{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رضا درستکار: «قاتل و وحشی» ارزیابی نشده و می‌تواند در جشنواره امسال باشد

رضا درستکار: «قاتل و وحشی» ارزیابی نشده و می‌تواند در جشنواره امسال باشد
کدخبر : 10293

روایت یک عضو دیگر هیات انتخاب جشنواره سی و هشتم: « شرط کردیم که نمایش فیلم شانسش را برای دوره‌های بعد از بین نبرد».

به گزارش هنر ام‌روز، در حالی که دبیرخانه جشنواره فجر چهلم با انتشار بیانیه‌ایی از بازبینی فیلم «قاتل و وحشی» در هیات انتخاب جشنواره سی و هشتم را مانع حضور این فیلم در این جشنواره دانسته دومین عضو هیات انتخاب جشنواره سی و هشتم هم این ادعا را تکذیب کرد و به روایت اتفاقات رخ داده در این هیات پرداخت.

رضا درستکار با انتشار ویدیوی صحبت‌هایش در سال ۹۸ نوشت:«این روزها همه در حال سند رو کردن هستند و حافظه تاریخی شده است گمشده زمانه! فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» در سی‌و‌هشتمین دوره فیلم فجر به‌دلیل کنجکاوی همه اعضای هیات انتخاب، فقط بازبینی شد چراکه نسخه‌ای ناکامل از آن ارائه شده بود. دبیر وقت جشنواره فرمودند فیلم "اختلافات مالی" دارد و از طرف تهیه‌کننده نامه‌ای ارسال شده مبنی بر عدم حضور فیلم در جشنواره، ایشان ما را موظف کردند که فیلم را جهت انتخاب در بخش مسابقه ارزیابی نکنیم و جشنواره نمی‌تواند وارد مسائل صنفی شود.



با این پیش شرط که دیده شدن فیلم در هیات انتخاب، امکان و شانس آن را برای دوره‌ای دیگر از بین نبرد، ما هم پذیرفتیم و معنایش این‌است که کسی درباره فیلم حرفی مبنی بر رد یا قبول آن در فهرست نهایی آثار انتخابی نزد.من همان زمان قبل از آغاز جشنواره چند جا از جمله در همین برنامه "شهر فرنگ" شبکه خبر در این خصوص حرف زدم و اینجا هم تکه‌ای از آن را می‌بینید.

به‌عنوان یک عضو کوچک سینما، دوست دارم و تقاضا می‌کنم مسئولان محترم بعد از حدود دو سال و اندی، مشکل این فیلم را رفع کنند و بیش از این به سمت لوث شدن فضا و اصل ماجرا نروند.عزیزان! مقررات و قوانین قرار بوده است که موانع را از پیش پای هنرمند بردارند، نه برعکس آن.»
 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها