{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«گزارش فرانسوی»؛ فیلمی که لحظه لحظه‌اش شگفت‌انگیز است

«گزارش فرانسوی»؛ فیلمی که لحظه لحظه‌اش شگفت‌انگیز است
کدخبر : 10298

«گزارش فرانسوی» تازه ترین ساخته وس اندرسن به نظر می رسد همانند ساخته‌های قبلی این کارگردان، طرفدارانش را راضی نگه می دارد.

به گزارش هنر ام‌روز، «گزارش فرانسوی» عنوان جدیدترین ساخته وس اندرسن کارگردان مولف سینمای آمریکا است که داستان یک گروه از روزنامه نگاران را روایت می کند. وس اندرسن بیشتر برای سبک روایی و همینطور بصری ویژه و غیرعادی آثارش شناخته می شود. از مهمترین کارهای این کارگردان می توان به «تننبام های باشکوه»، «قلمرو طلوع ماه» و «هتل بزرگ بوداپست» اشاره کرد.

قصه «گزارش فرانسوی»

 آرتور هوویتزر جونیور سردبیر روزنامه «گزارش فرانسوی» به علت سکته قلبی به صورت ناگهانی از دنیا می رود، بنا به آرزوی هوویتزر که در وصیت نامه اش آمده است انتشار روزنامه پس از به چاپ رسیدن آخرین شماره روزنامه که شامل بازنشر سه مقاله از نسخه های گذشته به همراه یک آگهی ترحیم است، باید فورا متوقف شود.

چند نکته درباره فیلم

وس اندرسن درباره انتخاب تیموتی شالامی در نقش زفیرلی به نشریه GQ چنین گفت: حتی برای لحظه ای به شخص دیگری غیر از شالامی فکر نکردم این نقش مختص او نوشته شده بود.

«گزارش فرانسوی» نهمین همکاری وس اندرسن با بیل موری، هشتمین همکاری اندرسن با اوون ویلسون و هفتمین همکاری اندرسن با جیسون شوارتزمن است.

تیموتی شالامی با وجود تسلط کاملش بر زبان فرانسه، تمامی دیالوگ هایش را در این فیلم به زبان انگلیسی ادا کرد.

این فیلم در جشنواره «کن» ۲۰۲۱ به مدت ۹ دقیقه ایستاده تشویق شد.

«گزارش فرانسوی» دهمین ساخته بلند سینمایی وس اندرسن است.

گروه بازیگران این فیلم در مجموع ۱۱ اسکار در کارنامه دارند.

 

نقدهای کوتاه درباره فیلم

تارین آلن منتقد «شیکاگو ریدر» درباره فیلم نوشت: «گزارش فرانسوی» تمام آنچه را از زیبایی شناسی به دقت ایجاد شده، پالت های رنگی عالی و بازی های چشمگیر در فیلم های اندرسن انتظار داریم، در خود دارد.

آدام نایمن دیگر منتقد سینما درباره فیلم گفت: سه اپیزود اصلی فیلم تقریبا زمان، تاثیر و کیفیت برابری دارند، اگرچه صادقانه می گویم من تنها بخش اول فیلم را واقعا دوست داشتم.

سارا استوارت منتقد «بوک اند فیلم گلوب» فیلم را چنین توصیف کرد: اگر با عشق و علاقه به اندرسن به دیدن فیلم «گزارش فرانسوی» بروید، در فیلم چیزهای زیادی برای استمرار این دوست داشتن وجود دارد.

امی نیکلسون منتقد «فیلم ویک» از شیفتگان این فیلم است. او درباره فیلم چنین نوشت: به نظر من دقیقه به دقیقه این فیلم شگفت انگیز است.

مکس ویز منتقد نیز درباره فیلم گفت: توصیف اینکه چقدر این اثر استادانه، خلاقانه و جسورانه است، دشوار است.

کریس هویت منتقد «مینیاپولیس استار» هم درباره فیلم نوشت: اگر از «تننبام های باشکوه» و «هتل بزرگ بوداپست» لذت برده اید، این فیلم را نیز می پسندید.

«گزارش فرانسوی» از روز ۱۳ دسامبر در سرویس های استریم عرضه شده است.

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها