{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محسن تنابنده: ما دیگر طاقتش را نداریم یکسری واقعیت‌ها را بشنویم

محسن تنابنده: ما دیگر طاقتش را نداریم یکسری واقعیت‌ها را بشنویم
کدخبر : 11511

محسن تنابنده: عده‌ایی هیچ وقت زره‌هایشان را در مورد «قهرمان» زمین نگذاشتند.

به گزارش هنر ام‌روز، محسن تنابنده در گفت و گو با فریدون جیرانی در برنامه کافه آپارات درباره بازی در «قهرمان» اصغر فرهادی و حواشی این فیلم گفت:«اصغر فرهادی به نظرم همیشه دانش‌آموز است و هیچ‌ وقت تبدیل به معلم ‌و آموزگار نشده و نمی شود. به همین دلیل است که اینقدر عالی جلو می‌رود.

وقتی فیلم نامه «قهرمان» را خواندم گفتم تحت هیچ شرایطی من این فیلم‌نامه را نمی سازم اینقدر برایم ترسناک آمد. مهم‌ترین نکته در کار اصغر فرهادی سهل و ممتنع بودنش است. یعنی شما خیلی چیزها را که نمی‌بینی برای فرهادی بسیار زنده است و چیزهایی که برای ما خیلی دم دستی است برای ایشان خیلی وضوح دارد.

ما دیگر طاقتش را نداریم یکسری را واقعیت‌ها را بشنویم. والا «قهرمان» نرم‌ترین انعکاس را از جامعه می دهد. اگر این تلخ است باید خدا را شاکر باشیم کسی نیست انعکاس واقعی تری بدهد!

فیلم آقای فرهادی از سکانس اول اینقدر سنگین و قابل نقد و پرمغز هست که کاغذهای زیادی می‌شود برایش نوشت و از نظر من درس سینماست. اما یک عده هیچ وقت زره‌هایشان را در مورد این فیلم زمین نگذاشتند. کاش می‌شد جمع بشویم و تمیز درباره این فیلم فارغ از دشمنی‌ها حرف بزنیم.

ما بیخودی دنبال نافرمانی‌ایم. دنبال این هستیم که بحنگیم و موافق نباشیم. من مشکلی با موافق نبودن ندارم اما مخالفان استدلال هم بیاورند که به این دلایل می شود مخالف فیلم بود. منتقدان زیادی در دنیا درباره این فیلم صحبت کردند که مطلقا نمی شود گفت آنها بیشعور بودند یا سینمایشان عقب تر از ماست. کاش یک ذره جنگ‌ها را کنار بگذاریم و از فیلم ها برای پیشبرد سینمای‌مان بهره ببریم .»

منبع: سینمادیلی

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها