{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سریال Arcane؛ جذاب و محبوب این روز‌ها

سریال Arcane؛ جذاب و محبوب این روز‌ها
کدخبر : 9442

سریال انیمیشنی Arcane: League of Legends «آرکین»، صرفا مخصوص طرفداران مجموعه بازی League of Legends نیست و به هیچ عنوان نباید فرصت غرق شدن در جهان این سریال نتفلیکس را از دست بدهید.

به گزارش هنر ام‌روز، در داستان این سریال، علاوه بر آشنایی با گذشته دو تا از محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی، به شکاف طبقاتی دو شهر پیلتور و زائون نیز پرداخته می‌شود. زائون پایین شهر محسوب می‌شود و پیلتور محله بالانشین‌ها است. در این درگیری طبقاتی بین دو شهر، بسیاری از زندگی‌ها نابود می‌شوند.

رسول خردمندی در سرگرمی نوشت: سریال آرکین نقطه آغاز خوبی دارد و شخصیت‌های دنیای بازی League of Legends را از یک نقطه‌ی درست به مخاطب که ما باشیم معرفی می‌کند. بازی لیگ آو لجندز یک بازی ویدیویی رقابتی آنلاین است که یک یا چند شخصیت اصلی ندارد، اما سریال آرکین در فصل اول روی شخصیت وای (Vi) و خواهر کوچک‌تر و احتمالا ناتنی‌اش جینکس (Jinx) مانور می‌دهد. قصه به سادگی شروع می‌شود. سریال آرکین از جنبه‌ی کارگردانی نه تنها می‌تواند گیمر جماعت را راضی نگه دارد، افراد غیر گیمر نیز می‌توانند با دنیای لیگ آو لجندز یعنی ران ترا (Runeterra) به خوبی ارتباط برقرار کنند.

تفاوت‌های رفتاری میان همین تعداد کاراکتر‌هایی که می‌بینیم، سطح بالای پیچیدگیِ شخصیت‌هایی مثل وای، سیلکو، ویکتور، جیس و خیلی‌های دیگر می‌تواند هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند. سریال آرکین در اکت اول تنها یک ایراد و ضعف بزرگی دارد. از برخی حوادث و علامت سوال‌ها خیلی ساده رد می‌شود. سوالات و حوادثی که بیننده‌ی کنجکاو و بیننده‌ای که با دنیای بازی لیگ آو لجندز آشناست در سریال آرکین منتظر جواب است.

سریال Arcane؛ جذاب و محبوب این روز‌ها

به طور کلی سریال Arcane را ساخته‌اند برای آشنایی با دنیای بسیار بزرگ بازی League of Legends که البته این رویکرد تنها مختص به هواداران این ویدیو گیم نیست. باید اعتراف کرد که هیچ شرط و شروط و پیش‌نیازی برای لذت بردن از این سریال وجود ندارد؛ فقط باید دلتان بخواهد در این دنیای پر از سحر و جادو احساسی پرسه بزنید.

سریال Arcane؛ جذاب و محبوب این روز‌ها

محمدحسین جعفریان در زومجی نوشت: قبل از پخش اولین سکانس و حتی قبل از مواجهه با نخستین فریم اصلی قسمت یک، آرکین هویت و جدیت خود به‌عنوان یک انیمیشن بسیار سطح بالا را نشان می‌دهد، تیم سازنده دقیقا از همین الگو در تک‌تک لحظات فوق‌العاده‌ی آرکین پیروی کرده است. به همین خاطر صرفا داستان عالی به شکل عالی روایت نمی‌شود. بلکه مدام از بهترین جلوه‌های بصری ممکن برای انتفال احساسات در روایت آن داستان بهره می‌برد. قاب‌بندی‌ها صرفا برای زیبایی و مسحور کنندگی نیستند. بلکه بار‌ها بدون دیالوگ قصه می‌گویند، احساسات را شرح می‌دهند و شخصیت‌پردازی‌ها را جلو می‌برند.

اقتباس‌های عالی می‌توانند کار‌های زیادی انجام بدهند؛ از آشنا کردن تعداد بسیار زیادی از افراد با جهان لایق توجه منبع اقتباس و فرستادن آن به سوی موفقیت‌های مالی بیشتر تا افزایش میزان لذت بردن طرفدار‌های همیشگی از مجموعه که قطعا اهمیت فراوانی دارد. گاهی حتی یک اقتباس عالی می‌تواند در عین برخورداری از وفاداری حداکثری به منبع اقتباس، به ارزش‌های ویژه‌ی خود برسد و در نگاه انواع‌واقسام مخاطب‌ها و منتقد‌ها خوش بدرخشد.

سریال Arcane؛ جذاب و محبوب این روز‌ها

اما یک سطح بالاتر از این هم وجود دارد؛ با معدود اقتباس‌های خارق‌العاده‌ای که حتی اگر منبع اقتباس را بسوزانید و با خاکستر یکسان کنید، باز به خودی خود بی‌اندازه با ارزش هستند. نخستین فصل انیمیشن Arcane یک اقتباس خارق‌العاده است. تفاوتی ندارد که عاشق League of Legends هستید یا اصلا این سری بازی را نمی‌شناسید. در هر حالت از دست دادن آرکین یک اشتباه است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها