{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شهاب حسینی پس از اعتراض به مسعود کیمیایی، امسال داور جشنواره فجر شد

شهاب حسینی پس از اعتراض به مسعود کیمیایی، امسال داور جشنواره فجر شد
کدخبر : 11362

پرهام موسوی: جالب است که وقتی دو سال گذشته در جشنواره فیلم فجر شهاب حسینی اعتراض به کیمیایی میکند که فیلم تو ارزش جشنواره فجر ندارد و تو برای خودنمایی جشنواره را تحریم کردی ، امسال پادشاه این حرفش را میگیرد با داوری جشنواره فیلم فجر.

به گزارش هنر ام‌روز، پرهام موسوی: من نمی‌گویم مسعود کیمیایی قابل نقد نیست بلکه نباید نگاه حذفی به دیگران داشته باشیم چون این رفتار حذفی آدمها نه تنها به آن شخص بلکه به دیگران هم آسیب می‌زند . به هر حال مسعود کیمیایی هر چقدر فیلم بد در سال های اخیر ساخته باشد ولی نباید فراموش کنیم سینمای ایران مدیون نسل کیمیایی و مهرجویی است که با فیلم های قیصر و گاو باعث شدند سینمای معناگرایانه در ایران ایجاد شود و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، شهاب حسینی بازیگر فیلم های سینماگران معنا گرایانه نمی‌شد.

جالب است بدانید که اصغر فرهادی خودش را تحت تاثیر فیلمسازی مهرجویی و کیمیایی می‌داند و در فیلم فروشنده هم سعی کرده ادای احترام به دو فیلم موج نو سینمای ایران داشته باشد . میتوان گفت قهرمان اقتباسی آزاد از دو فیلم موج نو سینمای ایران است که شهاب حسینی نقش اصلی اش را بازی می‌کرد و اگر این دو فیلم مهم در تاریخ سینمای ایران نبود ، فیلم فروشنده ای شکل نمی‌گرفت چون فروشنده کاملا تحت تاثیر سینمای مهرجویی و کیمیایی شکل گرفت پس میتوان گفت شهاب حسینی مدیون نسل کیمیایی است که توانسته به فروشنده برسد و ای کاش احترام کیمیایی گذاشته می‌شد نه اینکه با نگاه حذفی باعث افسردگی این فیلمساز بشویم به هرحال نقدی هم اگر ایشون به کیمیایی دارند می‌توانند در یک فضای خصوصی بیان کنند نه اینکه در یک فضای عمومی آبروی شان را ببرند.

البته که هنر بازیگری شهاب حسینی را نمی‌توان زیر سوال برد او مهارت خاصی در بازیگری دارد ولی رفتار بیرونی یک هنرمند تاثیر می‌گذارد روی زندگی هنری اش . در سالهای اخیر هم بازی تاثیرگذاری از شهاب حسینی ندیدیم و در فیلم هایی که در دفتر خودش تولید می‌شد نقش اصلی انتخاب می‌کرد اما نتوانست با آن فیلم ها به دوران اوجش برگردد.

مسعود کیمیایی هم در سال های اخیر فیلمسازی اش افت کرد و مثل شهاب حسینی بسیار فاصله دارد به دوران اوجش،حتی اگر ورق برمی‌گشت و این نگاه حذفی را کیمیایی به شهاب حسینی داشت باز هم من این نگاه را نمی پسندیدم من کلا با حذف دیگران موافق نیستم به هرحال دلخوشی یک هنرمند خلق یک اثر هنری است هرچقدر خروجی آنقدر کار مطلوب نباشد نباید آن هنرمند را محروم کرد از کار کردن.
 

منبع: پیج اینستاگرام مجله سینماباز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها