفت است. ریک و مورتی همچنان دیده می‌شود و همچنان تحسین می‌شود، اما اگر از دوست‌داران این سریال هستید حتما به این فکر کرده‌اید که کاش ۵۰ فصل از این سریال در دسترستان بود.

برای برآورده کردن بخشی از این آرزو در این مقاله ۱۰ سریال انیمیشنی قابل احترام و تحسین شده به شما معرفی خواهیم کرد که مطمئنا هم طرفداران ریک و مورتی و هم بقیه شما از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

۱۰. The Venture bros معجونی بی‌نقص از کتاب‌های کامیک و ابر قهرمان‌ها در ژانر علمی تخیلی

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

شاید تابحال این جمله را از هواداران دِ ونچر بروز شنیده باشید که این سریال، ریک و مورتی بود قبل از اینکه ریک و مورتی ساخته شود. سریال به شدت متواضع Adult Swim، درحالی ۷ فصل قدرتمند به مخاطبان هدیه کرد که پیوستگی و پیچیدگی داستان بار‌ها و بار‌ها شما را غافلگیر می‌کند.

این سریال همانند ریک و مورتی یک کمدی علمی تخیلی بی‌پرده است با این تفاوت که دِ ونچر بروز به مفاهیمی، چون شکست، انتظارات بین نسل‌ها و خط باریک میانِ قهرمان و شرور علاقه فراوانی نشان می‌دهد. د ونچر بروز در حقیقت زمانی هجوِ فرهنگ کامیک و ابرقهرمان‌ها را استارت زد که هنوز این سبک فیلم و سریال‌ها مثل امروز رایج نبود.


۹. Mary Shelley’s Frankenhole استفاده دیوانه‌وار از علم در کلیتی حتی دیوانه‌وارتر

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

دیگر سریال Adult swim، دستپخت یکی از همکاران قدیمی دن هارمون (یکی از خالقین Rick And Morty)، دینو استماتاپولس است و بار‌ها در هنگام تماشا زیاده روی‌ها و جنون ریک و مورتی را به یاد ما می‌آورد. مری شِلیز فرنکنهول روایت طنز زندگی دکتر فرنکشتاین است که با ایجاد کرم‌چاله‌ها می‌تواند به هر موجود متعلق به هر زمانی دسترسی داشته باشد و این دانشمند دیوانه و غیر قابل پیشبینی درست مانند ریک دوباره و دوباره شما را شگفت زده خواهد کرد. ساخته استاپ موشنِ دینو استماتاپولس البته تنها یک کمدی با شوخی‌های کلامی نیست و زیبایی بصری آن هم نظرتان را جلب خواهد کرد.


۸. Solar Opposites شبیه ریک و مورتی با آدم‌فضایی‌های حتی بیشتر

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

سولار آپوزیت قاعدتا باید احساس شباهت زیادی به ریک و مورتی داشته باشد چرا که سازندگانش، جاستین رویلند (دیگر خالق ریک و مورتی) و مایک مک‌ماهن دو تن از شناخته شده‌ترین سریال ساز‌های Adult swim محسوب می‌شوند.سولار آپوزیت داستان شبه‌خانواده‌ای از آدم فضایی‌ها را روایت می‌کند که قصد دارند از زمانشان روی زمین بیشترین استفاده را داشته باشند.

سازندگان این سریال به طرز هنرمندانه‌ای قوانین و مرز‌های کلاسیکِ سیتکام را ویران می‌کنند و پس از تماشای Solar Opposites حتما تایید خواهید کرد که تیزیِ تیغ کمدی در این اثر با ریک و مورتی برابری می‌کند.


۷. Futurama شاهکاری در دو ژانر علمی تخیلی و کمدی

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

در هنگام تماشای ریک و مورتی به دلیل امکان سفر به بعدها، زمان‌ها و مکان‌های عجیب و غریب، مخاطب احساس آزادی نامحدودی را تجربه می‌کند. در فیوچراما به این دلیل که داستان در قرن ۳۰ میلادی اتفاق می‌افتد تقریبا انرژی مشابهی وجود دارد و انگار تغییرات فراوان در هزار سال آینده مهماتی تمام نشدنی برای سرگرم کردن ما در اختیار سازندگان قرار می‌دهد.

فیوچراما نمونه نادری از یک اثر هوشمندانه در ژانر علمی تخیلی است که دقیقا مشابه ریک و مورتی در عینِ سرگرم کننده بودن ترسی از درگیر کردنِ ما با اتفاقات دراماتیک در بستر‌های مناسبِ داستانی ندارد.


۶. Hot Streets یک درام پلیسی پوچ‌گرایانه برای کسانی که ریک و مورتی را می‌پسندند

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

هرچند که Hot Streets تنها برای ۲ فصل در Adult Swim دوام آورد، اما در همان زمان کم آن‌قدر نظر منتقدان سخت‌گیر و مخاطبان را جلب کرد که ارزش معرفی داشته باشد. هات استریتس داستان شاخه‌ای از FBI را روایت می‌کند که وظیفه برخورد و حل و فصل اتفاقات و حوادث فراطبیعی را به عهده دارد.

هات استریتس هم از یکی دیگر از عوامل ریک و مورتی یعنی برایان وایسل بهره می‌برد و هر اپیزود آن پر است از شوخی‌های آشنا برای طرفداران کتاب‌های کامیک. همه کاراکتر‌ها در این سریال دیوانه‌هایی تمام عیار هستند و همه آن‌ها از جمله چابی وِبرز با صداپیشگی جاستین رویلند، استادانه روی خطی نازک بین سرگرم کننده یا نفرت‌انگیز بودن حرکت می‌کنند.


۵. Final Space سریال‌سازی با داستانی به وسعت کهکشان‌ها

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

اجازه بدهید اینطور شروع کنم که در سریال ریک و مورتی اگر مورتی همراه ریک نمی‌شد و خودش را دور از ماجرا‌های ریک مشغول زندگی و ماجراجویی‌های بین کهکشانی می‌کرد، چیزی شبیه به Final Space را شاهد بودیم. فاینال اسپِیس پر است از کاراکتر‌هایی به شدت متنوع و سرگرم کننده و با این وجود بار‌ها با نگاه جدی به مفاهیمی، چون مسئولیت و تعهد، رستگاری واستقلال شخصیتی غافلگیرمان می‌کند.

متاسفانه باید بگویم که ساخت این سریال همین اواخر پس از فصل سومش که بهترین فصل این سریال هم بود، لغو شد، با این وجود، اما همین سه فصل به شدت سرگرمتان خواهد کرد و لغو سریال لطمه‌ای به این موضوع نمی‌زند. در نهایت اگر از عاشقان سریال‌هایی با سفر‌های فضایی، شخصیت‌های پرداخته شده و ماموریت‌های مرموز هستید، از تماشای Final Space لذت خواهید برد.


۴. The Midnight Gospel یک رویای رنگارنگ پر از پرسش‌های سخت

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

این ساخته دانکن تروسل احتمالا یکی از خوش ظاهرترین سریال‌های انیمیشنی نت‌فلیکس است. خالقان The Midnight Gospel معجونی تحویل ما می‌دهند که در کمال تعجب هم افکار اگزیستنسیالیستی و پیچیده تروسل را در خود دارد و هم تصاویر رنگارنگ و خیره کننده‌ای که چشم هر بیننده‌ای را غلغلک خواهد داد.

در هر قسمت دِ میدنایت گوسپِل، کلنسی به عنوان spacecaster برای بحث درباره انگاره‌های فلسفی به دنیا‌های جدید سفر می‌کند و هرچند این سریال و سریال ریک و مورتی برادر دوقلو نیستند، اما هرکدام از بحث‌های سرسام‌آورِ د میدنایت گوسپل می‌توانست یکی از آن تک‌گویی‌های تلخ و تاریک ریک در ریک و مورتی باشد.


۳. Samurai Jack با ساختار و ژانری شبیه به ریک و مورتی

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

جندی تارتاکوفسکی بدون شک یکی از الهام بخش‌ترین نوآورانِ عرصه انیمیشن است و هرچند که سریال جدیدش با نام Primal هم شاهکاری در زمینه روایت داستان با تصاویر است، اما سامورای جک بود که نام این هنرمند را به روی زبان‌ها انداخت.

سامورای جک بسیاری از کهن الگو‌ها را در بستر ژانر علمی تخیلی دنبال می‌کند و با این وجود هنوز تماشای ماجراجویی‌های جک باعث سرگرمیتان خواهد شد. سامورای جک زمانی از همیشه بهتر است که بین ژانر‌های مختلف حرکت میکند و تاکید سازندگان این سریال روی ساختار و استایلِ مشخص ما را یاد سازندگان ریک و مورتی می‌اندازد.


۲. BoJack Horseman سلبریتی و شهرت به جای پرتال‌ها و فیزیک

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

بیشتر سریال‌های این مقاله دست‌کم تنه‌ای به ژانر علمی تخیلی می‌زنند و ساختار‌های دنیای واقعی را برهم می‌زند، اما Bojack Horseman این‌گونه نیست. داستان این سریال از درون دنیای بوجک روایت می‌شود، اسبی انسان‌مانند که ستاره سابق یک سیت‌کامِ پرطرفدار بوده است حالا یاس‌های فلسفی و انگیزه‌های خودویران‌گرش سرگرممان می‌کند.

بوجک در حقیقت داستان‌هایی را روایت می‌کند که با داستان‌های ریک و مورتی بسیار متفاوت است، اما هم بوجک و هم ریک در زمینه شجاعانه پذیرفتن حقیقتِ زندگی و البته درک ذاتِ پر نقصِ انسان شبیه هستند.


۱. star trek: lower decks

برای سینه‌چاکان ریک و مورتی

عموما تمام آثاری که با نام یا موضوع Star Trek ساخته شده است طرفداران پر و پا قرصی دارد و این یکی هم استثناء نیست. شباهت و تفاوتِ Star Trek: Lower Decks با بقیه این آثار، اما اینجاست که در این یکی هم از جهانِ غنی و رویاییِ جین رودنبری بهره خواهیم برد و در عین حال سراغ شخصیت‌هایی می‌رویم که تقریبا در تمام دیگر آثار نادیده گرفته شده‌اند.

استار ترک: لوئر دِکس برای ساختن کمدی، دوربین را به سمت پایین‌ترین سطح از کارگران در این دنیای آشنا می‌گیرد، یعنی همان‌هایی در استار ترک‌های درست و حسابی سیاهی لشگر بودند. این اثر هم البته از یکی از عوامل ریک و مورتی یعنی مایک مک‌ماهن بهره می‌برد و تاثیر این بهره‌گیری کاملا قابل مشاهده است.

منبع: سایت برترین ها

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها