{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پژمان جمشیدی: دو بار به دادگاه رفتم

پژمان جمشیدی: دو بار به دادگاه رفتم
کدخبر : 11509

گزارش نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «علفزار» در خانه جشنواره.

به گزارش هنر ام‌روز، در دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نشست رسانه‌ای فیلم «علفزار» با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه ساعت ۱۵ در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد.

بهرام رادان (تهیه‌کننده)، کاظم دانشی (کارگردان)، پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، مهدی زمین‌پرداز، ستاره پسیانی، عرفان ناصری و یسنا میرطهماسب (بازیگران) از عوامل حاضر در این نشست بودند.

بهرام رادان در ابتدای نشست ضمن قدردانی از عوامل فیلم، در خصوص چرایی ورود به عرصه تهیه‌کنندگی گفت: من در رشته مدیریت تحصیل کردم و مجوز تهیه‌کنندگی‌ام را گرفته بودم و به این کار علاقه دارم، اما برای ادامه کار در این عرصه باید ببینیم تا کجا می‌توان پیش رفت و بخش خصوصی تا چه اندازه می‌تواند پاسخگو باشد و سرمایه‌گذاری را برای آثار انجام دهد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: جامعه به ساخت آثار این چنینی نیاز دارد و سعه‌صدر دوستانی که باعث شدند امروز این اثر سینمایی اکران شود چشمگیر است. امیدوارم فیلم بدون هیچ ممیزی اکران شود.

کاظم دانشی در ابتدای صحبت‌هایش با یادی از علی انصاریان و مهرداد میناوند، گفت: من از دوستانم در سازمان سینمایی و قوه قضائیه بابت حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: حضور این اثر در جشنواره فجر، نشانگر از شجاعت عزیزان مسئول در جشنواره است. درباره پرونده‌های زیادی تحقیق کرده بودم و چیزی که می‌بینید ترکیبی از چند پرونده و نتیجه تحقیقات من و بقیه عزیزانی است که نامشان به عنوان فیلمنامه‌نویس آمده.

پژمان جمشیدی، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جشنواره فجر گفت: من دو بار قبل از فیلمبرداری همراه با آقای دانشی و سارا بهرامی به دادگاه رفتم، اما چون دلش را نداشتم زیاد در آنجا رفت و آمد نمی‌کردم.

مائده طهماسبی نیز اظهار داشت: من هم با شما فیلم را دیدم و بسیار خوشحالم که اینجا هستم.

سارا بهرامی ضمن خسته نباشید به اهالی رسانه، درباره نقش «سارا» و حضور در دادگاه‌های جنایی قبل از فیلمبرداری، گفت: گاهی بازی کردن بعضی نقش‌ها را تخیل می‌کردم، اما این نقش برایم شبیه به هدیه بود. ما در جلسات بازپرسی شرکت می‌کردیم، اما با خود افرادی که چنین تجربه‌هایی داشتند، صحبت نکردیم.

دانشی درباره سکانس‌های «علفزار» بیان کرد: تلاش کردم در فیلمنامه لحظاتی را داشته باشیم که مخاطب به آن‌چه در فیلم رخ می‌دهد، تأمل کند.
صدف اسپهبدی، بازیگر نقش «فریبا» با روایتی از مادر معتاد، توضیح داد: نقش به اندازه‌ای جذاب بود که هر بازیگری آن را می‌خواند برای ایفای نقش در آن اشتیاق نشان می‌داد. پیش‌تر من با کاظم دانشی چند فیلم کوتاه کار کرده بودم. کاظم دانشی برای حضور من در این فیلم شرایط لاغر شدن را گذاشته بود و در نتیجه من برای حضور در این اثر ۲۵ کیلو وزن کم کردم.

مائده طهماسبی درباره دلیل پذیرش نقش مادر در این فیلم گفت: وقتی نقش را خواندم برایم شوکه‌کننده بود. باید از مونا جعفری، طراح گریم کار تشکر ویژه‌ای کنم چون پسر من محمد معتضدی در کار بیماری پوستی دارد که از مادر به پسر منتقل می‌شود و طراحی گریم او در رسیدن به نقش برایم خیلی جذاب بود. من این کار را با عشق بازی کردم.

جمشیدی در پاسخ به واکنش‌ها درباره بازیگری‌اش گفت: من آن‌قدر جوان نیستم که در مقام پاسخگویی به کسی بربیایم. کار خود را می‌کنم و برای حضور در جشنواره بسیار هیجان دارم.

رادان ادامه داد: بخش مهم برای ما دیده شدن کار توسط منتقدان، اهالی رسانه و مردم است. سیمرغ نتیجه تصمیم یک هیأت است و ممکن است بسته به حضور افراد انتخاب متفاوت شود.

ستاره پسیانی، درباره بازی در این فیلم گفت: این نقش برای من جذاب بود، چالش‌ها و فراز و فرودهای زیادی داشت.

کارگردان این فیلم درباره جنایی بودن «علفزار» اظهار کرد: خصلت فیلم جنایی، چیزی جز جنایت نیست و طبیعی است که تلخ باشد، اما من سعی کردم لحظات انسانی بسیاری را در فیلم داشته باشم و تصورم این است که این اثر سینمایی حجم مادرانگی بسیاری دارد.

دانشی گفت: ما تمامی صحنه دادگستری را ساختیم و طراحان صحنه، بسیار تلاش کردند. باید از اعتماد بهرام رادان نیز تشکر کنم.

عرفان‌ ناصری نیز در ادامه اظهار داشت: حضور در این فیلم برای من افتخار بود و بعد از تماشای آن بیشتر به خودم و اعضای گروه بالیدم.

یسنا میرطهماسب دیگر بازیگر فیلم، افزود: این نقش به اعتقاد من باعث پختگی کارم در بازیگری می‌شود.

متین حیدری‌نیا نیز در پایان اظهار داشت: هشت ماه درگیر این نقش بودم و حتی خواب اعدام شدن را می‌دیدم. هر چه که در فیلم می‌بینید نتیجه تلاش تمامی عوامل هستند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها