{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سه کارگردانی که دل مردم را بردند!

سه کارگردانی که دل مردم را بردند!
کدخبر : 11328

شایعه این روزها ترکیب هیات داوران جشنواره فیلم چهلم است.

به گزارش هنر ام‌روز، مسعود پویا در همشهری نوشت: همانطور که انتظار می‌رفت، بلیت فیلم‌‌های کارگردانان شاخص حاضر در جشنواره فجر، در همان ساعات اولیه باز شدن سایت، به اتمام رسید.

در این میان بلیت‌های فیلم‌های «خائن‌کشی» (مسعود کیمیایی) و «مرد بازنده» (محمد‌حسین مهدویان) زودتر به فروش رفت. فیلم «ملاقات خصوصی» (امید شمس) از دیگر آثار حاضر در جشنواره امسال است که مردم از آن استقبال کردند؛ به‌طوری که بیشتر بلیت‌های این فیلم به سرعت فروش رفت.

 

در جشنواره‌ای که تعداد فیلمسازان شاخص و شناخته‌شده کم‌ است، مخاطبان خیلی زود بلیت‌های فیلم‌هایی را که کنجکاوی‌برانگیز‌تر از بقیه بودند، خریداری کردند. فروش بلیت فیلم‌های جشنواره به‌صورت آنلاین از طریق سامانه بلیت‌فروشی سینماتیکت برای عموم مردم در سراسر کشور امکان‌پذیر است. امسال بلیت‌های جشنواره فقط به‌صورت آنلاین عرضه خواهد شد و خبری از عرضه بلیت در گیشه نخواهد بود.

با مراجعه به سایت فروش آنلاین می‌توان دریافت که به فیلم مرد بازنده ساخته محمدحسین مهدویان ۶سالن سینمایی اختصاص پیدا کرده که تمام صندلی‌های این ۶‌سالن تا روز آخر جشنواره پر و خالی از ظرفیت است. همچنان که تمام بلیت‌های ۶سالن درنظر گرفته‌شده برای فیلم خائن‌کشی هم به سرعت تمام شد؛ نشانه‌ای از اشتیاق عمومی برای تماشای آخرین ساخته مسعود کیمیایی.

درحالی‌که تا آخرین لحظات نگارش این گزارش خبری رسمی از دفتر جشنواره در مورد جزئیات استقبال مردم از فیلم‌های جشنواره منتشر نشده، خبرهای غیررسمی حکایت از آن دارد که فیلم‌های «نگهبان شب» (رضا میرکریمی)، «علفزار»(کاظم دانشی)، «بدون قرار قبلی» (بهروز شعیبی) و «بی‌رویا» (آرین وزیردفتری) هم در بلیت‌فروشی با استقبال قابل توجهی مواجه شده‌اند و شاید حالا که این گزارش را می‌خوانید، تمام بلیت‌های این فیلم‌ها پیش‌فروش شده باشد.

امسال برخلاف سال‌های گذشته بهای بلیت جشنواره افزایش نیافته و بلیت‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر با قیمت ۳۰هزار تومان به مخاطبان عرضه می‌شود.

ترکیب مبهم هیأت داوران

در شرایطی که مسعود نقاش‌زاده، دبیر جشنواره به‌علت مبتلا‌شدن به بیماری کرونا خانه‌نشین شده، هنوز خبری از معرفی هیأت داوران جشنواره نیست. معمولا ترکیب هیأت داوران جشنواره نهایتا تا روزهای ابتدایی بهمن‌ماه معرفی می‌شدند، امسال هنوز هیچ خبری از اعضای هیأت داوران جشنواره چهلم نیست؛ موضوعی که باعث شد دیروز برخی ‌رسانه‌ها با کنایه به آن بپردازند و لزوم تحرک بیشتر دفتر جشنواره را یادآور شوند. در سال‌های اخیر معمولا تا ۶بهمن ترکیب هیأت داوران مشخص می‌شد؛ اتفاقی که تا آخرین ساعات روز گذشته رخ نداد تا بازار شایعات درباره رایزنی‌های ناموفق با سینماگران برای پذیرش داوری جشنواره داغ شود.

پیش‌بینی سانس‌های فوق‌العاده برای وضعیت قرمز

 

درحالی‌که آمار مبتلایان به اومیکرون، سویه جدید کرونا، به‌صورت تصاعدی گسترش می‌یابد، برای ۷۰درصد ظرفیت سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره بلیت فروخته می‌شود و شاید تا میانه‌های بهمن هم اوضاع ابتلا به کرونا دوباره بحرانی شود.

به‌گفته مدیر روابط‌عمومی جشنواره در این صورت از ظرفیت سانس‌های فوق‌العاده بهره گرفته خواهد شد. یزدان عشیری درباره وضعیت بلیت‌های مردمی فروخته‌شده در صورت قرمز شدن وضعیت کرونایی به مهر گفت: «در این صورت سراغ سانس‌های فوق‌العاده می‌رویم تا پاسخگوی علاقه‌مندانی که به‌صورت پیش‌خرید بلیت تهیه کرده بودند، باشیم و مکانیزمی را تعریف می‌کنیم تا میزبان همه علاقه‌مندان باشیم.» البته به‌نظر می‌رسد اختصاص سانس فوق‌العاده برای مخاطبانی که بلیت خریده‌اند به‌لحاظ اجرایی کار چندان ساده‌ای نباشد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها