{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خبرهایی از سینما و تئاتر

 خبرهایی از سینما و تئاتر
کدخبر : 10579

جزییاتی از اجرای نمایش «آخرین قطره از نیمه پر لیوان»، اعلام آثار راه یافته به جشنواره پویانمایی،خبرهایی از فیلم سینمایی "بیرو" و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش هنر ام‌روز، نمایش «آخرین قطره از نیمه‌ی پر لیوان» به نویسندگی و کارگردانی آرش واحدی در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی گروه، نمایش «آخرین قطره از نیمه‌ی پر لیوان» به نویسندگی و کارگردانی آرش واحدی و تهیه‌کنندگی هدیه محقق از هفته‌ی آینده ۲۰ دی ‌ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه‌ی استاد انتظامی خانه‌ی هنرمندان ایران روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه نمایش از زبان نویسنده این طور آمده است: « هر زمان حرف از آینده‌ی دور به زبان می‌آید تمام افکار به سوی پیشرفت هدایت می‌شود. ولی شاید در دنیای فتوریستی که تصور می‌کنیم معنی واژه‌های ساده‌ی امروز با گذر زمان و اتفاقات پیش رو تغییر کند. با این پیش‌فرض شاید تراژدی‌های امروز، طنزهای ساکنین ٣٠٠ سال بعد باشند وشاید برعکس! هر چه هست زمین، وطن و روابط انسانی در آن زمان شکل دیگری به خود می‌گیرند.»

آرش واحدی متولد ١٣٦٢ در تهران است. او دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی تئاتر از آموزشگاه استاد سمندریان و کارگردانی سینما از کانون سینماگران جوان است. از سال ١٣٨٤ فعالیت‌های هنری خود را در زمینه‌های کارگردانی فیلم کوتاه، نقد و تحلیل فیلم آغاز کرد و  از سال ١٣٩١ به صورت جدی به کارگردانی تئاتر روی آورده است. او در شانزدهمین دوره جشنواره‌ی دانشگاهی با نمایش « باور کنید من گره گوار سامسا هستم» موفق به اخذ جایزه بهترین کارگردانی شد.

«شیوه به قداست رساندن یک اعتراف‌کننده نامعتبر» آخرین نمایش او در تماشاخانه پالیز سال ۱۳۹۶روی صحنه رفت.

مدیریت تولید نمایش «آخرین قطره از نیمه‌ی پر لیوان» به عهده‌ آوا فیاض است. پیش‌فروش این نمایش از روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه ساغت ۱۲ در سامانه تیوال آغاز خواهد شد.

 

آثار راه‌یافته به بخش‌ مسابقه‌ بین‌الملل دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از سوی هیأت انتخاب اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت انتخاب این دوره از جشنواره بین‌المللی پویانمایی شامل شهرام حیدریان، شیوا ممتحن، ساره شفیعی‌پور، حسین ملایمی، فرنوش عابدی، مهدی شیری و امین حق‌شناس، ۴۶۸ فیلم در بخش مسابقه ایران و ۱۰۴۸ فیلم از ۸۵ کشور جهان را بازبینی کرد.

هیأت انتخاب ۲۱۷ فیلم را برای شرکت در بخش مسابقه بین‌الملل این دوره از جشنواره پویانمایی شامل ۳۶ فیلم ایرانی و ۱۸۱ فیلم خارجی را معرفی کرد.

بر همین اساس از بین ۳۶ فیلم ایرانی، ۱۵ اثر در بخش فیلم کوتاه، ۳ اثر در بخش کودک و نوجوان، ۳ اثر در بخش تجربی، ۴ اثر در بخش تلویزیونی، ۴ اثر در بخش تبلیغاتی، ۶ فیلم دانشجویی و ۱ فیلم بلند به بخش مسابقه بین‌الملل راه یافته‌اند.

همچنین از بین ۱۸۱ اثر خارجی، ۸۹ فیلم کوتاه، ۴۸ اثر دانشجویی، ۵ اثر تلویزیونی، ۶ اثر تجربی، ۵ اثر تبلیغاتی، ۲۶ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۲ فیلم بلند به بخش مسابقه‌ بین‌الملل این جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.tehran-animafestival.ir اسامی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه‌ بین‌الملل را دریافت کنند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۵ تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.

 

فیلم سینمای  "بیرو" در آخرین مراحل فنی و ساخت  موسیقی متن 

همزمان با انجام مراحل فنی و ساخت موسیقی فیلم سینمایی "بیرو" به کارگردانی مرتضی عباس علی میرزایی و تهیه کنندگی مجید برزگر، اولین تصاویر این فیلم رونمایی و منتشر شد

فیلم سینمایی "بیرو"، سومین فیلم سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی و به تهیه کنندگی مجید برزگر روایتی  از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران  از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه ای و  عضویت در تیم ملی فوتبال ایران  است.
فیلم سینمایی "بیرو" هم اکنون در مرحله فنی پس از تولید و ساخت موسیقی  قراردارد تا برای نمایش  و رقابت در بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده شود.
حسین بیرانوند، رضا داوود نژاد، سعید داخ، صحرا اسدالهی، سهیل قنادان، سیاوش چراغی پور، مهدی زمین پرداز، ستایش تارانی، سارا والیانی، ابوذر فرهادی، مبین بهاروند، محمد نیکبخت،  مجید پتکی ، مهران نائل، محمد عسگری، امین میری، مرتضی تقی زاده، وحید نفر، حامد نساج، علیرضا جلیلی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
عوامل فیلم سینمایی "بیرو" عبارتند از :نویسنده و کارگردان: مرتضی علی عباس میرزایی. مدیر فیلمبرداری: مجید یزدانی. طراح صحنه و لباس: لیلا نقدی پری. صدابردار: علی ذوالفقاری. طراح چهره پردازی:  عظیم فراین. طراح نور: علی فربد. موسیقی: پیام آزادی، طراح جلوه های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی. مدیرتولید: مهدی برزگر. منشی صحنه:  دنیا راد . عکاس: حمید جانی پور . جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان . تصحیح نور و رنگ: نیما دبیر زاده. صداگذاری: امین شریفی. برنامه ریز و دستیار یک کارگردان: علی جناب. فیلمبردار پشت صحنه: اسماعیل کرابی . مدیر تدارکات: سعید میرزایی. مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، تهیه کننده: مجید برزگر.

 

 

آغاز اکران آنلاین فیلم کوتاه «دیدار» با کارگردانی علی محرابی

 اکران آنلاین فیلم کوتاه «دیدار» با نویسندگی و کارگردانی علی محرابی و تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار، از امروز شنبه، یازدهم دی ماه، در پلتفرم تیوال با لینک www.tiwall.com/p/visitation۳ آغاز شد.

فیلم کوتاه «دیدار» تولید سال ۲۰۱۸ است که با نام انگلیسی «THE VISIT» در چندین جشنواره بین‌المللی حضور یافته که در این بین می‌توان به شرکت در: «جشنواره بین‌المللی سینما و ادبیات مراکش و کسب جایزه اصلی بهترین فیلم»، «جشنواره فیلم کوتاه سینما و معلولیت آمریکا در آستین-تگزاس»، «جشنواره سینه‌فست آمریکا در لس‌آنجلس»، «جشنواره فیلم کوتاه بروکیوکا لهستان»، «جشنواره فیلم کوتاه میامی آمریکا» اشاره کرد. این فیلم زندگی یک جوان نابینا به‌نام آرش را نشان می‌دهد که دارای شخصیتی تحصیل‌کرده و آرام است که در ارتباط با افراد مختلف دچار مشکلاتی می‌شود. تخصص و نحوه درآمد او از طریق مشاوره‌تلفنی به سایر افراد آسیب‌دیده یا ناامید است و در طی یکی از همین تماس‌ها ارتباطی عاطفی و صمیمی میان او و یکی از تماس گیرندگان برقرار می‌شود.
بازیگران این فیلم کوتاه امیراحمد ‌قزوینی، شهاب ‌مهربان، سحر صبور، شاهین باباپور، فاطمه امیدالله هستند. همچنین از دیگر عوامل یاری‌دهنده کارگردان می‌توان به: «مدیر فیلمبرداری: رضا سپهری»، «صدابردار: هادی معنوی پور و سروش زاهدی»، «صداگذاری: امیرحسین صادقی»، «موسیقی: مهیار ظاهری»، «روابط عمومی و مشاور رسانه: امیر پارسائیان مهر» اشاره کرد.

فروش آنلاین فیلم کوتاه «دیدار» در پلتفرم پخش فیلم تیوال آغاز شده و به مدت ۲هفته ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این فیلم به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

عطا کشاورز با"قتل در عمارت هاورشام"به تماشاخانه ملک می آید

نمایش"قتل در عمارت هاورشام یا نمایشی که خراب شد"به زودی در تماشاخانه ملک روی صحنه می رود.

 آخرین اثر کشاورز ،نمایش "مسکو فلکه باغ شاه" نوشته نوید عظیمی است که در بهمن ماه ۹۸ در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه رفت.
 
این تئاتر نمایشی است از یک نمایش که پر از اتفاقات عجیب و غریب است.
گروه اصلی نمایش"قتل در عمارت هاورشام"متشکل از  هنری لوییس، هنری شیلدز و جاناتان سیر که نویسندگان و کارگردان این نمایش هستند، ضمن استقبال از اجرای این اثر ‌در ایران،قسمتی از جزئیات نمایش را نیز در اختیار گروه قرار دادند.

 این نمایش علاوه بر انگلستان در چند کشور از جمله المان، ایتالیا، فرانسه، اکراین و ایران اجرا شده اما عمدتا نسخه کوتاه شده و خلاصه شده این اثر است و این نخستین بار است که نمایشنامه ی اصلی و کامل با تمام اتفاقات صحنه ای در کشور ‌ما اجرا خواهد شد.
به زودی اسامی بازیگران و سایر عوامل این نمایش اعلام می شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها