{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بهترین و فیلم‌ها و سریال‌های ترکی ۲۰۲۱ را بشناسید

بهترین و فیلم‌ها و سریال‌های ترکی ۲۰۲۱ را بشناسید
کدخبر : 7308

در این نوشتار با معرفی بهترین فیلم‌ها و سریال‌های ترکی ۲۰۲۱ در خدمت شما هستیم. همراه ما باشید تا با فیلم‌ها و سریال‌های ترکی و بهترین‌های Netflix آشنا شوید.

به گزارش هنر ام‌روز، با لیستی از برترین فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه که در سال ۲۰۲۱ از شبکه اینترنتی نتفلیکس پخش شده‌اند در خدمت شما هستیم و به بررسی تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت. در سال‌های اخیر کشور ترکیه همکاری بسیاری در ساخت فیلم و سریال با Netflix داشته است و شاهد آثار بی‌نظیری هستیم.

درام‌های ترکی تبدیل به برنامه‌های محبوب جهانی شده‌اند. سینمای ترکیه بخش اعظمی از فرهنگ آن است و امروزه در بسیاری از قسمت‌های اروپا، آسیا و حتی آمریکا نیز سریال‌ها و فیلم‌های ترکی را تماشا می‌کنند. اولین فیلم سینمای ترکیه در سال ۱۹۱۴ ساخته شده بود و امروز بعد از سال‌ها، فیلم‌هایی به یاد ماندنی در این کشور تولید می‌شود.

در این روزهایی که با بیماری فراگیر کرونا و دوران قرنطینه درگیر هستیم، فرصت خوبی برای تماشای فیلم و سریال پیش آمده است. این نوشته برای دوست‌داران سینمای ترکیه و علاقه‌مندان به سریال‌های ترکی تهیه شده است، تا در این دوران به تماشای بهترین‌های ترکیه بنشینند.

در ذیل نگاهی کلی به لیست برترین فیلم‌ها و سریال‌هایی که قرار است به آن‌ها بپردازیم، مشاهده می‌فرمایید:

بهترین فیلم‌های ترکی نتفلیکس

زندگی‌های کاغذی
Azizler
تا به حال کرم شب‌تاب دیده‌ای؟
9Kere Leyla
بلیط یک‌طرفه به فردا

 
 

بهترین سریال‌های ترکی نتفلیکس

پنجاه متر مربع
فاطما
یک چیز دیگر است
عشق ۱۰۱
محافظ هاکان
ظهور امپراطوری ها: عثمانی

بهترین فیلم‌های ترکی نتفلیکس؛ بهترین فیلم‌ها و سریال‌های ترکی ۲۰۲۱

زندگی‌های کاغذی

نام ترکی: فیلم ترکی Kağittan Hayatlar
نام دیگر: Paper Lives
ستارگان: چاعتای اولسوی (Çağatay Ulusoy)، امیرعلی دوعرول، سلن اوزترک
کشور: ترکیه
زبان: ترکی
محصول مشترک با Netflix

چاعتای اولسوی (Çağatay Ulusoy) در نقش مهمت در این فیلم ایفای نقش کرده است. مهمت جوانیست که از کودکی در خیابان‌ها بزرگ شده است، خانواده‌اش او را رها کرده‌اند و اکنون به همراه کودکان خیابانی با جمع کردن زباله زندگی خود را می‌چرخانند. یک روز در بین زباله‌ها یک پسر بچه به نام علی، که خود را آنجا پنهان کرده است، را پیدا می‌کند.

مهمت تصمیم میگیرد که از علی محافظت کند و به او کارکردن بیاموزد. به مناسب اولین روز ورود، برای او جشن می‌گیرند، با هم برای شنا کردن به دریا می‌روند و کارهایی از این قبیل. در طی داستان شاهد داستان غم‌انگیز و زندگی مشقت بار این کودکان می‌شویم. مهمت در تلاش است که علی را پیش مادرش برگرداند. بالاخره آدرس خانه او را می‌یابد، اما…

اجرای چاعتای اولسوی در این فیلم نشان دهنده پیشرفت او از زمان اولین ورودش به این دنیا با سریال «نامش را فریحا گذاشتم» تا به امروز است. بازی نقش کودک خیابانی که اکنون بزرگ شده و دچار بیمار روحی شدیدی شده است، کار راحتی نیست و Çağatay Ulusoy به خوبی از پس آن برآمده است.

Azizler؛

کارگردان: دورول تایلان و یاغمور تایلان
ستارگان: انگین گون آیدین، هالوک بیلگینر، اونر ارکان، فاتیح آرتمان، بیننور کایا، ایرم ساک
نام انگلیسی: Stuck Apart
ژانر: کمدی، درام
مدت زمان: ۹۶ دقیقه
زبان: ترکی
کشور: ترکیه
محصول مشترک با Netflix

عزیز در شرکتی مشغول به کار است و در خانه خواهرش زندگی می‌کند. وضعیت مالی مناسبی ندارد و به دنبال خانه ایست که بتواند به تنهایی در آن زندگی کند، تا از شر خواهرزاده روانی‌اش در امان باشد.

او تصمیم دارد از دوست دخترش جدا شود، به دیدن او می‌رود تا اعتراف کند، اما مشکلاتی رخ می‌دهد و نمی‌تواند بگوید. عزیز به طرق مختلف شب‌ها را در خانه یکی از همکارانش سپری می‌کند، اما این همکار پس از دانستن حقیقت بلایی فراموش نشدنی سر عزیز می‌آورد. نهایتا خانه‌ای از طرف … به عزیز می‌رسد.

انگین گون‌آیدین با اجرای بی‌نظیر خود در این فیلم، جلوه‌ای دیگر از توانایی‌هایش را به نمایش می‌گذارد. او بازیگر کمدی ترکی است، که با نقش گل آغا در سریال ترکی حریم سلطان شناخته می‌شود. انگین در حال حاضر به همراه دوین اوزگور چینار در سریال ترکی ده هزار قدم ایفای نقش می‌کند

تا به حال کرم شب‌تاب دیده‌ای؟ ؛

نام ترکی: فیلم ترکی ?Sen Hiç Ateş Böceği Gördün mü
نام انگلیسی: ?Have You Ever Seen Fireflies
ستارگان: اجم ارکک، انگین آلکان، دوریم یاکوت، مروه دیزدار، ییلماز اردوغان، آتاکان چلیک
ژانر: کمدی، درام
مدت زمان: ۱۱۳ دقیقه
زبان: ترکی
کشور: ترکیه
محصول مشترک با Netflix

داستان از جایی شروع میشود که یک اینفلوئنسر به دنبال ایجاد خبری به آسایشگاه می‌رود تا با گولسرن، خانم مسنی که استعدادهای عجیبی دارد مصاحبه کند، اما گولسرن با نشان دادن آلبوم عکس‌اش داستان زندگی خود را برای او تعریف میکند. او ابتدا تمایلی به شنیدن گذشته گولسرن ندارد، اما بعد از گدشت زمانی، کنجکاو زندگی او می‌شود.

گولسرن در زمان نوجوانی و جوانی، دختری شیطان و باهوش بود. دختری که از سنت‌ها و رسم و رسومات بیزار بود و دید مادرش یک دختر بی‌حیا و دیوانه بود. اما میانه او پدرش به قدری خوب بود که تنها دوست گولسرن پدرش بود.

کمتر کسی او را درک می‌کرد طرف مادری او خرافاتی و مذهبی، و طرف پدری‌اش عضو حذب کمونیست و روشن فکر بودند. در طی داستان فیلم شاهد سرنوشت تک تک اعضای خانواده و چگونگی تغییر باورهای هرکدام در مسیر زندگی هستیم.

9Kere Leyla

نام فارسی: فیلم ترکی نه بار لیلا
نام انگلیسی: Leyla Everlasting
ستارگان: الچین سانگو در نقش نرگس، هالوگ بیلگینر در نقش آدم، دمت آکباع در نقش لیلا، علی‌جان یوجه‌سوی در نقش هاریس
ژانر: کمدی
مدت زمان: ۱۱۲ دقیقه
زبان: ترکی
کشور: ترکیه
پخش از: Netflixturkiye، Netflix

مردی به نام آدم تصمیم می‌گیرد به خاطر معشوقه جوان خود، نرگس، به ازدواج ۲۰ ساله‌اش با لیلا خاتمه دهد. اما خلاص شدن از شر لیلا به طور طبیعی تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. اگر راه حلی پیدا نکند، معشوقه ممنوعه‌اش، نرگس را از دست خواهد داد. آدم برای خلاص شدن از لیلا دست به هرکاری حتی …. می‌زند.

بلیط یک‌طرفه به فردا

کارگردان: Ozan Açıktan (اوزان آچیکتان)
نام ترکی: فیلم ترکی Yarina Tek Bilet
نام انگلیسی: One-Way To Tomorrow
ستارگان: متین آکدولگر در نقش علی، دیلان چیچک دنیز در نقش لیلا
ژانر: درام، کمدی، رمانتیک
مدت زمان: ۹۰ دقیقه
زبان: ترکی استانبولی
کشور: ترکیه
پخش از: Netflixturkiye، Netflix

موضوع این فیلم درباره داستان عاشقانه دو غریبه، که در مسیر آنکارا به ازمیر با هم آشنا می‌شوند، است. زنی جوان به نام لیلا بدون بلیط سوار قطار ازمیر و وارد کوپه‌ی علی می‌شود. علی یک وکیل جوان و اجتماعی است، که برای برهم زدن عروسی دوست دختر سابقش به ازمیر می‌رود.

علی در تلاش است که به لیلا برای نداشتن بلیط کمک کند. در این سفر چهارده‌ساعته آن‌ها متوجه می‌شوند که آشنایی اتفاقی‌شان مسبب ایجاد تغییر در هدف آن‌ها از سفرشان شده است و…

پنجاه متر مربع

کارگردان: سلچوک آی دمیر
نام ترکی: سریال ترکی ۵۰m۲
ستارگان: انگین اوزترک، آیبوکه پوسات، جنگیز بوزکورت، کورشات آنلی آچیک
ژانر: درام مهیج، اکشن
پخش از: Netflix، Netflixturkiye
زبان: ترکی
کشور: ترکیه

سریال ترکی پنجاه متر مربع داستان یک آدمکش به نام «سایه» (Gölge) را روایت می‌کند، که در تلاش است تا هویت خود را پیدا کند. سایه برای شخصی به نام سروت نادر کار می‌کند و می‌خواهد بداند که چه بلایی بر سر پدر و مادرش افتاده است. سروت واقعیت را می‌داند، اما از گفتن آن به سایه امتناع میورزد. زیرا این سروت بود که والدین سایه را کشت.

سروت تمام تلاش خود را می‌کند تا حقیقت را پنهان نگه دارد، اما نمی‌تواند مانع سایه شود، زیرا او کسانی را پیدا کرده است که ادعا می‌کنند خانواده‌اش را می‌شناسند. سروت یک قاتل را برای کشتن او استخدام می‌کند. اما سایه موفق می‌شود با قاتل مبارزه کند.

در این زد و بند سایه در مغازه خیاطی که صاحب آن درگذشته است، گیر میافتد و بعد وانمود می‌کند که او «آدم ییلماز» پسر خیاط است، تا خود را از سروت مخفی نگه دارد. سایه در این راه با افراد جدیدی آشنا می‌شود و علاقه‌ای بین آن‌ها شکل میگیرد. مردی به نام یعقوب از اینکه سایه واقعا آدم ییلماز باشد شک می‌کند و…

سریال ترکی فاطما

کارگردان: Ozgur Onurme، Ozer Feyzioglu
نام ترکی: سریال ترکی Fatma
ستارگان: بورجو بیریجیک در نقش فاطمه، مهمت ییلماز آک، اعور یوجل، هازال تورسان
ژانر: جنایی، درام
پخش از: Netflix، Netflixturkiye
زبان: ترکی
کشور: ترکیه

سریال ترکی فاطمه که چندی پیش از شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش درآمد، مخاطبان بسیاری را جذب نمود. داستان غیر قابل انتظار این سریال مخاطب را به دنبال خود می‌کشد. فاطمه همسر ظفر، صاحب پسری است که درگیر بیماری اوتیزم است و در نبود شوهرش تمیزکاری می‌کند. از ابتدای سریال فاطمه به دنبال ظفر میگردد تا خبر فوت پسرشان را به او بدهد.

ظفر که به تازگی از زندان آزاد شده است، غیبش زده است. فاطمه در این مسیر اقدام به قتلی ناگهانی می‌کند. و برای بقای خودش مجبور می‌شود به کشتن برخی از انسان‌ها ادامه دهد. پلیس‌ها به اینکه فاطمه قاتل باشد شک نمی‌کنند، تا اینکه…

یک چیز دیگر است

کارگردان: Berkun Oya (برکون اُیا)
نام فارسی: سریال ترکی یک چیز دیگر است
نام انگلیسی: Ethos
ستارگان: اویکو کارایل، فاتیح آرتمان، فوندا اریعیت، دفنه کایالار، تولین اوزن، بیگه اونال، علی‌جان یوجه‌سوی، ستار تانری اوگن
ژانر: درام، روان‌شناسی
پخش از: Netflix، Netflixturkiye
زبان: ترکی، کردی
کشور: ترکیه

در سریال ترکی یک چیز دیگر است، با داستان‌هایی موازی مواجه می‌شویم که به گونه‌ای با هم در ارتباط هستند. داستان افراد با تفکرات و مذاهب گوناگون که سعی می‌کنند در یک اجتماع کنار هم زندگی کنند.

کاراکتر اصلی فیلم مریم است. مریم دختر جوانی است که همراه برادر و خانواده برادرش در چاناک قلعه زندگی میکند. چاناک قلعه محله‌ای کوچک نزدیک استانبول است. او برای تمیزکاری در خانه دیگران هر روز به استانبول می‌رود.

مریم و خانواده‌اش به شدت مذهبی هستند و هرچه سید محل بگوید به آن اعتقاد دارند. مدتی است که او دچار سرگیجه و بیهوشی می‌شود. به پیشنهاد دکتر بیمارستان، برای درمان سراغ روان‌شناس می‌رود. در طی داستان با کاراکترهایی با فرهنگ‌های مختلف مثل: روانشناس مریم، دوستان او، خیرالنسا دختر حاجی، سید محل، زنداداش مریم و کودکی او، پسری از محل که عاشق مریم است و صاحب کار مریم آشنا می‌شویم.

سریال ترکی عشق ۱۰۱

کارگردانان: Ahmet Katiksiz، Deniz Yorulmazer، Umut Aral، Gonenc Uyanik
نام ترکی: سریال ترکی Aşk ۱۰۱
نام انگلیسی: Love ۱۰۱
ستارگان: کوبیلای آکا، مرت یازیجی اوغلو، صلاح الدین پاشالی، آلینا بوز، ایپک یازیجی، پینار دنیز، کاعان اورگانجی اوغلو، مفید کایاجان
ژانر: درام، کمدی، رمانتیک، اکشن
پخش از: Netflix، Netflixturkiye
زبان: ترکی
کشور: ترکیه

سریالی مناسب برای جوانانی که علاقه به هرج و مرج و دور زدن قوانین زندگی دارند. داستان پنج همکلاسی شر که در هر فرصتی برای عصبانی کردن معاون مدرسه، مدرسه را زیر و رو می‌کنند. آن‌ها در طی تلاش برای اخراج نشدن از مدرسه با هم رفیق می‌شوند.

با تغییر مسیر سرنوشت معلمشان سعی دارند که مانع از اخراج خود شوند. قافل از اینکه تقدیر آن‌ها درحال رقم خوردن است. آیا آن‌ها موفق می‌شوند که دیپلم خود را بگیرند؟ آینده، چه در انتظار آن‌هاست؟

پس از پخش فصل یک این سریال ترکی، مخاطبان بسیاری علاقه‌مند به آن شدند. شور و هیجان این پنج شاگرد دبیرستانی به همه منتقل شد و بی‌صبرانه منتظر فصل دو آن هستند. ساخت فصل دو این سریال که به دلیل شروع کرونا به تعویق افتاده بود. بالاخره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضبط شده است و طبق خبرها آن طور که پیداست فصل دو آن نیز به زودی در سال ۲۰۲۱ پخش خواهد شد.

سریال نتفلیکس محافظ هاکان

کارگردانان: گوننچ اویانیک
نام ترکی: سریال ترکی Hakan Muhafiz
نام انگلیسی: Hakan The Protector
ستارگان: چاعتای اولسوی (Çağatay Ulusoy)، هازار ارگوچلو، آیچا آیشین توران، بورچین ترزی اوغلو، فوندا اریعیت، تانر اولمز، بیگه اونال و…
ژانر: فانتزی، تخیلی
پخش از: Netflix، Netflixturkiye
زبان: ترکی
کشور: ترکیه

این سریال نتیجه اولین همکاری نتفلیکس و ترکیه است. در سال ۲۰۱۸ اولین فصل آن پخش شد و پس از چهار فصل خاتمه یافت. داستانی فانتزی در رابطه با آخرین محافظ استانبول، پسر جوان سر به هوایی به نام هاکان، با بازی چاعتای اولسوی (Çağatay Ulusoy) است. چاعتای اولسوی پس از اجرای موفق خود در سریال درام، اکشن محبوب نفوذی، این بار در نقشی متفاوت ظاهر می‌شود.

هاکان (Çağatay Ulusoy) بی‌خبر از هویت واقعی‌اش کنار یکی از صادقین به محافظان بزرگ شده است. و حالا بعد از کشته شدن رفیق صمیمی و پدرخوانده‌اش متوجه شرایط عجیب می‌شود و بالاخره با هویت اصلی‌اش آشنا شده و با کمک زینب، دیگر اعضای گروه صادقین، در تلاش است تا از استانبول در مقابل نامیرایی به نام فایسال محافظت کند. اما نه می‌داند فایسال کیست و چه شکلی است و نه از توانایی‌هایش خبر دارد.

زینب در این راه، نحوه مبارزه را به او می‌آموزد و با هم نشانه‌های محافظ و سلاح‌های او را پیدا می‌کنند. تا اینکه در پی اتفاقی دیگر نامیراها نیز از خواب ابدی بر می‌خیزند و…

سریال نتفلیکس ظهور امپراطوری‌ها (عثمانی)

نام اصلی: Rise of Empires: Ottoman
ستارگان: جم یعیت اوزوم اوغلو، توماسو باسیلی، سلیم بایراکتار، طوبی بویوک اوستون، داملا سونمز
ژانر: مستند تاریخی
زبان فیلم: انگلیسی
کارگردان: امره شاهین
کشور: ترکیه
پخش از: شبکه اینترنتی نتفلیکس، محصول مشترک ترکیه و Netflix

سریال ترکی ظهور امپراطوری‌ها در شش قسمت به صورت مستندی در رابطه با سلطان محمد دوم عثمانی، ملقب به فاتح محمد ساخته شده است.
لقب فاتح به این علت به وی داده شده است که او، تنها کسی است که توانست قسطنطنیه (استانبول کنونی) را فتح و امپراطوری بیزانس را سرنگون کند.

بیش از ده‌ها امپراطور از جمله ملکشاه سلجوقی بارها برای فتح کنستانتین تلاش نمودند، اما همه تلاش‌ها بی‌ثمر بود. سلطان محمد در سن نوزده سالگی توانست این غالبیت را از آن خود کند.

منبع: خبرگزاری وقت صبح

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها