{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سایه سنگین کرونا بر سر تولیدات هالیوودی

سایه سنگین کرونا بر سر تولیدات هالیوودی
کدخبر : 11305

با ادامه تاخت و تاز کرونا در آمریکا، الزام اجرای شیوه‌نامه‌های کرونایی در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی این کشور یک ماه دیگر تمدید شد.

به گزارش هنر ام‌روز، اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا از تمدید شیوه‌نامه‌های کرونایی در تولیدات هالیوود ی خبر داد. براساس این اطلاعیه، محدودیت‌های کرونایی از جمله اجباری بودن واکسیناسیون، استفاده از ماسک و قرنطینه عوامل تا ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) ادامه خواهد داشت.

شیوه‌نامه‌های کرونایی هالیوود از ماه ژوئیه سال گذشته میلادی (تیر- مرداد ۱۴۰۰) اعمال شدند. این شیوه‌نامه‌ها در ابتدا قرار بود تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر ۱۴۰۰) ادامه پیدا کنند اما با توجه به بالا بودن آمار ابتلا به کرونا در آمریکا تا ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) تمدید شدند و حالا یک ماه دیگر نیز ادامه خواهند داشت. همچنین از آنجایی که آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا هنوز به طرز نگران کننده‌ای بالاست احتمال تمدید دوباره این محدودیت‌ها وجود دارد.   

مجموعه شیوه‌نامه‌های کرونایی که هم‌اکنون در هالیوود اجرا می‌شود، نتیجه رایزنی‌های اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا که نماینده استودیوهای بزرگ فیلمسازی است با دیگر اتحادیه های مهم حوزه سرگرمی است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۳۵۵ میلیون و ۸۰۴ نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان پنج میلیون و ۶۲۳ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها