{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برای فصل دوم و سوم «نون خ» دعوت نشدم

برای فصل دوم و سوم «نون خ» دعوت نشدم
کدخبر : 7959

بازیگر نقش «مه لقا خانم» در سریال «نون خ» گفت: برای حضور در فصل دوم و سوم سریال «نون خ»دعوت نشدم. البته سری دوم و سوم سریال در کرمانشاه تصویربرداری شد و آنجا هم منطقه سردسیر است. برای خود من هم مشکل بود.

به گزارش هنر ام‌روز، فریده سپاه‌منصور رنگین‌ کمانی از نقش های ماندگار و خاطره انگیز را در کارنامه بازیگری خود دارد. بازی های فوق العاده او در سریال هایی همچون عقیق، خانه ای در تاریکی، امام علی(ع)، دوران سرکشی، معصومیت از دست رفته و فیلم هایی از جمله مهمان‌ مامان، مارمولک، کتاب قانون، پدر آن دیگری و ... در خاطر مخاطبان تلویزیون و سینما ماندگار شده است. سپاه‌منصور در سریال «نون خ» ایفاگر نقش مه لقا، مادر زن نورالدین خانزاده است.

این بازیگر پیشکسوت تاکید می کند که از همبازی شدن با بازیگران جوان و کمتر شناخته شده سریال لذت برده و اصولاً یکی از دلایل بازی اش در «نون خ» هم حضور همین هنرپیشه ها بوده است. سپاه‌منصور خاطرنشان می‌ کند لهجه کردی اش در فیلم «مهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی کمک قابل توجهی برایش بوده در ایفای نقش مه ‌لقا در سریال «نون خ» و گرفتن دوباره لهجه کردی. بازیگر سریال «نون خ» دور بودن فضای این اثر نمایشی از آپارتمان را از جمله دیگر دلایل جذابیت آن برمی شمرد و تاکید می کند حضور بازیگران و چهره های جوان و ناشناخته هم در استقبال مردم از این سریال تاثیر داشته است. او همچنین اعتقاد دارد کاراکتر مه ‌لقا جای کار بیشتری به لحاظ شخصیت پردازی داشته و این نقش می‌ توانسته در قصه پررنگ‌تر باشد.

شبکه آی فیلم این شب ها سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی را روی آنتن خود دارد. به همین بهانه، گفت و گویی داشته ایم با فریده سپاه‌منصور، بازیگر نقش مه لقا در این اثر نمایشی جذاب و پر مخاطب. سعید آقاخانی، علی صادقی، حمیدرضا آذرنگ، پاشا جمالی، کاظم نوربخش، سیروس میمنت، صهبا شرافتی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند و سیدعلی صالحی دیگر بازیگران این سریال هستند.

 

**خانم سپاه منصور خودتان بیننده بازپخش سریال «نون خ» از شبکه آی فیلم هستید؟

-بله، با وجودی که قبلاً سریال را کامل دیده ‌ام اما بازپخشش را هم تماشا می کنم.

 

**واکنش ها و بازخوردهای مخاطبان نسبت به سریال چگونه بوده است؟

-از آنجا که عضو هیچ کدام از شبکه‌ های اجتماعی نیستم خیلی در جریان بازخورد و نظرات مردم نیستم و نمی‌ دانم از سریال رضایت دارند یا خیر. البته نظرات مردم را که در آی فیلم زیرنویس می‌ شود معمولاً می خوانم. در مجموع، فکر می‌ کنم مردم سریال را دوست داشتند، به خصوص که فقط به تهران و مردمانش هم محدود نمی‌ شد. مثل سریال «پایتخت» که قصه اش در شمال می گذشت و قهرمانانش اهالی مازندران بودند.

«نون خ» هم به دلیل فیلمبرداری در کردستان و شخصیت‌ های محلی اش مورد استقبال واقع شد. البته می شنیدم بعضی از بینندگان به سریال «نون خ» انتقاد می ‌کردند که چرا شما از این همه محصول کردستان چسبیده اید به تخمه آفتابگردان؟ منتها با توجه به محتوای کمدی سریال طبیعی است به سراغ افراد و محصولاتی بروند که به کسی برنخورد و شائبه ای پیش نیاید.

 

**نقش مه لقا که در سریال ایفاگرش بودید چه جذابیت هایی برای خودتان داشت؟

-همین که می توانستم با یکسری بازیگر جوان کمتر شناخته شده که در استان خودشان فعال هستند همبازی شوم برایم جذاب بود. موضوع و قصه سریال هم خیلی خوب بود.

 

**شما پیش از سریال «نون خ» در فیلم «مهمان مامان» هم نقش پیرزن کرد را بازی کرده بودید. اتفاقا آنجا هم خیلی خوب به لهجه کردی صحبت می کردید. طبیعتاً در «نون خ» هم مشکلی بابت لهجه نداشتید. درست است؟

-در فیلم مهمان مامان آقای مهرجویی اصرار داشتند که با لهجه کردی صحبت کنم و تاکید داشتند نقش را با این لهجه می خواهند. قرار شد یک خانم جوان دانشجو که از کرمانشاه برای تحصیل به تهران آمده بود لهجه کردی را به من آموزش دهد. این خانم تمام دیالوگ هایم را به کردی گفت و من ضبط کردم. بیشتر از یک ماه زمان صرف کردم تا بتوانم دیالوگ‌ هایم را به زبان کردی و به خوبی ادا کنم اما بیشتر از لهجه، آهنگ لهجه کردی را یاد گرفتم و در ذهنم ماندگار شد. وقتی دیالوگ هایم را می گفتم آقای مهرجویی تعجب کردند و گفتند خیلی غلیظ با لهجه کردی صحبت می کنی و باید یک زیرنویس برویم، کمی از غلظت لهجه کم کن. در نهایت، دیالوگ ‌هایم را به فارسی می گفتم اما چون آهنگ کردی داشت، همه فکر می‌ کردند واقعاً کرد هستم. می خواستم کردی باشم که به فارسی صحبت می کند. نباید به لهجه ها توهین کرد. تمام تلاشم را به کار بردم و به نظرم نتیجه هم خوب شد. در سریال «نون خ» هم با وجودی که به لهجه کردی تسلط داشتم اما با آقای سیروس میمنت کمی تمرین کردیم.

 

**شما در سریال «نون خ» نقش یک قابله را بازی می کنید. تجربه ایفای چنین نقشی را در کارهای قبلی تان داشتید؟

-نه، قبلاً در فیلم و سریالی قابله نبودم و چنین نقشی را تجربه نکرده بودم.

 

**دوست نداشتید حضور مه لقا در سری های بعدی سریال «نون خ» هم ادامه داشته باشد؟ به نظرتان این کاراکتر جای کار بیشتری نداشت؟

-برای سری دوم و سوم دعوت نشدم. البته سری دوم و سوم سریال در کرمانشاه تصویربرداری شد و آنجا هم منطقه سردسیر است. برای خود من مشکل بود. کرونا را کنار بگذاری، من در سال‌ های اخیر، کار شهرستان قبول نمی ‌کنم. دیگر در توانایی ام نیست. شاید از آنجا که اطلاع داشتند من شهرستان نمی روم برای سری دوم و سوم دعوتم نکردند.

 

** مه لقا به عنوان مادرزن نورالدین و مادر بزرگ دخترانش دخالت چندانی در ازدواج نوه هایش ندارد و مخالفتی با شوهر کردن آنها با دامادهایی که خیلی هم مناسب نیستند نمی کند؟

-این را باید از آقای وفایی نویسنده سریال ‌سوال کنید. آنچنان که باید و شاید به شخصیت مه لقا نپرداخته بود. به نظرم شخصیت پردازی کاملی بر روی کاراکتر مه لقا صورت نگرفته بود.

 

**به نظرتان سریال «نون خ» از چه نقاط قوتی برخوردار است که توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و جزو آثار پربیننده تلویزیون باشد؟

-به علت پرداخت به قومیت های ایرانی. از سوی دیگر، فضای این سریال در خارج از آپارتمان می گذشت و همین برای مخاطب جذاب بود. بیننده می توانست مناظر زیبا را ببیند و بازیگران و آدم های جدید را. به قول یکی از همکاران، این روزها بازیگران سریال های تلویزیونی ثابت شده اند و از سر این سریال به سراغ آن پروژه می روند. چهره ها تکراری شده اند. خیلی از بازیگران «نون خ» جدید و جوان بودند و جزو هنرپیشه‌ های استان‌ های کرمانشاه و کردستان. این بازیگران که ناشناخته بودند اما سطح کیفی بالایی داشتند، برای مردم جذاب به نظر می رسیدند. مردم می گفتند این بازیگران ناشناخته اند اما چقدر کارشان خوب است. کمدی سریال هم جذاب بود.

 

**کار کردن با بازیگران جوان و کمتر شناخته شده ای که نقش نوه های شما را بازی می کردند چقدر برایتان جذاب بود؟

-کار کردن با بازیگران جوان را دوست دارم. اگر آنها با من راحت باشند خودم هیچ مشکلی ندارم.

 

**همکاری با سعید آقاخانی چگونه تجربه ای بود؟

-قبلاً در سریال «مجتمع مسکونی» با آقای آقاخانی کار کرده بودم. تجربه خوبی بود.

 

**این روزها مشغول چه کاری هستید؟

-بعد از ۱۷ ماه که کار نکرده بودم مشغول بازی در سریال «خوشنام» به کارگردانی آقای نجف زاده هستم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها