{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کیفیت این سریال تلویزیون، صدای همه را درآورد

کیفیت این سریال تلویزیون، صدای همه را درآورد
کدخبر : 9921

سریال «خط مقدم» روایت بخشی از دوران حساس و پر التهاب سال‌های ۶۳ تا ۶۵ دفاع مقدس است.

به گزارش هنر ام‌روز، سریال «خط مقدم» درواقع اضافه و همچنین تقطیع شده فیلم بلند سینمایی «آفتاب نیمه شب» به کارگردانی بحرانی است که قرار بود به سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر برسد اما این اتفاق نیفتاد و هیچ‌وقت هم اکران عمومی نشد.

روزنامه فرهیختگان نوشت: درحالی که حضور اسم بحرانی در کنار نام شهید تهرانی‌مقدم، کنجکاوی مخاطبان را برمی‌انگیخت که قرار است چه سریالی از شبکه یک سیما پخش شود اما درنهایت آنچه دیده شد بیشتر باعث تعجب بود تا تمجید.  یکی از اولین نکات عجیب و البته موثر در سریال «خط مقدم» انتخاب بازیگر نقش شهید تهرانی‌مقدم بود. انتخابی که واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. معمولا گفته می‌شود که ساختن آثاری درباره شخصیت‌های معاصر به دلیل وجود عکس‌ها و اسناد قابل‌توجه آسان‌تر از شخصیت‌های تاریخی است و انتخاب بازیگرانش هم به همین دلیل راحت‌تر انجام می‌شود. نمونه موفق آن هم «منصور» است که این روزها هم درحال اکران است و یک مورد قابل قبول است. حالا و با وجود عکس‌های متعدد از جوانی شهید تهرانی‌مقدم، انتخاب «حسین عارف» برای بازی در این نقش کمی عجیب بود.

خط مقدم

این انتخاب عجیب و عدم شباهت آن‌قدر واکنش داشت که خود بحرانی هم در مقام پاسخگویی برآمد و توضیحاتی به «تسنیم» داد که ابهامات را بیشتر کرد؛ «به نظر می‌رسد که برای انتخاب بازیگری که بتواند نقشی چنین حساس و تاثیرگذاری را بیافریند، تشابه چهره اولویت اصلی نباشد بلکه بازیگر باید طوری عمل کند که بتواند روح آن شخصیت فداکار و از خودگذشته را در صحنه بروز دهد.» به هر دلیل یکی از ضعف‌های بزرگ این سریال، انتخاب بازیگر اصلی است. یکی دیگر از موارد حاشیه‌ای این سریال که ضربه بدی را به آن وارد کرد زمان نامناسب پخش و تبلیغات اندک و بد تلویزیون بود.

خط مقدم

اگر سریال خط مقدم، آنقدر ضعیف بوده که نباید از تلویزیون پخش می‌شده چرا تن به پخش آن داده‌اند؟ اگر کمترین استانداردها را داشته و از تعداد قابل توجهی از سریال‌های پخش شده بهتر بوده، چرا از آن حمایت لازم و اولیه نشده است؟ این چندمین سریالی است که با هدف معرفی قهرمان‌های ایرانی معاصر پس از انقلاب ساخته می‌شوند و عاقبت به‌خیر نمی‌شوند. دست‌کم گرفتن موضوع، نگاه باری به هر جهت و گاه سیاست‌زده باعث کاهش کیفیت و مخاطبان آنها شده است و تا زمانی که این عوامل حل نشوند باز هم شاهد ساخت چنین سریال‌های ضعیفی خواهیم بود.

خط مقدم

مصطفی قاسمیان درباره این سریال نوشت: روال معمول رسانه‌های اصولگرا، این است که حتی اگر یک اثر ارزشی سینما یا تلویزیون خیلی ضعیف باشد، لااقل احترامش را نگه دارند و نقد خیلی منفی ازش نمی‌نویسند.اما سریال «خط مقدم» شهریار بحرانی، آنقدر ضعیف بود که حتی رسانه‌های اصولگرا هم تعارف را کنار گذاشتند و آن را بدجوری کوبیدند!

دیگری نوشت: این سریال خط مقدم در دهه هفتاد هم جزء سریال های بی کیفیت محسوب میشه چه برسه به الان!
انصافا چی فکر کردید آخه؟

کاربر دیگر درباره‌ی این سریال نوشت: سریال ساختن بلد نیستید، سریال نساختن که بلدید!

خط مقدم

کاربر دیگر نوشت: شهریار بحرانی چرا اینجوری شده یه زمان با هنرمند و افخمی دزد عروسک ها می ساخت و حمله به اچ سه یه مدت هم سلیمان (که تو سینما خوابیدم از بس فیلم بدی بود

دیگری هم نوشت: آقای کارگردان، آقای تهیه‌کننده.شمارو به حضرت عباس نسازید.آقا وقتی نمیتونید، کی گفته بسازی آخه؟
این کاراکتر چه شباهت رفتاری و خلقی به شهید مقدم داره؟چقدر این سریال خط مقدم سرد و بی روحِ

کاربر دیگر نوشت:کی اولین نفر به شهریار بحرانی گفته فیلمساز خوبیه؟کی ادامه‌ش داده؟این سریال خط مقدم چرا اینقدر مضحکه!

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها