{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از مجوز "پانسیون دختران" تا چند خبر دیگر

از مجوز "پانسیون دختران" تا چند خبر دیگر
کدخبر : 10721

مجوز نمایش "پانسیون دختران"، جدیدترین دیدار دبیر جشنواره تئاتر فجر و تقدیر از خانواده زنده یاد علی سلیمانی از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

به گزارش هنر ام‌روز، فیلم سینمایی «پانسیون دختران» که در دولت قبل دچار چالش هایی شده بود، بالاخره توانست مجوز نمایش را دریافت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پروژه، این فیلم به کارگردانی «مریم ابراهیم وند» قرار است در سینماهای « هنر و تجربه» به نمایش درآید.

در این فیلم بازیگرانی همچون ثریا قاسمی ، سودابه بیضایی ، سحرقریشی و ملیکا شریفی نیا بازی کردند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:«مهری برای آزادی همسرش از زندان با وسوسه قتل دست و پنجه نرم می کند. او در این بین با دخترانی در یک پانسیون روبرو می شود که …».


سایر عوامل فیلم:

تهیه کنندگان : مریم ابراهیم وند ،هادی انباردار
سرمایه گذاران:کریم صفایی ،مریم ابراهیم وند
کارگردان: مریم ابراهیم وند
نویسندگان:مژده شبان،فرناز امینی
مدیر فیلمبرداری : الهه کامکار 
صدابردار: فرانک کیان
طراح گریم: مهسا خوش سلوک
طراح صحنه ولباس: مهشید صادقی
مدیر تدارکات: الهه و الهام زود آشنا
منشی صحنه : مهناز درودی
بازیگران: ثریا قاسمی،سودابه بیضایی ،ملیکا شریفی نیا ،حدیث تهرانی ،شیوا خنیاگر ، سولماز حصاری،ژاکلین آواره و  با نقش آفرینی : سحر قریشی.
مجری طرح: شرکت فیلم سازی آبیژ رسانه روز

 

 

 

 

**************


حسین مسافر آستانه، دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به همراه رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی صبح روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه با امیر حسین عرب‌زاده سرپرست مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیر دولتی و توانمندسازی بهزیستی دیدار کرد.

این جلسه با هدف جلب مشارکت در بحث تولیدات مرتبط با سازمان بهزیستی و هم افزایی ظرفیت‌های جشنواره تئاتر فجر و سازمان بهزیستی برگزار شد.
 تعدادی از نمایش هایی که از سوی سازمان بهزیستی برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر معرفی شده اند،‌ مرتبط با موضوع معلولین است.

در این نشست مسافرآستانه  شرایط جشنواره چهلم و لزوم مشارکت نهادها و سازمان‌های مردم نهاد از جمله سازمان بهزیستی برای برگزاری شایسته چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر را تشریح کرد و نسبت به همکاری سازمان‌های مردم نهاد با جشنواره تئاتر فجر ابراز تمایل کرد.

عرب‌زاده هم در این دیدار با تشریح امکانات سازمان بهزیستی نسبت به همکاری با جشنواره تئاتر فجر برای توانمندی ظرفیت‌های دو مجموعه ابراز آمادگی کرد.

به گفته او، قرار است جزییات مفاد همکاری جشنواره تئاتر فجر با سازمان‌ بهزیستی در جلسات کارشناسی بررسی شود.

رضا بصیرت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی نیز در این دیدار گفت: «هدف ما در انجمن هنرهای نمایشی و دبیرخانه تئاتر فجر این است که جشنواره چهلم به شایستگی برگزار شود، از این رو قصد داریم با تمام سازمان‌هایی که توان این را دارند به ظرفیت‌ها و امکان جشنواره  بیافزایند دیدار و گفت‌وگو کنیم.»

او افزود: سازمان بهزیستی با توجه به ویژگی و امکاناتی که دارد هر سال  جشنواره تئاتر معلولین را برگزار می‌کند و امیدواریم از این امکانات این سازمان و جشنواره تئاتر فجر برای توانمندسازی خانواده بزرگ تئاتر استفاده کنیم.»

 مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که این همکاری در طول سال تداوم داشته باشد.
در این نشست که در سازمان بهزیستی برگزار شد؛ وحید لک، فرهاد قائمیان و امیر مشهدی‌عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز حضور داشتند.

 

******************

رییس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «خاموشان» نشستند / تقدیر از همسر و دختر زنده‌یاد علی سلیمانی
مراسم تقدیر از سهیلا جوادی کارگردان و سبا سلیمانی نویسنده نمایش «خاموشان» آخرین اثر تئاتری زنده‌یاد علی سلیمانی شامگاه روز سه شنبه 14 دی ماه در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.
به گزارش اداره کل هنرهای نمایشی، در ابتدای این مراسم که با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای شهر تهران، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، مهدی ابدالی معاون اداره کل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان و دیگر مدیران برگزار شد، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج ضمن خوشامدگویی به حاضران به ارائه توضیحاتی درمورد مسیر پیموده شده برای اجرا رفتن نمایش «خاموشان» پرداخت.
مقتدی خانواده سلیمانی را نماد و نمونه مناسبی برای تعریف انسجام خانوادگی دانست و کوشش‌های آنها را برای به سرانجام رساندن نمایش «خاموشان» ستود.
در ادامه حجت الاسلام محمد قمی با گرامی دانستن یاد و حضور زنده‌یاد علی سلیمانی، از خانواده سلیمانی به دلیل روی صحنه آوردن نمایشی با محتوای مقاومت و ارزش‌های دینی قدردانی کرد.
قادر آشنا هم در سخنانی کوتاه نمایش «خاموشان» را که آخرین اثر تئاتری مرحوم سلیمانی است، نمایشی شریف و درخور توصیف کرد و از همسر و دختر آن مرحوم به عنوان کارگردان و نویسنده اثر و نیز بازیگران و عوامل اجرایی نمایش که یاد هنرمند خوب و مردمی و متعهدی چون علی سلیمانی را زنده نگه می‌دارند، تشکر کرد.
در ادامه هم سهیلا جوادی و سبا سلیمانی به ترتیب در مورد انگیزه و نحوه به اجرا رساندن «خاموشان» که پیش‌تر در سال 1398 توسط زنده‌یاد علی سلیمانی در سالن حوزه هنری روی صحنه رفته بود به ایراد توضیحاتی پرداختند.
پایان بخش این مراسم اهدای هدایایی به همسر و فرزند مرحوم سلیمانی بود. یکی از این هدایا قطعه فرش قاب شده حرم حضرت امیر(ع) در نجف بود که موردتوجه حاضران قرار گرفت.

 

 


پس از مراسم تقدیر، حاضران به تماشای نمایش «خاموشان» نشستند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها