{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کاریزماتیک‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

کاریزماتیک‌ترین زنان سینمای ایران (۲)
کدخبر : 10044

در این مطلب جذاب‌ترین زنان سینمای ایران را فهرست کردیم.

به گزارش هنر ام‌روز، در روز‌های گذشته «هدیه تهرانی» در اکران فیلم «بی همه چیز» حضور پیدا کرد، انتشار تصاویری از او موجی از واکنش‌های تمجیدآمیز را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، در این مطلب جذاب‌ترین زنان سینمای ایران را فهرست کردیم.

کاریزماتیک‌ترین زنان سینمای ایران (۱) 

ترانه علیدوستی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«ترانه علیدوستی» دی ماه سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد. در دوره‌ی دبیرستان مشغول تحصیل در رشته‌ی علوم تجربی بود که در کلاس‌های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد. سال ۱۳۷۹ از طریق همین کلاس‌ها برای بازی در نقش «ترانه پرنیان» در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» انتخاب شد. او برای بازی در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» جایزه‌ی سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره‌ی فیلم فجر، جایزه‌ی نخل زرین از سومین جشنواره‌ی اجتماعی آبادان، جایزه‌ی منتقدین و نویسندگان سینمای ایران را دریافت کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «درباره الی»، «فروشنده»، «چهارشنبه سوری»


سحر دولتشاهی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«سحر دولتشاهی» متولد ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. وی مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و کارشناسی مترجمی زبان فرانسه دارد. او بازیگری را از تئاتر در سال ۱۳۷۹ آغاز کرد، «سحر دولتشاهی» برای اولین بار با ایفای نقش در فیلم سینمایی «چهارشنبه سوری» در سال ۱۳۸۴ به کارگردانی «اصغر فرهادی» توانست سینما را تجربه کند. «سحر دولتشاهی» توانست برای بازی در فیلم «عصر یخبندان» در سی و سومین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر و برای بازی در فیلم‌های «عرق سرد» و «چهارراه استانبول» در سی و ششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست بیاورد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «عرق سرد»، «عصر یخبندان»


طناز طباطبایی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«طناز طباطبایی» متولد ۱۳۶۲ در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر است. او فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۳ با فیلم «دیشب بابا تو دیدم آیدا» آغاز کرد. او با سریال «میوه ممنوعه» در سال ۸۵ به شهرت رسید او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سی و هشتمین جشنواره فجر برای ایفای نقش در فیلم «شنای پروانه» دریافت کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «مرهم»، «رخ دیوانه»، «شنای پروانه»


بهاره کیان افشار

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«بهاره کیان افشار» متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر می‌باشد که کنار بازیگری، کار دکوراسیون و تبلیغات می‌کند و ترانه سرایی هم کرده است. او بازیگری را با گروه تئاتر «آزیتا حاجیان» در ماه‌های اول سال ۸۳ شروع کرد و با معرفی به «محمدرضا شریفی نیا» در سال ۱۳۸۵ برای اولین بار جلوی دوربین سریال «کلاه پهلوی» ظاهر شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «پسر کشی»


دیبا زاهدی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«دیبا زاهدی» متولد ۷ آذر ۱۳۶۸ در تهران است. او در دانشگاه معماری خوانده است و در کلاس‌های بازیگری «حمید سمندریان»، «مهتاب نصیرپور» و «محمد رحمانیان» شرکت کرد. «دیبا زاهدی» برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ با بازی در فیلم «پنج ستاره» سینما را تجربه کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «پنج ستاره»


الناز شاکردوست

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«الناز شاکردوست» در ۶ تیر ۱۳۶۳ در تهران به‌دنیا آمد. «الناز شاکردوست» در سن نوزده سالگی با اولین فیلم سینمایی خود «گل یخ» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» پا به عرصه سینما گذاشت. او برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره فجر دریافت کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «خفگی»، «شبی که ماه کامل شد»


مهناز افشار

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«مهناز افشار» در ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. «مهناز افشار» بازیگری را از سال ۱۳۷۷ با بازی در مجموعه «گمشده» ساخته «مسعود نوابی» در تلویزیون آغاز کرد. در همان سال با فیلم سینمایی «دوستان» همزمان به سینما هم ورود پیدا کرد. او برای ایفای نقش در فیلم «سعادت‌آباد»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر به دست آورد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «سعادت آباد»، «نهنگ عنبر»، «برف روی کاج ها»


آناهیتا درگاهی

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«آناهیتا درگاهی» نقاش و بازیگر متولد هفتم بهمن ماه ۱۳۶۵ در تهران است. او تابه حال نمایشگاه‌های مختلفی کاخ نیاوران، گالری سیحون، موزه هنر‌های زیبای کاخ سعدآباد، گالری کمال الملک به صورت انفرادی و گروهی برگزار کرده است. «آناهیتا درگاهی» دوره بازیگری را نزد فرزاد موتمن گذراند و اولین بار توسط فرزاد موتمن برای بازی در فیلم آخرین بار کی سحرو دیدی انتخاب شد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: می‌خواهم زنده بمانم


هستی مهدوی فر

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«هستی مهدوی‌فر» سال ۱۳۷۰ متولد شد. «مهدوی‌فر» با بازی در مجموعه تلویزیونی «جراحت» محمدمهدی عسگرپور «۱۳۸۶»، وارد عرصه‌ی بازیگری شد. فیلم «سوت پایان» به کارگردانی نیکی کریمی نخستین تجربه‌ی سینمایی «هستی مهدوی فر» بـه حساب می‌آید.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «ماجرای نیمروز: رد خون»، «چهارشنبه»


ترلان پروانه

جذاب‌ترین زنان سینمای ایران (۲)

«ترلان پروانه» متولد ۱۸ تیر ۱۳۷۷ در شیراز است، او از دوران کودکی وارد این حرفه شده است. «ترلان پروانه» بازی را از سال ۱۳۸۳ با سریال ١٠١ راه برای ذله کردن پدر و مادرها‌ در تلویزیون آغاز کرد. در سال ۱۳۸۴ با فیلم سینمایی چپ دست، سینما را تجربه کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها