{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

۱۰ فیلم بسیار ترسناکی که با همان سکانس ویرانگر ابتدایی زهره ترک‌تان می کنند

۱۰ فیلم بسیار ترسناکی که با همان سکانس ویرانگر ابتدایی زهره ترک‌تان می کنند
کدخبر : 10343

مانند اولین جمله ی یک رمان، سکانس ابتدایی یک فیلم نیز بسیار مهم است. مخاطبان تنها یک بار تحت تاثیر قرار می گیرند و اولین سکانس های یک فیلم، بزرگ ترین شانس یک فیلمساز برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب است.

به گزارش هنر ام‌روز، مانند اولین جمله ی یک رمان، سکانس ابتدایی یک فیلم نیز بسیار مهم است. مخاطبان تنها یک بار تحت تاثیر قرار می گیرند و اولین سکانس های یک فیلم، بزرگ ترین شانس یک فیلمساز برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب است. سکانس ابتدایی شانس بزرگ فیلمساز برای شکل دهی به حال و هوای فیلم، معرفی شخصیت ها و تم های کلیدی و نشان دادن قدرت خلاقیت شان است. یک سکانس ابتدایی بی نقص، تمامی این کارها و حتی بیشتر را انجام می دهد اما در ژانر ترسناک است که برخی از قوی ترین و تحریک کننده ترین سکانس های ابتدایی تاریخ سینما خود را عیان می کند.

 

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 10 فیلم بسیار ترسناکی آشنا کنیم که در همان سکانس اول مخاطب را زهره ترک کرده و در ترس و وحشت فرو می برند.

به دلیل محتوای ترسناک یا ناخوشایند و یا شوکه کننده ابتدای فیلم، این سکانس های تکان دهنده نهایت تلاش عامدانه کارگردان برای تاثیرگذاری بر مخاطب هستند. این سکانس ها به مخاطب می گویند که آن ها باید انتظار یک تجربه ترسناک بسیار جدی را داشته باشند که البته هر کسی توان تحملش را ندارد. برای برخی ها، این سکانس هشداری برای ادامه ندادن است قبل از آنکه بدترین اتفاق رخ دهد اما برای برخی دیگر، این سکانس ها نشان از چیزی ماندگار است هر چند ممکن است از لحاظ روانی آزار دهنده باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ فیلم بسیار ترسناکی آشنا کنیم که در همان سکانس اول مخاطب را زهره ترک کرده و در ترس و وحشت فرو می برند.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 10 فیلم بسیار ترسناکی آشنا کنیم که در همان سکانس اول مخاطب را زهره ترک کرده و در ترس و وحشت فرو می برند.

 

۱۰- Final Destination (2000)

اگر سری فیلم های Final Destination به موفقیتی دست یافته باشد، آن پارانویایی کردن مخاطبان در مورد مرگ در اثر حوادثی بسیار دقیق اما به شدت ترسناک است. برای تمام این اضطراب های جدید باید ممنون سکانس ابتدایی اولین فیلم این فرانچایز باشیم. الکس و همکلاسی های دبیرستانی اش در آستانه ترک نیویورک برای سفر به پاریس با پرواز شماره ۱۸۰ هستند. در هواپیما اما به الکس الهام می شود که هواپیما در هوا منفجر شده و همه کشته خواهند شد. چیزی که به عنوان یک آشفتگی و تلاطم ساده در هنگام بلند شدن هواپیما آغاز می شود به فاجعه ختم می گردد. بدنبال ایجاد یک حفره در بدنه هواپیما، تکان های آن شدیدتر می شوند و مسافرانی که هنوز به صندلی هایشان بسته شده اند به بیرون پرتاب می شوند. آن هایی که آنقدر خوش شانس هستند که به بیرون کشیده نشوند، بعد از انفجار هواپیما، در آتش می سوزند. این سکانس به خوبی نشان می دهد که مسافرت هوایی در اندک مواردی که دچار حادثه می شود، تا چه اندازه می تواند مخاطره آمیز و ترسناک باشد.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 10 فیلم بسیار ترسناکی آشنا کنیم که در همان سکانس اول مخاطب را زهره ترک کرده و در ترس و وحشت فرو می برند.

۹- It Follows (2014)

جایی بین یک فیلم ترسناک تاثیرگذار و یک کابوس سوررئال، فیلم It Follows یک اثر تحسین شده از دیوید رابرت میچل در مقام کارگردان و نویسنده است. داستان این فیلم ترسناک در مورد شخصیت جی است که قربانی یک هویت رازآلود دارای قدرت تغییر چهره می شود که دائماً او را تعقیب کرده و در تمام مدت پشت سر او راه می رود. تنها راه منتقل کردن این نفرین، داشتن رابطه جنسی با کسی دیگر است. این فیلم هیپنوتیزم کننده و پرتعلیق با موسیقی متن جذاب و کلاسیک Disasterpeace جذاب تر نیز شده است و می توان گفت که تماشای فیلم It Follows تجربه جذابی است. هویت مرگبار فیلم می تواند هر کسی باشد و هر لحظه ظاهر شود و علم به این موضوع، مخاطب را دائماً در یک تعلیق ناخوشایند گرفتار نگه می دارد.

میچل رابرت حال و هوای فیلم خود را در همان سکانس اولیه سرد و بیروحش به نمایش می گذارد، جایی که آنی نیمه عریان در وحشت کامل از خانه اش بیرون می رود. با نادیده گرفتن خواهش های پدر و همسایه اش، سوار ماشینش شده و از آنجا می رود. در ادامه سکانس می بینیم که آنی در تاریکی نشسته و تنها نور چراغ های ماشینش باعث شده چهره اش مشخص باشد، در حالی که پشت تلفن با چشم هایی اشکبار به والدینش می گوید که دوستشان دارد. اما مخاطب نمی بیند که آنی از چه چیزی فرار می کند اما اتفاقی که برایش رخ می دهد را می بینند. در یک کات ناگهانی، جنازه به پشت خوابیده آنی را در ساحل می بینیم در حالی که یکی از پاهایش شکسته و به شکلی باورنکردنی به سمت بدنش خم شده است.

 

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 10 فیلم بسیار ترسناکی آشنا کنیم که در همان سکانس اول مخاطب را زهره ترک کرده و در ترس و وحشت فرو می برند.

۸- A Quiet Place (2018)

داستان فیلم A Quiet Place در دنیایی روایت می شود که موجوداتی که با صدا شکار می کنند، تقریباً نسل انسان را منقرض کرده اند. در این شرایط، خانواده ای بدنبال این فاجعه، برای بقا تلاش می کنند. لحظات پرتنش و ترسناک زیادی در این فیلم وجود دارد، جایی که کوچکترین سروصدایی می تواند عواقب مرگباری در پی داشته باشد. اما این داستان احساسی و عاطفی خانواده در قلب روایت فیلم است که باعث می شود A Quiet Place یک تجربه منحصربفرد در ژانر وحشت مدرن باشد.جان کرازینسکی به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر فیلم، از همان ابتدا مخاطب را در دنیای سکوت فرو می برد، جایی که می بینیم اعضای خانواده در کنار هم با دقت و مراقبت کامل برای تولید نکردن کوچکترین صدایی، به دنبال آذوقه می گردند.

مخاطب می داند که صدا خطرناک است هر چند هنوز مشخص نیست چرا. وقتی کوچکترین فرزند خانواده علیرغم هشدار پدر، باتری هایی را در داخل یک اسباب بازی قرار می دهد، می دانیم که اتفاق بسیار بدی در آستانه وقوع است. بدون اطلاع دیگران، این کودک در راه خانه اسباب بازی اش را روشن می کند. صدای آژیر در فضایی مملو از سکوت طنین انداز می شود در حالی که پدر خانواده تلاش می کند این صدا را خفه کند. اما دیگر خیلی دیر شده است. کودک توسط یکی از موجودات مرگبار و در کسری از ثانیه قاپیده می شود و مخاطب و اعضای خانواده از غم و اندوه صحنه ای که همین حالا دیده اند به حال خود رها می شوند، حادثه ای تراژیک که نه تنها به این زودی ها فراموش نمی شود بلکه باید کوچکترین ضجه ای به خاطر آن نیز نداشت.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 10 فیلم بسیار ترسناکی آشنا کنیم که در همان سکانس اول مخاطب را زهره ترک کرده و در ترس و وحشت فرو می برند.

 

۷- Midsommar (2018)

فیلم ترسناک Midsommar ساخته ی تحسین شده ی آری آستر در مورد یک زوج ناشاد به نام های دنی و کریستین است که همراه با دوستانشان به یک منطقه دوردست در سوئد سفر می کنند تا برای اولین بار شاهد جشن های موسوم به میانه تابستان باشند. علیرغم مناظر خیره کننده، خیلی زود این گروه شاهد وقوع یک سری رسومات عجیب و سادیستی می شوند که خود آن ها نیز ناخواسته بخشی از آن ها می شوند. این فیلم یک تجربه سینمایی ترسناک اما همزمان پاک کننده است که بین زیبایی و خشونت توازن برقرار می کند در حالی که به روایت رابطه پرآشوب و مشوش بین دنی و کریستین می پردازد. آستر برای ایجاد یک حال و هوای تاریک از همان ابتدای فیلم، زمان را از دست نمی دهد. فیلم Midsommar با شات های از جنگل های برف گرفته همراه با صداهای فرشته وار آغاز می شود که حالتی آرام بخش دارد.

ناگهان زنگ خوردن تلفن این آرامش را قطع کرده و فیلم وارد فضای داخلی و تاریک یک خانه می شود. دنی یک پیام صوتی نگران کننده برای والدینش می فرستد در مورد اینکه ایمیلی ترسناک از خواهرش دریافت کرده است، در حالی که والدین او را ظاهراٌ خوابیده در رختخواب می بینیم. اما چیزی در اختفا در حال رخ دادن است که همه از وقوع آن مطمئنند اما نمی دانند دقیقاً چیست. جیغ های غیرقابل کنترل دنی تایید می کند که بدترین اتفاق ممکن رخ داده است: خواهرش خود و والدینش را کشته است. تماشای واقعیت ناخوشایند این سکانس به اندازه کافی ترسناک است اما این بازی تکان دهنده فلورنس پوگ است که حال و هوای اتفاقات ادامه داستان را فاش می کند.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 10 فیلم بسیار ترسناکی آشنا کنیم که در همان سکانس اول مخاطب را زهره ترک کرده و در ترس و وحشت فرو می برند.

۶- Martyrs (2008)

به عنوان یکی از تکان دهنده ترین و خشن ترین فیلم هایی که موج نوی سینمای وحشت فرانسه را شکل داده است، فیلم Martyrs ساخته پاسکال لوژیه به هیچ عنوان فیلمی مناسب برای افراد نازک دل نیست. فیلم که پر از شکنجه های روحی و فیزیکی متنوع است، در مورد دختری به نام لوسی است که می خواهد از کسانی که در دوران کودکی او را شکنجه کرده اند، انتقام بگیرد. در ادامه فیلم پیچشی ترسناک تر گرفته و شرایط را برای او دشوارتر می کند وقتی که تنها دوست لوسی به نام آنا، یک در مخفی را در خانه فرد آزار دهنده لوسی پیدا می کند. با توجه به داستان ناخوشایند فیلم Martyrs ، به شیوه ای مناسب، سکانس ابتدایی فیلم مخاطب را برای وحشتی که انتظارش می رود آماده می کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها