{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انتقادها به گاندو ۲/ از گاندو ۳ چه خبر؟

انتقادها به گاندو ۲/ از گاندو ۳ چه خبر؟
کدخبر : 7932

به عنوان یک سریال قصه‌گو، ایرادات و پرش‌هایی در «گاندو» وجود دارد که به ماهیت فیلمنامه برمی‌گردد اما اینکه یک گروه شخصیت نماینده مثبت و خیر و یک گروه نماینده منفی باشند، باید زمینه‌های موضوع درست تعریف شود.

به گزارش هنر ام‌روز، شهرزاد کمال‌زاده و بازیگران «گاندو ۲ » به برنامه «سریالیست» رفتند و درباره حواشی این سریال صحبت کردند.

شاهین شجری کهن کارشناس و منتقد در این برنامه درباره «گاندو» گفت: یک سریال جاسوسی با استانداردها و المان‌هایی که در تمام دنیا ساخته می‌شود، سعی می‌کند موقعیت اکشن بسازد، روابط تو در توی پشت صحنه را تصویر کند و این باعث می‌شود حاشیه برانگیز باشد و همه آن را دنبال کنند.

وی افزود: به عنوان یک سریال قصه‌گو، ایرادات و پرش‌هایی در «گاندو» وجود دارد که به ماهیت فیلمنامه برمی‌گردد اما اینکه یک گروه شخصیت نماینده مثبت و خیر و یک گروه نماینده منفی باشند، باید زمینه‌های موضوع درست تعریف شود. ما در قصه‌گویی فرض‌مان بر این است که سازندگان سریال باید اطلاعاتی در اختیار مخاطب بگذارد و اینجا سریال گنگ عمل می‌کند. بخشی در ذات قصه‌گویی به سبک درام‌های جاسوسی است و بخشی از این ناشی از عجله در دیالوگ‌نویسی و اشاره‌های رو به وقایع و آدم‌های روز است.

شجری کهن در پایان گفت: باید از سازندگان سریال پرسید به نتایج و اهدافشان رسیده‌اند یا خیر. چهره‌هایی که می‌بینیم با جاذبه‌های شخصی به نقش بُعد اضافه کرده‌اند اما موضع‌گیری کلی و هاله‌ای که دور سریال است باعث می‌شود همان اول مخاطب تصمیم بگیرد که با وقایع همسو شود یا خرده‌گیرانه و منتقدانه سریال را نگاه کند و این ویژگی سریال‌هایی مثل "گاندو" است.

در ادامه شهرزاد کمال‌زاده بازیگران گاندو ۲ در این باره که آیا قبلاً اثر امنیتی بازی کرده، گفت: کاری برای جشنواره مسکو کار کرده بودم اما برای تلویزیون اولین سریال امنیتی‌ام بود. این نقش برایم چالش‌برانگیز بود. هیچ کسی آدم نفوذی و تروریست را دوست ندارد و من می‌دانستم نقش منفی بازی می‌کنم و در مواجهه با شخصیت‌های محبوب سریال که طرفداران خودشان را دارند قرار می‌گرفتم و این نگران‌کننده بود. مخاطب برای آن شخصیت‌ها نگران بود و مدت‌ها بود در کاری این حسّ و حال را نداشتم.

کمال‌زاده ادامه داد: برخی خرده می‌گرفتند همین چهار نفر امنیت کشور را برعهده دارند اما این سریال فقط به پرونده "گاندو" اشاره می‌کرد و شاید ما هزاران پرونده با هزاران نیرو داشته باشیم. انتقاداتی وجود داشت اما خیلی از عزیزانی که در حوزه کارهای امنیتی کار می‌کردند با کاراکتر محمد همذات‌پنداری می‌کردند و کار را دوست داشتند و پیگیر بودند.

کمال‌زاده تأکید کرد: هزاران پرونده ممکن است وجود داشته باشد که هیچ‌وقت دیده  نشده باشند، این همه آدم همین الان در کنار مرزها شهید می‌شوند و خیلی وقت‌ها حتی شاید خبرش هم نمی‌رسد، بنابراین هزاران مورد وجود دارد که هنوز به آنها نپرداخته‌ایم اما این چند نفر پرونده "گاندو" را در دست دارند.

وی درباره آخرین سکانس خود در "گاندو" نیز گفت: سکانسی که شریف مرا می‌گیرد و من با بچه هستم، به این خاطر که می‌دانستم کشته می‌شوم، بچه را گذاشتم و رفتم. بعدها به من گفتند تو چه مادری هستی!

کمال‌زاده همچنین درباره اینکه آیا محمد زنده است و سری سوم "گاندو" ساخته می شود، به شوخی گفت: اطلاعی ندارم. هنوز دکتر به ما خبر نداده!

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها