{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دینامیت هنوز نتوانسته رکورد بزند؟/ «هزارپا» در سال ۱۴۰۰ نود و سه میلیارد می‌ فروخت!

دینامیت هنوز نتوانسته رکورد بزند؟/ «هزارپا» در سال ۱۴۰۰ نود و سه میلیارد می‌ فروخت!
کدخبر : 10804

بررسی پرمخاطب ترین کمدی‌‌های دهه نود.

به گزارش هنر ام‌روز، سرانجام بعد از ۶ ماه اکران، فیلم «دینامیت» رکورد فروش سینمای ایران را جابه جا کرد. این فیلم در شرایطی اکران شد که کمتر تهیه‌کننده‌ایی حاضر به نمایش فیلمش می‌شد و سینماها بعد از یک سال و نیم رکود در بدترین وضعیت سه دهه گذشته بودند. با این وجود «دینامیت» با مشوق‌های سازمان سینمایی اکرانش را شروع کرد و رقم فروشش در تابستان غافلگیر‌کننده بود و با حفظ روند جذب مخاطبانش در اکران پاییز و زمستان از رتبه دوم جدول فروش هفتگی پایین‌تر نیامد تا به آمار فروش امروز برسد.

با این وجود نمی‌شود این رکوردشکنی را بدون توجه به رشد فزاینده قیمت بلیت سینماها در این سالها تحلیل کرد. متوسط قیمت بلیت برای فیلم «دینامیت» ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان بوده. در حالی که این رقم برای «مطرب» ۱۱،۶۹۰ تومان و برای «هزارپا» ۹۰۰۰ تومان بوده است. همین مساله باعث شده رکوردشکنی «دینامیت» با حدود نصف مخاطبان «مطرب» صورت بگیرد. یعنی با متوسط قیمت بلیت «دینامیت»، فروش «مطرب» ۷۳ میلیارد تومان و «هزارپا» ۹۳ میلیارد تومان و «نهنگ عنبر۲» ۶۰ میلیارد تومانی می‌‌شد!

به همین دلیل است که وقتی سراغ جدول پرمخاطب ترین کمدی‌های دهه نود و مقایسه‌اش با مخاطبان «دینامیت» برویم این فیلم راه درازی تا رتبه‌های بالای این جدول دارد. جدولی که «هزارپا» با بیش از ۴ میلیون مخاطب در آن صدرنشین است و «دینامیت» در مقایسه با فیلم‌های اکران شده در دهه گذشته در رتبه سیزدهم قرار می‌گیرد.

با نزدیک شدن به اکران نوروز بسیاری امیدوارند سینمای ایران با خروج از بحران کرونا بتواند آمار مخاطبان فیلم‌هایی چون «مطرب»، «هزارپا» و «نهنگ عنبر۲» را تکرار کند آماری که با متوسط قیمت بلیت فعلی می‌تواند یک شوک مثبت اقتصادی به سینمای ایران بعد از بحران کرونا بدهد.
 

download2 (1)

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها