{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

منتقدان دختر پادشاه را نابود کردند

منتقدان دختر پادشاه را نابود کردند
کدخبر : 11431

«دختر پادشاه» عنوان فیلم این روزهای روی پرده سینماهای آمریکا است که بعد از ۷ سال سرانجام اکران شد.

به گزارش هنر ام‌روز، «دختر پادشاه» نام فیلم اکشن ماجراجویی فانتزی به کارگردانی شان مک نامارا است که براساس فیلمنامه ای از بری برمن و جیمز شاموس ساخته شده و در ۲۱ ژانویه امسال راهی پرده های سینما در آمریکا شده است.

فیلمنامه «دختر پادشاه» براساس کتاب «ماه و خورشید» نوشته وُندا مک انتایر نگاشته شده و پیرس برازنان بازیگر اسبق نقش جیمز باند در آن ایفای نقش کرده است.

TKD-Photo22-1536x1009

داستان «دختر پادشاه»

فیلم درباره تلاش پادشاه لویی چهاردهم برای جاودانگی است. این تلاش، لویی را به دستگیری یک پری دریایی و سرقت قدرت زندگی او سوق می دهد، حرکتی که با کشف پری دریایی توسط دختر نامشروع پادشاه ابعاد پیچیده تری به خود می گیرد.

چند نکته درباره فیلم

شاید عجیب ترین نکته فیلم، فاصله بین زمان فیلمبرداری و اکران فیلم است، اتفاقی که در هالیوود کمتر دیده می شود. این فیلم سال ۲۰۱۴ فیلمبرداری شد با این حال سالها بعد یعنی ابتدای سال ۲۰۲۲ رنگ پرده سینما را به خود دید.

the-kings-daughter

در این فیلم، جولی اندروز ستاره فیلم های «مری پاپینز» و «آوای موسیقی» برای دومین بار در جایگاه راوی حضور دارد. این بازیگر برنده اسکار پیش از این در فیلم «مسحور شده» در سال ۲۰۰۷ نیز راوی بود.

فیلمبرداری این فیلم در سال ۲۰۱۴ با نام «ماه و خورشید» در کاخ ورسای فرانسه آغاز شد. در همان زمان پارامونت ۱۵ آوریل ۲۰۱۵ را به عنوان تاریخ اکران برای فیلم برگزید با این حال سه هفته قبل از اکران، این کمپانی بدون آنکه تاریخ جدیدی را اعلام کند از لغو اکران فیلم خبر داد. در آن زمان یک منبع نزدیک به فیلم گفته بود زمان بیشتری برای جلوه های ویژه این اثر نیاز است.

kings1-e1642763935986

نقدهای کوتاه از فیلم

«دختر پادشاه» نقدهای اغلب منفی در بین منتقدان به دست آورده، به طوری که از ۵۴ نقد وبسایت راتن تومیتوز امتیاز نازل ۲۰ درصد را کسب کرده است.

کلودیا پوییگ منتقد «فیلم ویک» درباره فیلم نوشت: یک بن بن (نوعی شیرینی) فرانسوی بسیار رنگارنگ بی ارزش که ممکن است باعث سوء هاضمه و دل دردتان شود.

چارلز برامسکو منتقد «آوی کلوب» با اشاره به روند پس از تولید فیلم گفت: «دختر پادشاه» به طور واضح نتیجه یک سرهم بندی پس از مراحل تولید است.

استیون وارنر منتقد «رویو آنلاین» نیز درباره فیلم نوشت: اگر «دختر پادشاه» نزدیک به یک دهه خاک نمی خورد باز هم یک کار کهنه و بیات بود.

مارک کندی منتقد «اسوشیتدپرس» نیز با حمله به فیلم گفت: ماه ژانویه اغلب جایی است که فیلم های بد در آن پنهان می شوند با این حال «دختر پادشاه» نه تنها فیلم بدی است بلکه یک اثر کلیشه ای آشفته است که تماشایش به درصدی احتمال ابتلا به بیماری کووید در این دوران نمی ارزد.

«دختر پادشاه» از ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

king

منبع: صبا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها