{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نیکی کریمی چرا «آتابای» را ساخت؟

نیکی کریمی چرا «آتابای» را ساخت؟
کدخبر : 10302

نیکی کریمی گفت : خوشحالم فیلم آتابای در نمایش های مختلفی که در شهرهای مختلف استان آذربایجان داشته است، مورد استقبال قرار گرفته است.

به گزارش هنر ام‌روز، نیکی کریمی که فیلم  عاشقانه ای را ساخته است ؛ در پاسخ به این سوال که در روزگاری که فیلم های خشن و تلخ بیشتر در سینما ساخته می شوند، شما یک فیلم عاشقانه ساخته اید آیا قصد داشتید این فضا را بشکنید؟ یادآور شد: حدود سه سال قبل یک روز بهاری به نظرم آمد فیلم آتابای دقیقا همان چیزی‌ست که دوست دارم، بسازم . چون می خواستم تماشاچی وقتی فیلم تمام می شود، حالش خوب باشد، این نکته ای بود که در وهله اول به ذهنم آمد.

نیکی کریمی در پاسخ به اینکه چرا به سراغ آذربایجان در فیلم "آتابای" رفته است، توضیح داد: به تنها چیزی که فکر کردم  این بود که به هرحال در کشور ما خطه های مختلفی وجود دارد خیلی دلم می خواست که یک دنیای تازه ای را تجربه بکنم و خیلی شخصی به سراغ این قضیه رفتم، همیشه گویش و زبان ترکی را دوست داشتم و خیلی از لحاظ شنیداری برام جالب بود. البته مناطق دیگر را مثل کردستان، شمال و جنوب بررسی کردم اما احساس کردم اشعار و نحوه تغزلی بودن و سازهای آن منطقه باعث شد که دلم بخواهد در  خطه آذربایجان فیلمم را بسازم. و حالا پس از ساخت فیلم و در مقطع اکران خیلی خوشحالم که فیلم در نمایش های مختلفی که در شهرهای مختلف استان آذربایجان داشته است، مورد استقبال قرار گرفته است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها