{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جنجال بر سر «قاتل و وحشی» با بازی لیلا حاتمی، همچنان ادامه دارد

جنجال بر سر «قاتل و وحشی» با بازی لیلا حاتمی، همچنان ادامه دارد
کدخبر : 10215

در واکنش به ادعای همایون اسعدیان، مبنی بر بازبینی نشدن «قاتل و وحشی» در جشنواره سال ۱۳۹۸، دبیرخانه جشنواره فجر، در بیانیه‌ای تاکید کرد این فیلم در همان سال بازبینی شده است و به همین دلیل امکان شرکت در دوره چهلم این رویداد را ندارد.

به گزارش هنر ام‌روز، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد بر اساس صورت‌جلسه هیات انتخاب سی و هشتمین دوره این رویداد، «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت‌الله، در سال ۱۳۹۸ بازبینی شده است.

این بیانیه، در پاسخ به سخنان همایون اسعدیان، عضو هیأت انتخاب دوره سی‌وهشتم جشنواره فیلم فجر صادر شده است که پیش از این گفته بود «فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله با دستور دبیر وقت جشنواره بازبینی نشده است و هیچ سند مکتوبی مبنی بر ارزیابی و نمره‌دهی به این فیلم وجود ندارد.

اینک، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با رد سخنان همایون اسعدیان، تاکید کرده است: «صورتجلسه بازبینی فیلم «قاتل و وحشی» به امضای محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی [هفت  عضو هیأت ‌انتخاب دوره سی‌وهشتم جشنواره] در زیر قابل دسترسی است.» 

جشنواره فجر، برای ردِ پذیرشِ «قاتل و وحشی» در این رویداد، سند رو کرد


در ادامه این بیانیه آمده است: «در سال ۱۳۹۸، نسخه‌ای از فیلم «قاتل و وحشی» به مدت ۱۵۶ دقیقه‌ به دبیرخانه جشنواره ارائه شده که در سه دقیقه پایانی این نسخه، کارگردان رو به دوربین، نماهای پایانی فیلم را شرح می‌دهد. تمامی اعضای هیأت ‌انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این نسخه را مورد بازبینی قرار داده و صورتجلسه بازبینی را امضا کرده‌اند. اما در نهایت، به خاطر مشکلاتی که این فیلم در مالکیت داشته، با تصمیم دبیر وقت جشنواره، کنار گذاشته شده است. این فیلم در سال ۱۳۹۹ نیز برای شرکت در جشنواره فجر ثبت نام کرده بود که به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش فیلم با این درخواست موافقت نشد.»

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، در ادامه افزوده است: «نمایش هر فیلمی در سالن‌ها و مکان‌های عمومی مستلزم دریافت پروانه یا مجوز نمایش است و نمایش در جشنواره نیز مستثنی از این امر نیست. بنابراین کلیه فیلم‌هایی که در جشنواره به نمایش در می‌آیند لازم است از اداره نظارت و ارزشیابی مجوز نمایش دریافت کنند.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها