{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

غافلگیرکننده‌ترین داستان‌های این روزهای تهران

غافلگیرکننده‌ترین داستان‌های این روزهای تهران
کدخبر : 11398

این فهرست شامل فیلم‌هایی‌ست که گمان می‎کنیم شاید در جشنواره بدرخشند، یعنی آن دسته از فیلم‌هایی که ارزش تماشا دارند و احتملا غافلگیرکننده خواهند بود.

به گزارش هنر ام‌روز، ما بر اساس ترکیب سازنده کار و داستان‌های یک خطی که از فیلم‌ها منتشر شده، این فیلم‌ها را انتخاب کردیم.

مرد بازنده

جشنواره

محمدحسین مهدویان به عنوان یکی از کنجکاو برانگیزترین فیلمسازان نسل جوان بعد ساخت سریال «زخم کاری» با فیلم «مرد بازنده» در جشنواره امسال حضور دارد. ترکیب بازیگران «مرد بازنده»؛ جواد عزتی و رعنا آزادی ور هستند که در «زخم کاری» نیز حضور داشتند دوباره اینجا در کنار هم قرار گرفته‌اند. فیلم «مرد بازنده» به تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی بر اساس فیلمنامه‌ای از حسین حسنی ساخته شده است. «مرد بازنده» داستان پلیسی را روایت می‌کند که درگیر پرونده‌ی قتلی می‌شود و هرچه بیشتر در این پرونده پیش می‌رود ماجرا پیچیده‌تر می‌شود به نحوی که زندگی شخصی او را نیز درگیر می‌کند.


نگهبان شب

جشنواره

رضا میرکریمی امسال با «نگهبان شب» حضور دارد فیلمی که علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تدوینگر فیلم خودش نیز هست و به نظر می‌رسد این فیلم برای او بسیار شخصی باشد. حضور محسن کیایی در نقش اصلی هم کنجکاوی برانگیز است. در مورد داستان و موضوع فیلم «نگهبان شب» تا به‌حال خبری منتشر نشده است اما با توجه به اینکه اکثر آثار میرکریمی از مضمونی اجتماعی برخوردار است، می‌توان حدس زد که این فیلم نیز موضوعی اجتماعی دارد و در مورد خانواده‌ای در حاشیه‌ی شهر است.


خائن کشی

جشنواره

«خائن کشی» کیمیایی نگاه ویژه‌ای به جریان ملی شدن صنعت نفت انداخته است و فرهاد آئیش در این فیلم نقش دکتر مصدق فقید را به اجرا در آورده است. شنیده‌ها  حاکی از این است که «خائن کشی» بهترین فیلم مسعود کیمیایی در چندسال گذشته شده و همین کنجکاوی برای تماشای آن را دو چندان می‌کند. ضمن اینکه این فیلم یکی از پربازیگرترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر چهلم هم هست. «خائن کشی» درباره رفاقت است و در دهه ۳۰ روایت می‌شود. این اثر داستان دزد تیر خورده‌ای را روایت می‌کند که به دام پلیس افتاده و پیش از رفتن به زندان تمام دارایی‌اش را به دوست صمیمی‌اش می‌سپارد. در نهایت رفیقش به او خیانت کرده و همین ماجرا سبب می‌شود تا برای محاکمه رفیق خائنش از زندان فرار کند و این آغاز ماجرایی تازه است.


ملاقات خصوصی

جشنواره

امید شمس از جمله فیلمسازان جوان و جویای نامی است که در عرصه فیلم کوتاه خوش درخشیده و با توجه به تجربیات او در این عرصه باید منتظر فیلمی متفاوت باشیم. تیم بازیگری «ملاقات خصوصی» هم از جمله تیم‌های محبوب تماشاگران عام است و حضور هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار در این فیلم دیدنی خواهد بود. فیلمنامه «ملاقات خصوصی» بصورت مشترک توسط امید شمس و علی سرآهنگ نوشته شده روایتگر داستانی عاشقانه است. بهمن ارک کارگردان فیلم تحسین شده «پوست» به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه سینمایی حضور دارد و علی مجیدی سرمایه‌گذار این فیلم است.


بی رویا

جشنواره

فیلم‌های کوتاه مطرح آرین وزیردفتری مهم‌ترین عامل کنجکاوی برانگیز درباره‌ی اولین فیلم بلند او هستند. البته ترکیب بازیگران اصلی فیلم و همچنین داستان جالب و مرموزش اشتیاق به تماشایش را بیشتر می‌کند. فیلم «بی رویا» روایتگر ماجرای زوج جوانی است به نام رویا و بابک که قصد مهاجرت از ایران را دارند. دو هفته پیش از مهاجرت رویا با دختری بی‌نام و نشان مواجه می‌شود. حضور دختر در زندگی آنها به اتفاقاتی عجیب منجر شده و به تدریج هویت رویا دچار دگرگونی می‌شود. معمای هویتِ رویا با حضور بیشتر دختر در بطن زندگی او و بابک، کامل و کامل‌تر می‌شود.


دسته دختران

جشنواره

منیر قیدی در دومین سال حضورش در جشنواره با فیلم «دسته دختران» در جشنواره حضور دارد. «دسته دختران» فیلمی که منحصراً به مقاومت زنان در جنگ می‌پردازد از این نظر تازگی دارد. «دسته دختران» قصه‌‌ی زنانِ جنگ است. گروهی جامانده از روایت‌های پیروزمردانِ پیکارها در طول تاریخ. نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری دسته‌ی دختران را بازی می‌کنند و حسین سلیمانی، یاسین مسعودی، محمد صدیقی‌مهر با حضور مهدی حسینی‌نیا آنها را همراهی می‌کنند.


علفزار

جشنواره

«علفزار» اولین فیلم کاظم دانشی با سوژه ملتهب یکی از مهم‌ترین فیلم های امسال است. «علفزار» را باید یکی از تجربه‌های  جدی سینمای ایران برای فیلم جنایی بدانیم. پژمان جمشیدی در «علفزار» یکی از سخت‌ترین نقش‌های سال‌های اخیرش را بازی کرده است؛ نقشی پیچیده از آدمی که به مخصمه‌ای بزرگ افتاده است.در خلاصه داستان فیلم «علف‌زار» آمده است: «بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.»این فیلم اجتماعی درباره یکی از پرونده‌های قضایی چند سال اخیر است و همه داستان آن در یک دادگاه می‌گذرد.

منبع: برترین‌ها

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها