{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یک شوک عجیب: ورایتی بختی برای اسکاری شدن اصغر فرهادی قائل نیست/ این فهرست و عکس های پنج تایی را ببینید

یک شوک عجیب: ورایتی بختی برای اسکاری شدن اصغر فرهادی قائل نیست/ این فهرست و عکس های پنج تایی را ببینید
کدخبر : 10439

ورایتی بختی برای فیلم فرهادی جهت حضور در میان 5نامزد نهایی متصور نیست.

به گزارش هنر ام‌روز، آرش نهاوندی در همشهری نوشت: ورایتی پیش‌بینی خود را از 5 نامزد نهایی اسکار 2022در رشته بهترین فیلم بین‌المللی در اسکار 2022 انتشار داد. در پیش‌بینی ورایتی نام فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی به چشم نمی‌خورد؛ درحالی‌که در پیش‌بینی‌های قبلی و در پیش‌بینی اکثر خبرگزاری‌ها و سایت‌ها، «قهرمان» از بخت‌های اصلی کسب جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم بین‌المللی محسوب می‌شد.


ماشین منو بران- ژاپن

این فیلم ژاپنی به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی اقتباسی است از یکی از داستان‌های کتاب منتخب داستان‌های هاروکی موراکامی با عنوان «مردان بدون زنان». این فیلم در جشنواره کن 3 جایزه از جمله جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. «ماشین منو بران» اخیرا نیز در فهرست فیلم‌های اولیه نامزد در رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2022قرار گرفته است. منتقدان، این فیلم را رقیب اصلی فیلم «قهرمان» برای کسب جایزه اسکار در سال 2022عنوان کرده‌اند.

کندو- کوزوو

«کندو» اولین فیلم ساخته بلرتا باشولی از کوزوو است. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس 2021نخستین نمایش جهانی خود را تجربه کرد. کندو نخستین فیلمی بود که توانست در جشنواره فیلم ساندنس هر 3 جایزه اصلی ازجمله جایزه بزرگ هیأت داوران، جایزه تماشاگران و جایزه کارگردانی را از آن خود کند. این فیلم اخیرا در فهرست اولیه نامزدهای رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2022انتخاب شده است. داستان فیلم درباره زنی است که همسرش در جنگ ناپدید شده و او در صدد است تا با کار و فعالیت، راهی برای بقای خود و فرزندش در جامعه‌ای پیدا کند که از زنان بی‌سرپرست حمایت نمی‌کند.

من مرد تو هستم - آلمان

این فیلم علمی، تخیلی و رمانتیک به کارگردانی ماریا شریدر از کشور آلمان است. در فیلم «من مرد تو هستم» مارگارت اگرت، دن استیونز و ساندرا هولر ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم در هفتادو یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اکران شد و نماینده کشور آلمان برای حضور در اسکار 2022است. نام این فیلم اخیرا در فهرست بلند فیلم‌های رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار قرار گرفته است.

بدترین آدم دنیا - نروژ

فیلمی است به کارگردانی پواکیم تریر از نروژ و سومین فیلم از فیلم‌های سه‌گانه اسلو. فیلم «بدترین آدم دنیا» در جشنواره کن 2021برای نخستین بار به نمایش درآمد. رنیت رینسو به‌دلیل نقش‌آفرینی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را دریافت کرد. این فیلم به‌عنوان نماینده نروژ در اسکار 2022معرفی شده است، اخیرا نیز نام «بدترین آدم دنیا» در فهرست اولیه فیلم‌های منتخب رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار قرار گرفته است. این فیلم درباره خود‌شناسی تدریجی یک زن در طول‌ سال‌های سخت زندگی‌اش است.

فرار - دانمارک

این فیلم کارتونی مستند به کارگردانی یوناس پوهر راسموسن است. تهیه کنندگان فیلم « فرار» ریز احمد و نیکلاج کاستر – والادو هستند. این فیلم نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس در ژانویه 2021تجربه کرده است. منتقدان، شیوه پرداخت کارتونی داستان این فیلم را مورد تمجید قرار داده‌اند. فیلم فرار به‌عنوان نماینده دانمارک برای حضور در اسکار 2022معرفی شد و اخیرا نیز نامش در فهرست اولیه رشته فیلم‌های بین‌المللی اسکار قرار گرفته است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها