{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

توقف سریال‌های سلمان فارسی داوود میرباقری، طلاق ابوالقاسم طالبی، جشن سربرون مجتبی راعی، حضرت موسی ابراهیم حاتمی‌کیا واقعیت دارد؟

توقف سریال‌های سلمان فارسی داوود میرباقری، طلاق ابوالقاسم طالبی، جشن سربرون مجتبی راعی، حضرت موسی ابراهیم حاتمی‌کیا واقعیت دارد؟
کدخبر : 8306

دیروز شایعاتی منتشر شد مبنی بر توقف سریال‌هایی چون «سلمان فارسی» داوود میرباقری، «طلاق» ابوالقاسم طالبی، «جشن سربرون» مجتبی راعی، «حضرت موسی» ابراهیم حاتمی‌کیا و...

به گزارش هنر ام‌روز، فهیمه پناه آذر در همشهری نوشت : پیمان جبلی به‌خاطر ماهیت کاری و رسانه‌ای که داشته و دارد، تغییرات را از بخش‌های معاونت سیاسی آغاز کرد و این تغییرات به شکل مستمر در بخش‌های خبر سازمان اتفاق می‌افتد. اما به‌نظر می‌رسد او رویکرد کاری محمد سرافراز را در سازمان دارد؛ یعنی چابک‌سازی‌ و کوچک‌سازی‌ سازمان. شنیده‌ها حاکی از آن است که جبلی به‌دنبال تغییر در معاونت‌های سیما و صدای رسانه ملی است و می‌خواهد برخی از شبکه‌ها را حذف کند.

تغییر ناگهانی در بخش‌های خبر سازمان
بعد از روی کار آمدن علیرضا خدابخشی به‌عنوان معاون سیاسی سیما، بلافاصله مدیران شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما تغییر کردند. معاون سیاسی سازمان صداوسیما، مدیران شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما را تغییر داد.
به‌دنبال این تغییر، حسن عابدینی به‌عنوان سرپرست خبرگزاری صداوسیما و شهرام وثوقی‌راد به‌عنوان سرپرست شبکه خبر منصوب شدند؛ تغییراتی که گفته می‌شود ناگهانی بوده است. سیدمهرداد سیدمهدی، رئیس خبرگزاری صداوسیما در واکنش به این تغییر ناگهانی نوشته است: «امشب که در بیمارستان متوجه شدم بار مسئولیت از دوش این بنده حقیر برداشته شد، واقعا خدا را شکر کردم و امیدوارم دوستان بعدی در ادامه مسیر موفق و موید باشند.»

حذف معاونت صداوسیما
بیشتر از یک‌ماه است که پیمان جبلی ریاست رسانه ملی را برعهده دارد. با آمدن رئیس سازمان، تغییر مدیران اصلی سازمان همیشه سریع اتفاق می‌افتد، اما این تأخیر در ریاست جبلی به‌طور حتم می‌تواند با تغییرات اساسی همراه باشد.
شنیده‌ها از داخل صداوسیما حکایت از حذف معاونت‌های صداوسیما دارد؛ اینکه جبلی قرار است معاونت‌ها را حذف کرده و به جای آن یک معاون اجرایی برای شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی داشته باشد.
این ساختار جدید در صداوسیما با حذف چند شبکه همراه خواهد بود و اینکه سیمافیلم مرکز اصلی سریال‌سازی‌ رسانه ملی باشد. مدیران شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی زیرنظر معاونت اجرایی سازمان قرار خواهند گرفت. البته این اتفاق در شبکه‌های استانی رسانه ملی افتاده است. معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما و همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی زیرنظر معاون استان‌ها اداره می‌شوند.

سریال‌های سیمافیلم متوقف نشده است
از دیگر خبرهایی که در چند روز اخیر شنیده می‌شود، توقف ساخت برخی از سریال‌های تلویزیونی بوده؛ موضوعی که عنوان شده به‌خاطر تصمیمات جدید نگارش یا تولید برخی از سریال‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است؛ موضوعی که مدیران سیمافیلم آن را تأیید نکرده و عنوان کرده‌اند پروژه‌های سیمافیلم ادامه دارد و سریال‌های در حال ساخت هستند. حتی در روزهای اخیر هم قراردادهای پروژه‌های جدید بسته می‌شود. هم‌اکنون سریال‌هایی چون «سلمان فارسی» داوود میرباقری، «طلاق» ابوالقاسم طالبی، «جشن سربرون» مجتبی راعی، «حضرت موسی» ابراهیم حاتمی‌کیا و... در تلاش برای رسیدن به آنتن تلویزیون هستند. همچنین تصمیم بر تولید فصل سوم «زیرخاکی» گرفته شده است. البته باید دید وضعیت سریال‌های در دست ساخت شبکه‌های تلویزیونی چگونه است؟ تولید سریال‌هایی چون «حضرت اجل» یا «مستوران» و...  را شبکه‌های تلویزیونی در دستور کار خود دارند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها