{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تقارن قسمت اول خاتون با قسمت ششم

تقارن قسمت اول خاتون با قسمت ششم
کدخبر : 7521

اشکان خطیبی و نگار جواهریان به خوبی توانستند دو حس کاملا متفاوت برای خلق این میزانسن مشابه در بازی شان طراحی کنند ، هر دو بازیگر ، راکورد بازی شان را در این دو سکانس به درستی رعایت کردند.

به گزارش هنر ام‌روز، پرهام موسوی: در سکانس اول، اپیزود آغازین سریال خاتون وقتی شیرزاد سالگرد ازدواجش را فراموش می‌کند ، خاتون اسلحه ای در دست می‌گیرد و رو به روی شیرزاد می ایستد . به شیرزاد خاطرنشان میکند که جشن سالگرد زندگی مشترک شان را فراموش کرده . به نوعی این سکانس آرامش قبل از طوفان محسوب می‌شود.

245235783_1024637218398728_176126084254298

 

در قسمت ششم وقتی اتفاقات تلخ و تراژدی برای خاتون پیش می آید درونش پر از خشم میشود ، شیرزاد هم میخواهد موقعیت شغلی اش را حفظ کند و بنا بر وظیفه شعلی اش باید خاتون را تحویل روس ها دهد ، دیگر خاتون آن زن آرمانگرا نیست برعکس قسمت اول و حتی دیگر شیرزاد آن کاراکتری نیست که قسمت اول مقابل ظلم ایستادگی میکرد بلکه تسلیم ظلم روس ها شده . خاتون بعد از مدت ها به خانه شیرزاد برمیگردد دوباره در همان اتاق منتظر شیرزاد است ، شیرزاد با همان اکت متعجب رو به روی خاتون می ایستد و خاتون این بار با تلخی رو در روی شیرزاد ایستاده است و اسلحه ای که در دست دارد برای عافلگیری شیرزاد در دست نگرفته بلکه پس از اتفاقات تلخی که برایش رخ داده ، شیرزاد را مقصر می‌داند . استقلال خاتون در این سکانس تکمیل میشود چون با حرف هایش ، شیرزاد را متوجه این قضیه میکند که نباید او را تحویل روس ها دهد ، در نهایت خاتون به شکل قهرمانانه ای از دست روس های که ضد قهرمان سریال هستند ، فرار می‌کند.

 

خشم خاتون به شیرزاد یک شبه رخ نداد بلکه این اتفاق ، مسیری بود که از همان فراموشی شیرزاد برای جشن سالگرد ازدواج شکل گرفت تا نقطه اوجش در سکانس تقارن قسمت ششم با قسمت اول تکمیل شد.

 

در این سکانس لوکیشن های ثابت با میزانسن های ثابت دو کاراکتر اصلی طرف هستیم با این تفاوت که موقعیت دو کاراکتر اصلی عوض شده . خاتون دیگر آن زن آرمانگرا نیست و شیرزاد دیگر آن مرد وطن پرستی که مقابل ظلم ایستادگی میکرد ، نیست.

 

اشکان خطیبی و نگار جواهریان به خوبی توانستند دو حس کاملا متفاوت برای خلق این میزانسن مشابه در بازی شان طراحی کنند ، هر دو بازیگر ، راکورد بازی شان را در این دو سکانس به درستی رعایت کردند.

 

تینا پاکروان به عنوان کارگردان و سناریست ، با نظم خاصی این دو سکانس را در افتتاحیه سریال و همچنین در نقطه عطف سریال گنجانده تا تغییر شخصیت کاراکترهای اصلی (شیرزاد و خاتون ) به ما یادآوری کند.

 

 

  •  
    cinema_baz_'s profile picture

     

    در سکانس اول ، اپیزود آغازین سریال خاتون وقتی شیرزاد سالگرد ازدواجش را فراموش میکند ، خاتون اسلحه ای در دست میگیرد و رو به روی شیرزاد می ایستد . به شیرزاد خاطرنشان میکند که جشن سالگرد زندگی مشترک شان را فراموش کرده . به نوعی این سکانس آرامش قبل از طوفان محسوب میشود
    .
    .
    در قسمت ششم وقتی اتفاقات تلخ و تراژدی برای خاتون پیش می آید درونش پر از خشم میشود ، شیرزاد هم میخواهد موقعیت شغلی اش را حفظ کند و بنا بر وظیفه شعلی اش باید خاتون را تحویل روس ها دهد ، دیگر خاتون آن زن آرمانگرا نیست برعکس قسمت اول و حتی دیگر شیرزاد آن کاراکتری نیست که قسمت اول مقابل ظلم ایستادگی میکرد بلکه تسلیم ظلم روس ها شده . خاتون بعد از مدت ها به خانه شیرزاد برمیگردد دوباره در همان اتاق منتظر شیرزاد است ، شیرزاد با همان اکت متعجب رو به روی خاتون می ایستد و خاتون این بار با تلخی رو در روی شیرزاد ایستاده است و اسلحه ای که در دست دارد برای عافلگیری شیرزاد در دست نگرفته بلکه پس از اتفاقات تلخی که برایش رخ داده ، شیرزاد را مقصر میداند . استقلال خاتون در این سکانس تکمیل میشود چون با حرف هایش ، شیرزاد را متوجه این قضیه میکند که نباید او را تحویل روس ها دهد ، در نهایت خاتون به شکل قهرمانانه ای از دست روس های که ضد قهرمان سریال هستند ، فرار میکند
    .
    .
    خشم خاتون به شیرزاد یک شبه رخ نداد بلکه این اتفاق ، مسیری بود که از همان فراموشی شیرزاد برای جشن سالگرد ازدواج شکل گرفت تا نقطه اوجش در سکانس تقارن قسمت ششم با قسمت اول تکمیل شد
    .
    .
    در این سکانس لوکیشن های ثابت با میزانسن های ثابت دو کاراکتر اصلی طرف هستیم با این تفاوت که موقعیت دو کاراکتر اصلی عوض شده . خاتون دیگر آن زن آرمانگرا نیست و شیرزاد دیگر آن مرد وطن پرستی که مقابل ظلم ایستادگی میکرد ، نیست
    .
    .
    اشکان خطیبی و نگار جواهریان به خوبی توانستند دو حس کاملا متفاوت برای خلق این میزانسن مشابه در بازی شان طراحی کنند ، هر دو بازیگر ، راکورد بازی شان را در این دو سکانس به درستی رعایت کردند
    .
    .
    تینا پاکروان به عنوان کارگردان و سناریست ، با نظم خاصی این دو سکانس را در افتتاحیه سریال و همچنین در نقطه عطف سریال گنجانده تا تغییر شخصیت کاراکترهای اصلی (شیرزاد و خاتون ) به ما یادآوری کند

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها