{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سریال Only Murders in the Building پیشنهادی برای دوستداران ژانر کارآگاهی

سریال Only Murders in the Building پیشنهادی برای دوستداران ژانر کارآگاهی
کدخبر : 8699

در این سریال شاهد حضور استیو مارتین به‌عنوان بازیگر درکنار سلنا گومز، خواننده محبوب پاپ و مارتین شورت نیز هستیم. سه قسمت اول این سریال کمدی به‌صورت همزمان پخش شده‌اند و ۷ قسمت باقی مانده در روزهای سه‌شنبه هر هفته از شبکه هولو پخش خواهند شد.

سریال Only Murders in the Building یک سریال کمدی، معمایی و جنایی است که به ماجراهای سه غریبه‌ی شیفته‌ی جنایت‌های واقعی می‌پردازد که ناگهان خودشان را درگیر یک پرونده‌ی اسرارآمیز می‌بینند و باید برای حل آن اقدام کنند. اتفاقات این سریال کمدی در ساختمان آرکونیا در نیویورک جریان دارد که تمرکز آن روی سه شخصیت چارلز هیدن ساویج، بازیگر محبوب دهه ۸۰ میلادی برای بازی در سریال‌های کارآگاهی، الیور پتنوم، کارگردان ورشکسته تئاتر و میبل مورا، زن جوان و مرموزی که کار ناتمامی در ساختمان آرکونیا دارد، است که حالا این سه شخصیت باید معمای قتلی را حل کنند.

استیو مارتین، مارتین شورت، سلنا گومز، ارن دومینگوئز، ایمی رایان، جکی هافمن، ناتان لین، تینا فی، جولیان چیهی و استینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Only Murders in the Building حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاوه‌بر بازی، استیو مارتین وظیفه ساخت سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان را نیز بر عهده داشته که جان هافمن به او در ساخت این سریال کمدی کمک کرده است. همچنین مارتین و هافمن فیلمنامه قسمت اول این سریال را نیز نوشته‌اند.

سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان در ۱۰ قسمت که مدت زمان هر قسمت بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه است، توسط بخش تلویزیونی استودیو قرن بیستم تولید شده است که روزهای سه‌شنبه هر هفته از شبکه هولو پخش می‌شود. ۳ قسمت اول این سریال کمدی به‌صورت همزمان از این سرویس استریم پخش شده‌اند. همچنین هولو از این سریال به‌عنوان یک مینی سریال یا سریال محدود یاد نکرده است و احتمال تمدید سریال Only Murders in the Building برای فصل دوم نیز وجود دارد، اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا فصل دوم ادامه داستان و شخصیت‌های فصل دوم خواهد بود یا داستان و شخصیت‌های متفاوتی را خواهیم دید.

سریال پس از معرفی کوتاه هر شخصیت، به سراغ موضوع اصلی می‌رود. پس از اینکه تیم کونو، همسایه ظاهرا تنها و منفور ساختمان خودکشی می‌کند، حالا این سه همسایه غریبه قرار است این موضوع را اثبات کنند که تیم کونو نه‌تنها خودکشی نکرده، بلکه به قتل رسیده است و این موضوع زمینه‌ساز ساخت یک پادکست جنایی در مورد قتل مرموز ساختمان آرکونیا است. بخش زیادی از تمرکز سریال روی مرگ تیم کونو است که شواهد می‌گویند او خودکشی کرده و به قتل نرسیده است، اما سریال رفته رفته این سؤال را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند که واقعا تیم کونو کیست و علت مرگ او چیست؟ ما خیلی زود قرار است متوجه شویم که رازهای تاریکی پشت مرگ تیم کونو پنهان شده است، اما رازهای تاریک بسیاری داخل ساختمان وجود دارد که حالا با این اتفاق دوباره سر باز کرده است.

ما در طول سریال قرار است با شخصیت تیم کونو بیشتر آشنا شویم و ببینیم که او واقعا چه کسی بوده و چه کارهایی می‌کرده است. درواقع سریال این موضوع را به بیننده القا می‌کند که گذشته و راز زندگی تیم کونو درواقع کلید اصلی ماجرا است و صد البته موضوع و محوریت پادکست هم همین موضوع است. بدون شک سؤال اصلی این است که چه کسی تیم کونو را کشته است؟ سریال از همان ابتدا نشان می‌دهد که تیم کونو واقعا به قتل رسیده و نیروهای پلیس تمامی مدارک در محل حادثه را مورد بررسی قرار نداده‌اند. شاید عجیب باشد، اما سریال از همان ابتدا به ما می‌گوید که چه کسی واقعا پشت این ماجرا است. بااین‌حال، سریال با معرفی موارد و مظنونین جدید تلاش کرد تا ذهن بیننده را به سمت دیگری منحرف کند که اتفاقا هم بسیار موفق عمل کرده است.

اما آیا سریال Only Murders in the Building صرفا یک سریال کمدی معمایی است؟ سازندگان سریال تلاش کرده‌اند تا برای هر شخصیت خط داستانی مشخصی ایجاد کنند. به‌طور مثال چارلز در تلاش است تا گذشته خود را بازسازی کند و حتی او شاید دلش برای بازی در سریال‌های جنایی و کارآگاهی تنگ شده باشد و البته ایندفعه می‌تواند به‌جای گوش دادن به پادکست، خودش ستاره یک پرونده واقعی باشد. البته او شاید درنهایت می‌خواهد دیگر تنها نباشد. درطرف دیگر الیور را داریم که او هم تلاش می‌کند تا حرفه خودش را دوباره بازسازی کند و با ساختن برنامه پادکست و شاید در آینده فیلم و سریال براساس آن، هم دوباره به دنیای کارگردانی بازگردد و هم از ورشکستگی نجات پیدا کند.

میبل هم که دارای یک گذشته با تیم کونو است که او احتمالا هم به‌دنبال یافتن راز مرگ زوئی است و هم اینکه می‌خواهد راز مرگ تیم را کشف کند و شاید قتل این دو نفر هم با یکدیگر ارتباط داشته باشد. همچنین میبل به‌دنبال پایان عذاب وجدان خودش است و البته شاید او نفر بعدی باشد. سریال Only Murders in the Building در سه قسمت اول وعده یک سریال کمدی متفاوت و جذاب را داده است و سرعت و روند بسیار خوبی داشته و در طول این سه قسمت شاهد شوخی‌های خلاقانه و خوبی هستیم.

هرچند شاید درنهایت پرونده مرگ تیم کونو خیلی پیچیده نباشد و ما از همین الان هم قاتل را شناسایی کرده باشیم، اما سریال تلاش می‌کند تا با بازی خوب ستارگان اصلیش روایتی مرموز و جذاب را ارائه کند که حداقل در شروع بسیار موفق بوده است.

اگر بخواهیم لحن و سبک سریال «تنها کشتار درون ساختمان» را به صورت ساده بیان کنیم، باید گفت این سریال به شکلی روان تعلیق جذاب و شیک موجود در آثار آلفرد هیچکاک را با پیچ و تاب‌های سبک آگاتا کریستی و هوس و احساس فیلم‌های وودی آلن ترکیب می‌کند. در واقع این سریال از منظر فرم به شدت نزدیک به فیلم کلاسیک «The thin man» است. اساساً در گذشته به این دست آثار جنایی کمدی، فیلم‌های رمز آلود آپارتمانی یا کمدی اتاق نشیمنی می‌گفتند که اتفاقاً در هر کدام از آنها یک جسد نیز در گوشه‌ای از خانه کشف می‌شد. البته این مجموعه این لحن را با یک موضوع مدرن‌تر که همان پادکست‌های جنایی است، ترکیب کرده است.

البته، جدای از این باید توجه داشت که سریال Only Murders in the Building مجموعه‌ای است که از پادکست جنایی واقعی فقط به عنوان منبع الهام استفاده نمی‌کند، بلکه این موضوع در سریال مبنایی برای شخصیت پردازی و کمدی است. به طور کلی سریال Only Murders in the Building یک نامه عاشقانه به بسیاری از چیزها است. برای مثال این اثر ادای احترامی به نیویورک است، آن هم همانند خیلی از فیلم‌های وودی آلن؛ از طرف دیگر این سریال به عنوان ادای احترامی به این ژانر کلاسیک است، بنابراین دقیقاً مانند کاری که «Knives Out» ریان جانسون برای این ژانر انجام داد سرگرم‌کننده است. همچنین این سریال جشن نبوغ استیو مارتین و مارتین شورت است.

این سریال توانسته نمره ۸/۲ را در IMDB کسب کند.

اگر شما هم علاقه‌مند به آثار جنایی و کارآگاهی هستید این سریال می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. 

 

 
 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها