{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زندگی این فوتبالیست چگونه فیلم سینمایی شد؟

زندگی این فوتبالیست چگونه فیلم سینمایی شد؟
کدخبر : 11465

کارگردان «بیرو» در نشست خبری این فیلم در خانه چهلمین جشنواره فجر (برج میلاد)، توضیح داد زندگی علیرضا بیرانوند گزینه خوبی برای دراماتیزه شدن است و برای همین او تصمیم گرفته درباره این موضوع فیلم بسازد.

به گزارش هنر ام‌روز، اولین نشست رسانه‌ای چهلمین جشنواره فجر با فیلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی با اجرای پدرام کریمی برگزار شد.

مرتضی علی عباس میرزایی (کارگردان)، مجید برزگر (تهیه‌کننده‌)، صحرا اسدالهی (بازیگر)، حسین بیرانوند (بازیگر)، سعید داخ (بازیگر)، پیام آزادی (آهنگساز)، مجید یزدانی (مدیر فیلمبرداری)، روزبه پیروز (طراح پروژه) و فرید ناظر فصیحی (مدیر جلوه‌های ویژه)، عوامل فیلم «بیرو» بودند که در این نشست حضور داشتند.

در آغاز این نشست، مجید برزگر، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بیرو»، گفت: «باید بگویم که «بیرو» فیلمی مستقل است. البته من دو فیلم داشتم که یکی از آن‌ها به جشنواره راه پیدا نکرد.»

در ادامه، عباس‌میرزایی، کارگردان فیلم سینمایی «بیرو»، گفت: «درباره سینمای مستقل من فکر می‌کنم همه درگیر آن هستیم و امیدواریم این سینما دیده شود. منظورم از مقوله مستقل این است که اثر ورای مسائل مالی است. این اتفاق برای فیلمسازان کوتاه زیاد می‌افتد. در این فیلم من آزادی عمل زیادی داشتم و فکر می‌کنم که شما با فیلمی مستقل طرف هستید. در ابتدا من می‌خواستم درباره یک قهرمان دیگر فیلم بسازم. اما بعد از تحقیقات زیاد متوجه شدم که زندگی علیرضا بیرانوند گزینه خوبی برای دراماتیزه شدن است و تصمیم گرفتم درباره این موضوع فیلم بسازم.»

حسین بیرانوند، بازیگر نقش علیرضا بیرانوند درباره حضور در این فیلم، توضیح داد: «ما با آقای علیرضا بیرانوند از یک ایل هستیم اما نسبت فامیلی نداریم. من در تیم محلی‌مان بازی می‌کردم و اضافه شدنم به این پروژه به این شکل بود که یکی از عوامل عکس مرا دیده بودند و از من خواستند که نقش آقای بیرانوند را بازی کنم. الگوی من علیرضا بیرانوند بود و خیلی دلم می‌خواست او را ببینم. خداروشکر توانستم با کمک عوامل این نقش را بازی کنم.»

روزبه پیروز، طراح پروژه فیلم سینمایی «بیرو»، گفت: «هدف ما به ترسیم کشیدن داستان امیدبخش علیرضا بیرانوند است که با عبور از تمامی سدها وموانع بر فرار قله موفقیت در حیطه فعالیت خود بایستد و در بزرگ‌ترین تورنمت‌های ورزشی شرکت کند. درواقع ما می‌خواستیم به جوانان بگوییم که با تلاش همه چیز امکان‌پذیر هستند.»

عباس‌میرزایی درخصوص حضور کوتاه علیرضا بیرواند در فیلم گفت: «ظرفیت حضور او در این فیلم، همین‌قدر بود. من این سکانس از حضور او را طراحی کردم که برایش یک خاطره باشد. حضور او می‌توانست به عوامل روحیه دهد.»

 

5656170

صحرا اسداللهی، بازیگر این فیلم، هم گفت: «من عاشق ایفای نقش مادر هستم و تلاش کردم پر تک تک‌پلان‌ها مادر بودن خود را باور کنم. باید بگویم سن من فاصله چندانی با مادر آقای بیرانوند ندارد چون ایشان در جوانی ازدواج کرده‌اند.»

سپس، مجید یزدانی، فیلمبردار «بیرو»، گفت: «از اعتماد مجید برزگر و مرتضی علی عباس میرزایی ممنون هستم. این فیلم یکی از چالش‌های سخت برای من بود چون دوربین داخل زمین با توپ همراه است و پلان‌های پیچیده‌ای در آن دیده می‌شود که این ماجرا روند فیلمبرداری را سخت می‌کرد. ضمن این که حفظ راکورد در این کار سخت بود.»

پیام آزادی، آهنگساز فیلم، درباره کارش توضیح داد: «این پروژه برای ما چالش برانگیز بود و از ۲۵ نوازنده برای ساخت قطعه موسیقی این فیلم استفاده کردیم. با موسیقی تیتراژ حدود ۴۶ قطعه موسیقی کوتاه و بلند در فیلم به چشم می‌خورد و تلاش ما این بود که موسیقی آزاردهنده نباشد.»

سعید داخ، بازیگر این فیلم هم گفت: «ساختن هرچیزی برای اولین بار سخت است. ما در ایران فیلم ورزشی زیادی نداشتیم و ناخوداگاه متر و معیارمان فیلم‌های خارجی می‌شود که در قامت سینمای ما اصلا نیست. برای همین ممکن است با بی‌مهری مواجه شود.»

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها