{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سریال‌های که به زودی در پلتفرم‌ها پخش می‌شوند/ رقابت تنگاتنگ پلتفرم ها

سریال‌های که به زودی در پلتفرم‌ها پخش می‌شوند/ رقابت تنگاتنگ پلتفرم ها
کدخبر : 7788

با توجه به پخش سریال‌های جدید پلتفرم‌ها در گزارشی کوتاه آثاری که قرار است به زودی در شبکه نمایش خانگی منتشر شوند معرفی کردیم.

به گزارش هنر ام‌روز، این روزها تعداد سریال‌های درحال تولید برای شبکه نمایش خانگی از تعداد انگشتان دو دست هم پیشی گرفته است و پروژه‌های بسیاری نیز درحال آماده‌سازی شرایط تولیدند که تا این لحظه اطلاع‌رسانی رسمی و دقیقی از آن‌ها اتفاق نیفتاده است.

فیلیمو و نماوا به عنوان دو رقیب در کشاکش معرفی آثار اختصاصی خود هستند و در این میان فیلم‌نت از این قائله عقب است. سریال‌های دیگری نیز درحال تولیدند که فعلا پلتفرم مشخصی ندارند.

حال با آغاز پخش دو سریال جدید «خسوف» به کارگردانی مازیار میری و تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان و «حرفه‌ای» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی در پلتفرم نماوا و توقف «قبله عالم» فیلیمو به عنوان اولین ناصرالدین شاه شبکه نمایش خانگی که به دنبال جاودانگی بود، سراغ سریال‌هایی می‌رویم که قرار است به زودی پخش خود را آغاز کنند.

«نیسان آبی» منوچهر هادی

«نیسان آبی» سریالی که پیش‌تر قرار بود به عنوان یک فیلم سینمایی کمدی ساخته شود اما قرار بر این شد که درنهایت به عنوان یک سریال راهی پلتفرم فیلیمو شود. سریالی که با توجه به عکس‌ها، پوستر و تیزر آن کمی تداعی کننده «نهنگ عنبر» است اما باید دید پس از پخش چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت.

تولید «نیسان آبی» به تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور از اواخر بهار ۱۴۰۰ شروع شد و چهارشنبه ۲۸ مهرماه اولین قسمت آن منتشر می‌شود.

این سریال کمدی جدیدترین مجموعه طنز فیلیمو است که هادی بعد از ساخت آثار سینمایی همچون «آینه بغل»، «رحمان ۱۴۰۰» و «من سالوادور نیستم» می‌سازد و فیلمنامه این کار را سعید دولتخانی و سعید هوشیار بر اساس فیلمنامه سینمایی «نیسان آبی» نوشته کمیل روحانی به نگارش درآورده اند.

به نظر می‌رسد این سریال کمدی، درباره یک راننده است که با یک «نیسان آبی» کار می‌کند و وضع مالی مناسبی ندارد، اما طی اتفاقاتی ثروتمند می‌شود.

حسین یاری، یکتا ناصر، بهناز جعفری، مهران غفوریان، جمشید هاشم پور، علیرضا خمسه، سحر قریشی، گیتی قاسمی، ایمان صفا، بهشاد شریفیان، سیروس همتی، غلامرضا نیکخواه، حسام نواب صفوی، یوسف صیادی، آرش ظلی پور، صفر کشکولی، علی مهربان، نیکی میربها، سانای امیرآبادی، آرین محمودی، سبحان هادی، طاها عبداللهی، رزا بیات و بهزاد رحیم خانی، رضا بنفشه خواه بازیگران این سریال طنز هستند.

نکته‌ای که در آستانه پخش این سریال وجود دارد، ادعای یک نمایشنامه‌نویس مبنی بر این است که فیلمنامه «نیسان آبی» متعلق به اوست و پنج سال پیش آن را نوشته و مجوز هم گرفته است. که البته تا این لحظه نه کارگردان یا تهیه‌کننده سریال و نه فیلیمو واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند.

«نوبت لیلی» نیز در نماوا به زودی می‌رسد

«نوبت لیلی» پروژه نخستین تجربه روح الله حجازی در ساخت سریال است که در فضایی عاشقانه‌ فیلمبرداری فاز اول خود را در شمال کشور به پایان رسانده است و درحال حاضر بازیگران در تهران مقابل دوربین رفته‌اند. همچنین قرار است پس از اتمام کار در تهران گروه برای ادامه فیلمبرداری راهی یکی از شهرهای کویری کشور شود.

«نوبت لیلی» از جمله سریال‌هایی است که لوکیشن‌های متعددی دارد و در خلاصه داستان آن آمده است: «لیلی که اتفاقات شوم زمان کودکی‌اش را ناشی از نفرینی کهن می‌داند، از طریق کتابی مرموز درمی‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های موازی بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد.»

بازی در نقش لیلیِ قصه‌ای که روح‌الله حجازی، سروش چیت‌ساز و مهدی شیرزاد آن را نوشته‌اند، برعهده پردیس احمدیه است و مریلا زارعی، حمید فرخ‌نژاد، گوهر خیراندیش، مهران غفوریان، مسعود کرامتی، نادر فلاح و امین شعرباف از جمله دیگر بازیگران «نوبت لیلی» هستند.

«جزیره» تجربه‌ای دیگر پس از «خواب‌زده»

«جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم، نویسندگی علی طالب آبادی و تهیه کنندگی مشترک منوچهر محمدی و امیرحسین حیدری به زودی پخش خود را در فیلیمو آغاز می‌کند.

این سریال دومین فعالیت مقدم در شبکه نمایش خانگی پس از سریال «خواب‌زده» محسوب می‌شود؛ کارگردانی که از کمدی «پایتخت» و ماوراییِ «خواب‌زده» درحال ساخت یک درام اجتماعی است.

در تعریف حال و هوای این سریال آمده است: «جزیره مکان نیست، بهانه کشمکش بین آدم هایی ست که سرنوشت خود را در آن جستجو می کنند و دست مایه‌ای است برای تلاش کسانی که تصمیم دارند از زندگی سهم بیشتری داشته باشند؛ آنها برای رسیدن به جزیره دست به هرکاری می زنند.»

محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، حسام منظور، غزل شاکری، کاظم سیاحی، اکبر زنجانپور، حمیدرضا پگاه، سامیه لک، زهیر یاری، مینا وحید، امیر کاظمی، السا فیروزآذر، شادی مختاری و امیر مقاره خواننده گروه ماکان بند از جمله بازیگرانی هستند که حضورشان در این سریال اطلاع‌رسانی شده است.

مهران غفوریان نیز از دیگر بازیگرانی بود که در این سریال حضور داشت اما در میانه راه به دلیل هم‌پوشانی پروژه‌هایی که در آن‌ها حضور دارد، از بازی در «جزیره» انصراف داد.

«شبکه مخفی زنان» و قصه‌ای در زمان دایی جان ناپلئون

سریال «شبکه مخفی زنان» را که طراحی قصه آن برعهده محسن قرایی بوده و فیلمنامه آن را محمد رحمانیان نوشته است، افشین هاشمی کارگردانی می‌کند و درحال حاضر در مرحله فیلمبرداری قرار دارد و بیش از ۴۰ درصد آن مقابل دوربین رفته است.

در خلاصه داستان این سریال تاریخی که در سال ۱۳۰۰ می‌گذرد آمده است: «در ابتدای قرن چهاردهم شمسی، وقتی شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان در کشور می‌شود، ماموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار خود می‌دهد و…»

علیرضا زرین‌دست که فیلمبرداری «شبکه مخفی زنان» را برعهده دارد، پس از «دایی جان ناپلئون» اولین سریال خود را به صورت کامل تجربه می‌کند چراکه سال‌ها پیش و در هنگام ساخت سریال «در چشم باد» نیز پس از فیلمبرداری ۴ یا ۵ قسمت از سریال از ادامه حضور در آن پروژه انصراف داد.

با توجه به آخرین اخبار نیز لیلا حاتمی، سیامک انصاری، شبنم مقدمی، حمید فرخ نژاد، مهدی هاشمی و احمد مهرانفر از بازیگرانی هستند که در این اثر بازی کرده اند.

«شبکه مخفی زنان» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی قرار است از تولیدات اختصاصی نماوا باشد و درحال حاضر «میدان سرخ» نیز با تهیه‌کنندگی نوروزبیگی پخش فیلیمو را در اختیار دارد.

«ساخت ایران ۳» بدون زوج همیشگی

سری سوم سریال «ساخت ایران» که این بار بدون زوج امین حیایی و محمدرضا گلزار در ترکیه درحال تولید است، یکی دیگر از سریال‌های اختصاصی فیلیمو محسوب می‌شود.

این سریال که کارگردانی آن را بهمن گودرزی برعهده دارد و سید امیر پروین حسینی تهیه‌کننده آن است، در ۲۰ قسمت درحال تولید است و بازیگران اصلی آن را امین حیایی و مجید صالحی تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان رسمی فصل سوم «ساخت ایران» آمده است: «غلام» در جنوب ایران غواص است. یک روز «بهین» که بدهی سنگینی بالا آورده، از او کمک می‌خواهد. «غلام» که به «بهین» علاقه دارد تصمیم می‌گیرد به او کمک کند. اما حل مشکل «بهین» برای غلام دردسرهای زیادی را به دنبال دارد.

عایشه گل‌جوشکن بازیگر اهل ترکیه که در فیلم سینمایی «مطرب» نیز حضور داشت، از دیگر چهره‌هایی است که خبر بازی او در «ساخت ایران ۳» رسانه‌ای شده است و همچنین گفته می‌شود آناهیتا درگاهی و هومن برق‌نورد نیز در این سریال بازی می‌کنند.

یکی دیگر از بازیگرانی که مقابل دوربین گودرزی در این سریال رفته بود، زنده یاد عزت‌الله مهرآوران است که پیش‌تر به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

فصول اول و دوم این مجموعه در سال‌های ۹۰ و ۹۷ منتشر شده بودند.

نکته‌ای که در فصل سوم «ساخت ایران» وجود دارد، نبودن گلزار به عنوان پارتنر حیایی است و باید دید زوج صالحی و حیایی می‌تواند اثری متفاوت خلق کند و یا خیر.

«جیران» روایتی دیگر از ناصرالدین شاه

سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه دیگر پروژه اختصاصی فیلیمو با موضوع ناصرالدین شاه قاجار است و با توجه به سابقه فتحی در ساخت سریال‌های ماندگاری همچون «مدار صفر درجه»، «شهرزاد» و… شاید این بار بهرام رادان بتواند شاه ماندگاری برای فیلیمو باشد.

داستان این سریال پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود ۶ سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را در بر می‌گیرد.

در خلاصه داستان این قصه عاشقانه – تاریخی به قلم احسان جوانمرد و حسن فتحی آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…»

طبق آخرین اخبار از روند تولید «جیران»، فیلمبرداری سریال از اواخر شهریور و پس از واکسینه شدن عوامل در شهر قزوین آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بهرام رادان، پری ناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن موذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و با حضور مریلا زارعی در نقش مهدعلیا بازیگران این سریال تاریخی هستند.

پس از اولین سینمایی بلند، محمد کارت سریال می‌سازد

سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی مازیار هاشمی برای فیلیمو ساخته می‌شود.

تا این لحظه اطلاعات زیادی از این سریال منتشر نشده است و فقط تا این لحظه پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی به عنوان بازیگران اصلی معرفی شده‌اند.

محمد کارت از کارگردانان سینمای کوتاه با فیلم سینمایی بلند «شنای پروانه» که برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر نمایش داده شد جایگاه خود را در مقام کارگردان تثبیت کرد و الان مشغول ساخت اولین سریال خود است.

روایت سوم از ناصرالدین شاه قاجار/ شاهی که شکار آهو می‌شود

«آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی سعید خندق‌آبادی قرار است در ۳ فصل تولید شود و طبق آخرین اخبار بیش از ۵۰ درصد آن مقابل دوربین رفته است.

به گفته غفارزاده کارگردان این سریال، «آهوی من مارال» یک درام عاشقانه است که درنهایت به یک تراژدی تبدیل می‌شود.

در خلاصه قصه این سریال آمده است: ناصرالدین شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق می‌گذرد و به دنبالش حال سلطان، صاحبقران می‌شود.

حسن معجونی، شبنم مقدمی، علیرضا کمالی، الهام کردا، علیرضا آرا، لیلا بلوکات، جواد یحیوی، فریبا کوثری، ترلان پروانه، متین ستوده، روزبه حصاری، سیروس همتی و… بازیگران این سریال هستند.

نکته مهم این است که همچنان پلتفرم پخش کننده این سریال معرفی نشده است.

همچنین «سیاوش»، «قورباغه»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «گیسو» و «خاتون» از جمله سریال‌هایی هستند که فصل ابتدایی آن‌ها به پایان رسیده و قرار است فصل جدید آن‌ها به زودی پخش شود و «روزی روزگاری طهران»، «خون‌خورده»، «خاطرخواه»، «صفحه نو»، «قیف» و… از تولیدات اختصاصی نماوا که قرار است به زودی ساخت آن‌ها شروع شود.

سریال‌هایی مانند «پدر گواردیولا»، «بازی انتخاب»، «بامدادخمار»، «آمستردام» و… همچنان نه اطلاعات دقیقی از آن‌ها منتشر شده و نه پلتفرم پخش کننده‌شان مشخص شده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها