{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زانوی مرگ‌بار را از روی هنر و هنرمند بردارید، هنرمند نیاز به آزادی و هوای تازه دارد

زانوی مرگ‌بار را از روی هنر و هنرمند بردارید، هنرمند نیاز به آزادی و هوای تازه دارد
کدخبر : 11004

ممنوع القلم کردن اهل دل کار خوبی نیست، چرا یک فرد تحصیلکرده نباید حق بیان اعتقادات خود را نداشته باشد. به امید آنکه قبل از مرگ شاهد باشیم که در وطنم سفره‌ای خالی نیست، کودکی به خاطر بیماری از بیمارستان منع نشده، امکان مساوی رشد و بالندگی برای هر ایرانی موجود است.

به گزارش هنر ام‌روز، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ضمن معرفی برگزیدگان این رویداد با نکوداشت مسعود جعفری جوزانی، خالق آثاری چون در چشم باد، شیر سنگی و ... برگزار شد.

مسعود جعفری جوزانی وقتی برای تجلیل روی صحنه آمد گفت: افتخار بزرگی است که در یک جشنواره مردمی شرکت کنیم اینجا به خیلی از جاهای دنیا می‌ارزد، اوایل انقلاب اراده‌ای داشتیم که فکر می‌کردیم می‌توانیم کوه را جا به جا کنیم، اما آن بچه‌ها را یواش یواش ناامید کردند.

وی گفت: اینجا آمدم تا بگویم خودم را نه هنرمند می‌دانم نه شایسته پاداش، خدمت رسیدم به تمام کسانی که به هر دلیلی به مدیریت فرهنگی کشور منصوب شدند بگویم زندگی شکننده و ناپایدار است، همه ما حتی شما که قرعه به نام تان افتاده و چند روزی بر مسندی هستید، زمان شتاب ناک است، دلم می‌خواهد به آنها یادآوری کنم و از کسانی که سال‌هاست راه تنفس را بر هنرمندان جوان و استعدادهای کشور بستند و هم کیشان و بستگان خود را برگزیدند و زانوی مرگ‌بار خودشان را روی گلوی هنرمندان گذاشته‌اند خواهش کنم این زانوی مرگ‌بار را بردارید، هنر و هنرمند نیاز به آزادی و تنفس دارد، هوای تازه می‌خواهد.

این کارگردان پیشکسوت افزود: تمنا می‌کنم بدانید این چند روز گذراست، اگر می‌خواهید نامی و نه ننگی از شما به جا بماند این چند روز را مغتنم بشمارید به اسم ملت سرافراز اعتماد کنید و بگذارید استعدادها رشد کنند. ممنوع القلم کردن اهل دل کار خوبی نیست، چرا نمی‌گذارید جبار اذین حرفش را بزنید، چرا یک فرد تحصیلکرده نباید حق بیان اعتقادات خود را نداشته باشد. به امید آنکه قبل از مرگ شاهد باشیم که در وطنم سفره‌ای خالی نیست، کودکی به خاطر بیماری از بیمارستان منع نشده، امکان مساوی رشد و بالندگی برای هر ایرانی موجود است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها