{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کنایه کارگردان «سرجوخه» به برخی بازیگران / چرا فکر می‌کنید می‌توانید از تلویزیون عبور کنید؟!

کنایه کارگردان «سرجوخه» به برخی بازیگران / چرا فکر می‌کنید می‌توانید از تلویزیون عبور کنید؟!
کدخبر : 8557

کارگردان «سرجوخه» می‌گوید، داستان این سریال یک قصه خطی نبود که با سه ـ چهار شخصیت جلو برود. با وجود برخی نقدها که به عملکرد تلویزیون وارد است، اگر کار خوبی در این رسانه بسازی همچنان مخاطب دارد. او همچنین خطاب به برخی بازیگران جوان تصریح می کند: چرا فکر می‌کنید به جایگاهی رسیده‌اید که می‌توانید از رسانه‌ای به این مهمی (تلویزیون) عبور کنید؟

به گزارش هنر ام‌روز، سریال «سرجوخه» موضوعی امنیتی و راهبردی داشته و آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی از جمله فعالیت در سایت‌های قمار را سوژه خود قرار داده است.

این سریال هر شب ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود و تاکنون ۱۱ قسمت از آن پخش شده است.

احمد معظمی ـ کارگردان ـ درباره دلیل انتخاب این سوژه برای ساخت سریال «سرجوخه» گفت: همیشه تلاشم این بوده است کارهایی را بسازم که نسبت به آثار قبلی‌ام چه در متن و چه در فُرم متفاوت باشد. از تکرار بیزارم و دوست دارم کارهایم به‌روز باشد. در «سرجوخه»، هم سوژه و هم آدم‌ها و اتفاقات از دل جامعه بیرون آمده‌اند؛ چالش‌ها و مناسبات افراد در جامعه مابه‌ازای واقعی دارند که البته در قسمت‌های بعدی این موضوع پررنگ‌تر خواهد شد.

کارگردان «سرجوخه» افزود: از زمان ساخت مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» تا «ترور خاموش» و «خانه امن» و حالا هم «سرجوخه»، همیشه تلاش کرده‌ام چهره‌های جدید را از بین بازیگران جوان به سینما و تلویزیون معرفی کنم. در «سرجوخه» هم این اتفاق رقم خورد؛ البته این موضوع زحمت و هزینه زیادی برایم داشته است؛ چون به هرحال سر و کله زدن با بازیگر جوان و تازه‌کار نسبت به یک بازیگر باتجربه و چهره سخت‌تر است. اما هم من و هم ابوالفضل صفری این سختی را به جان خریدیم تا بتوانیم نیروهای جدید را معرفی کنیم و به بازیگرانی که در کارهای دیگر هم حضور مکرر دارند اکتفا نکنیم.

این کارگردان عنوان کرد: در سریال «سرجوخه» هم مثل «خانه امن»، بازیگران جوانی را می‌بینیم که سال‌های زیادی است که در این حرفه زحمت کشیده‌اند اما مجال جلوی دوربین رفتن را نیافته‌اند؛ اگر هم موقعیتی فراهم شده، به دلایل گوناگون در آن سریال یا فیلم دیده نشده‌اند.  

وی افزود: خیلی اهل اظهارنظر درباره کیفیت کار بازیگرانم نیستم. همیشه برای درخشیدن جوان‌ها آبرو و اعتبار خودم را خرج کرده‌ام و باز هم این کار را می‌کنم اما جوانانی که در ابتدای راه هستند، نباید به خودشان غرّه شوند. باید بدانند که اگر فرصتی به آنها داده شده و در یک کار دیده می‌شوند، صرفاً به خاطر توانایی خودشان نبوده بلکه مجموعه‌ای از عوامل فنی و در رأس آنها تهیه‌کننده وکارگردان هستند که این بستر را برای آنها فراهم کرده‌اند. 

معظمی عنوان کرد: اگر سریال برای بازیگر جوان ما مسیر موفقیت بوده (که خوشبختانه گویا این چنین بوده) و پیشنهاداتی برای بازی به آنها شده است به خاطر ریل‌گذاری درست سازندگان این سریال است و حتماً باید قدردان این محبت باشند. این موفقیت در یک مجموعه رقم خورده و نه بر اساس توانایی یک فرد خاص.

وی افزود: از سوی دیگر، امیدوارم این دوستان عزیز در دام برخی شبه‌رسانه‌های زرد که به دوگانه‌سازی سینما و تلویزیون دامن می‌زنند نیفتند؛ فضایی که در آن، یک بازیگر جوان بعد از چهره‌شدن در یک سریال خود را از تلویزیون جدا می‌کند و صرفاً به دنبال حضور در پروژه‌های سینمایی آن هم با دستمزدهای بالا است.

 اگر  مراقبت نکنند به راحتی حذف می‌شوند

این کارگردان تلویزیونی اظهار کرد: این یک توصیه بردارانه است که من بارها به بازیگران جوان سریالم هم گفته‌ام؛ بالارفتن بی‌قاعده دستمزدها در نهایت به ضرر خودشان است و باعث می‌شود که به سرعت محو شوند. نمونه‌های این جریان  را در این سال‌ها فراوان دیده‌ایم. باید از خودشان مراقبت کنند و با تعاریف رسانه‌ای که بخشی از آن به‌حق و بخشی از آن بزرگ‌نمایی است دچار توهم نشوند.

معظمی تأکید کرد: گاهی این توهم به اندازه‌ای است که پس از بازی در یک سریال می‌گویند از این به بعد فقط در سینما کار می‌کنم. عزیز من! تلویزیون است که شما را به عالم هنر معرفی کرده؛ بسیاری از بزرگان ما کارشان را از تلویزیون آغاز کرده‌اند. با وجود برخی نقدها که به عملکرد تلویزیون وارد است اگر کار خوبی در این رسانه بسازی همچنان مخاطب دارد. چرا فکر می‌کنید به جایگاهی رسیده‌اید که می‌توانید از رسانه‌ای به این اهمیت عبور کنید؟ از این خبرها نیست و اگر دچار حاشیه شدید خیلی زود هم از تلویزیون و هم از سینمایی که هنوز در آن جایگاهی ندارید حذف خواهید شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها