{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد
کدخبر : 10210

۲۴ سال پیش در چنین روزی فیلم «تایتانیک» یکی از شاهکار‌های سینما اکران شد و توانست به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شود. فیلمی که زوج جذاب لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت را به سینما معرفی کرد و تعریف دیگری از عشق را در میان نسل جوان ارائه داد.

به گزارش هنر ام‌روز، ۲۴ سال پیش در چنین روزی فیلم «تایتانیک» یکی از شاهکار‌های سینما اکران شد و توانست به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شود.

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

فیلمی که زوج جذاب لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت را به سینما معرفی کرد و تعریف دیگری از عشق را در میان نسل جوان ارائه داد. حتی تصور نبود کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو به عنوان جک و رز ساده نیست.اما شایعاتی وجود دارد که می‌گوید این دو بازیگر اولین انتخاب‌های این دو نقش نبودند. گفته می‌شود که نقش رز ابتدا به گوئینت پالترو و جک به متیو مک کانهی پیشنهاد شده بوده است که به دلایلی نامعلوم این اتفاق نیفتاد.

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

«تایتانیک» به کارگردانی جیمز کامرون با بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلار توانست بیش از ۲ میلیارد دلار فروش داشته باشد و در بین پر فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار بگیرد. جیمز کامرون داستان و ماجرای فیلم «تایتانیک» را با الهام از غرق شدن کشتی RMS Titanic نوشت. او معتقد بود که یک داستان عاشقانه با ماجرایی غم‌انگیز خیلی بیشتر می‌تواند احساسات بیننده را درگیر کند تا به عمق فاجعه غرق شدن کشتی RMS Titanic پی ببرد.

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

تولید فیلم «تایتانیک» سال ۱۹۹۵ با فیلم‌برداری از لاشه کشتی آر ام اس تایتانیک در عمق ۳۸۰۰ متری اقیانوس اطلس و با فاصله ۶۰۰ کیلومتری از جزیره نیوفاوندلند آغاز شد که فرایند آن ماه‌ها به طول انجامید. جلوه‌های بصری تایتانیک که یک کلاس پیشرفته‌ی مهارت‌های تکنیکی در فیلم‌سازی است، در بازنمایی حادثه‌ای واقعی، به‌غایت درست و دقیق بوده است. اما بسیاری از منتقدان و مخاطبان، قصه‌ی عاشقانه‌ی فیلم را که فاجعه‌ی کشتی تایتانیک در پس‌زمینه‌ی آن روایت می‌شود، به نسبت بخش اکشن آن، آبکی و کمتر تأثیرگذار و تأثربرانگیز می‌دانند. اگرچه همین قصه‌ی سطحی و کلیشه‌ای عاشقانه، عامل جذب مخاطب جهانی فیلم بوده است.

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

بسیاری از مردم، «تایتانیک» را رمانتیک‌ترین فیلم ساخته شده در تاریخ می‌دانند. خیلی از افراد دیگر فکر می‌کنند که این فیلم یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تمام دوران است. «تایتانیک» فقط یک فیلم نیست، بلکه یک حماسه، یک سنگ محک فرهنگی و یک خاطره زیبا و ماندگار است که احتمالا هرگز فراموش نخواهد شد. از سویی، کلیشه شدن «تایتانیک» در جریان تبدیل کردنش به یک نام تجاری و بهره‌وری بیشتر از آن، در این نارضایتی چندان بی‌تأثیر نبوده است. توانایی جیمز کامرون، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی فیلم، در ساخت بلاک‌باستر‌ها (سری فیلم‌های ترمیناتور) را هم نباید نادیده گرفت.

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

«تایتانیک» علاوه بر جلب نظر مثبت منتقدان در زمان اکران، چهارده نامزدی و یازده جایزه‌ی اسکار از جمله جایزه‌ی بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت کرد و بدین ترتیب، تبدیل به دومین فیلمی شد که تا آن زمان، بیشترین نامزدی و جوایز اسکار را از آن خود کرد. (تا پیش از آن، تنها «همه‌چیز درباره‌ی ایو» (All About Eve) محصول ۱۹۵۰، این تعداد نامزدی اسکار و «بن هور» (Ben-Hur) محصول ۱۹۵۹، این تعداد جایزه‌ی اسکار را دریافت کرده بود.) «تایتانیک» همچنین اولین فیلمی شد که در زمان خود به فروش میلیاردی رسید. با تمام این رکورد‌ها و موفقیت‌های جهانی، در یک نظرسنجی از سوی شبکه‌ی BBC، تایتانیک به‌عنوان بدترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شد.

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

بی شک فیلم تایتانیک یکی از غم انگیز‌ترین فیلم‌هایی است که تا به حال ساخته شده. در ادامه حقایق و ناگفته‌هایی از کشتی تایتانیک که احتمالا کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد را خواهید خواند.

عملیات امداد رسانی قایق‌های نجات که می‌تواند جان صد‌ها نفر را نجات دهد یک روز به تعویق افتاد و زمانی انجام شد که کشتی تقریبا غرق شده بود.

صحنه‌ای که گروه موسیقی برای مسافران پریشان حال اجرا می‌کردند در حقیقت در آن شب اتفاق افتاده بود و ساخته تصورات هالیوودی نبوده است.

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

میلتون هرشی بنیانگذار کارخانه شکلات هرشی در آخرین لحظات بلیط سفر خود با کشتی تایتانیک را به خاطر یک جلسه کاری کنسل کرده بود.

پس از فاجعه تایتانیک یک ژاپنی بازمانده از حادثه به عنوان یک ترسو در جامعه شناخته شده بود چرا که همراه بقیه مسافران غرق نشده بود!

تنها سه عدد از دودکش‌های کشتی واقعا کار می‌کردند و چهارمی برای باشکوه جلوه داده شدن کشتی تعبیه شده بوده است.

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

هزینه تولید فیلم سینمایی تایتانیک بیشتر از هزینه تولید کشتی واقعی بود.

کوه یخی که کشتی تایتانیک را غرق کرد هزار سال قبل از میلاد شکل گرفته بوده است.

عاشقانه‌ترین فیلم دوران که ما را شیدا کرد

یک تاخیر ساده در ارتباطات باعث شد تا کشتی قایقرانی کالیفرنیایی که در هنگام غرق شدن Titanic نزدیک آن بود نتواند به عملیات نجات برسد.

سرآشپزی که به علت مصرف بیش از حد الکل به طور معجزه آسایی از یخ زدن نجات پیدا کرد. الکل باعث گرم شدن اندام بدن او شده بوده

Titanic تنها کشتی در تاریخ است که به خاطر برخورد با کوه یخ غرق شده است.

اگر همه‌ی قایق‌های نجات تا حداکثر ظرفیت شان پر می‌شدند همه مسافران نجات پیدا می‌کردند.

اگر خبر وجود کوه یخ تنها سی ثانیه زودتر اطلاع رسانی می‌شد احتمالا کشتی با آن برخورد نمی‌کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها