{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اوضاع مرد بازنده بهتر است یا بیرو؟

اوضاع مرد بازنده بهتر است یا بیرو؟
کدخبر : 11535

فیلم «مرد بازنده» که در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد در نظرسنجی خبرگزاری ایرنا با ۴۰.۵ ستاره نسبت به فیلم «بیرو» در جایگاه بهتری قرار گرفت.

به گزارش هنر ام‌روز، منتقدان سینما در نظرسنجی ایرنا به فیلم‌های اکران شده در چهلمین جشنواره فیلم فجر ستاره می‌دهند، هر کدام از منتقدین می‌توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره‌ها از یک تا پنج  مشخص کنند.

از ۱۷ منتقد سینما، درباره مرد بازنده که دومین فیلم اکران شده روز نخست - دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - جشنواره بود، نظرسنجی شده است که نتایج آن نشان می‌دهد این فیلم هم نتواست تعداد ستاره هایش را به نیمه ۸۵ ستاره منتقدان برساند و فقط ۴۰.۵ ستاره از سبد آنها دشت کرد، البته به نسبت فیلم بیرو که فقط توانست از منتقدان ۲۳.۵ ستاره دریافت کند، در جایگاه بهتری قرار گرفت.

شاهین شجری کهن، سحر عصر آزاد، امید معلم، سیدرضا صائمی، مصطفی وثوق کیا، کیوان کثیریان،  امیر مافی، مهرزاد دانش، علیرضا پورصباغ،‌ ایزد مهرآفرین، جبار آذین، حسین سلطان‌محمدی، بهمن عبداللهی ، علیرضا بهرامی،  امیر اهوراکی، محمدرضا مقدسیان و آنتونیا شرکا در نظرسنجی فیلم مرد بازنده شرکت کردند.

K6288246.png

در این نظرسنجی دو منتقد یک ستاره، سه منتقد دیگر ۱.۵ ستاره، دو منتقد ۲ ستاره و دو منتقد دیگر ۲.۵ ستاره به مرد بازنده اعطا کردند؛ البته بازنده موفق شد از ۶ منتقد ۳ ستاره و از دو منتقد سینما ۳.۵ ستاره دریافت کند. هیچ کدام از منتقدان این گروه به فیلم محمد حسین مهدویان ۴ و ۵ ستاره ندادند

مرد بازنده به کارگردانی محمد حسین مهدویان، فیلم‌نامه حسین حسنی، ابراهیم امینی، محمد حسین مهدویان و تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی ساخته شده است.

این فیلم داستان پلیسی را روایت می‌کند که مردی درگیر پرونده‌ قتلی می‌شود و هرچه بیشتر در این پرونده پیش می‌رود ماجرا پیچیده‌تر می‌شود به نحوی که زندگی شخصی او را نیز درگیر می‌کند. گریم سنگین جواد عزتی در این فیلم و انتشار آن در فضای مجازی بسیاری را مشتاق تماشای این فیلم کرده است.

مهدویان که اولین بار در سال ۱۳۹۴ با فیلم ایستاده در غبار حضور در جشنواره‌ فیلم فجر را تجربه کرد و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد، پس از آن با فیلم‌های ماجرای نیمروز و رد خون توانست مجدد این موفقیت را تکرار کند. او همچنین برای ساخت فیلم درخت گردو موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره سی‌وهشتم شد. مهدویان با ساخت فیلم مرد بازنده هفتمین حضور متوالی در جشنواره فیلم فجر را تجربه می‌کند.

نقش‌های اصلی فیلم مرد بازنده را زوج جواد عزتی–رعنا آزادی‌ور ایفا کرده‌اند که در سریال محبوب زخم‌کاری نیز با یکدیگر هم‌بازی بودند و توانستند به خوبی از عهده‌ نقش خود بر بیایند.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز و امیرحسین هاشمی اشاره کرد.

فیلم بیرو که به عنوان نخستین فیلم و در افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد در نظرسنجی اول خبرگزاری ایرنا با ستاره‌های کم فروغ منتقدان سینما مواجه شد. در این نظرسنجی ۶ منتقد یک ستاره و ۶ منتقد دیگر دو ستاره، یک منتقد ۲.۵ ستاره و سه منتقد به فیلم بیرو که مرتضی علی عباس میرزایی آنرا کارگردانی کرده ، هیچ ستاره ای ندادند و فقط یک منتقد سینما به این فیلم سه ستاره داده است. بیرو هم از این گروه از منتقدان ۴ و ۵ ستاره دریافت نکرده است.

چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور۲۲  فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش فیلم کوتاه و ۸ فیلم در بخش مستند از ۱۱ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار می‌شود.

فیلم‌های این دوره از جشنواره در سینماهای ۳۱ استان در سراسر کشور اکران خواهد شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها