{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فیلم‌سوزی عجیب و نگران‌کننده در سینما

فیلم‌سوزی عجیب و نگران‌کننده در سینما
کدخبر : 10102

داوود موثقی نویسنده،تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «عاشق پیشه» از توقف اکران این فیلم خبر داد.

به گزارش هنر ام‌روز، داوود موثقی تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی «عاشق پیشه» اظهار کرد: قرار بود از ۸ دی ماه کار بر روی پرده سینما باشد و پروانه نمایش آن نیز صادر شده است، اما روز گذشته ۲۸ آذرماه با درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر لزوم حذف دو صحنه از کار برای اکران مواجه شدیم.

او افزود: حال بسیار بدی دارم چراکه دقیقا دو شاه سکانس اثر باید حذف شود و این حذف ضربه بزرگی به کار می‌زند‌.

کارگردان فیلم سینمایی «خواستگار محترم» اظهار کرد: اینکه تنها با اظهار نظر یک نماینده مجلس دوستان حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد دست به قلع و قمع فیلم ها می‌زنند در شان این وزارتخانه نیست و تنها نشان نبود قدرت تصمیم گیری در انتخاب است.

 کارگردان «عاشق پیشه» درباره تصمیم حذف سکانس های فیلم مطرح کرد: اگر سکانس ها حذف نشوند مجبوریم از اکران صرف نظر کنیم.

او ادامه داد: متاسفانه حذف به محتوای فیلم صدمه می‌زند چرا که اگر فیلم واقعا حرفی برای گفتن داشته باشد با حذف هر لحظه ای از آن ادامه داستان و درام اثر دچار تخریب و نابودی می‌شود و اگر فیلمی با حذف چند سکانس تغییری در محتوا ندارد با اطمینان می توان گفت این اثر درام درستی ندارد و اجزای آن در کنار هم چیده نشده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «دو عروس» اظهار کرد: اکران «عاشق پیشه» از هشتم دی ماه بود که البته فارغ از درخواست حذف به دلیل ترافیک در اکران آثار یک هفته به تعویق افتاده است.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: طی دو سال همه گیری ویروس کرونا حدود ۲۰۰ فیلم منتظر زمانی برای اکران بوده اند و در حال حاضر با وجود کم شدن کرونا و واکسیناسیون اکثر مردم هر هفته سه الی چهار فیلم به چرخه اکران سینماها اضافه می‌شود.

او گفت: سینماها برای اکران زمان کافی ندارند و سعی می کنند این مشکل را با تک سانس و یا ایجاد دو سانس اکران مرتفع کنند و این یک فیلم سوزی عجیب و نگران کننده است.

نویسنده و کارگردان فیلم در پایان بیان کرد: فیلم ما اصلا دارای صحنه های توهین به مقدسات یا شوخی های سخیف و‌‌‌‌‌..‌. نیست و حذف سکانس های مدنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل و چرایی اثر لطمه می‌زند و محتوا را زیر سوال می برد و تنها امیدوارم که بتوانیم به تعامل درستی برای اکران دست پیدا کنیم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها