{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سیمرغ مردمی فجر امسال هم شک و شبهه دارد؟

سیمرغ مردمی فجر امسال هم شک و شبهه دارد؟
کدخبر : 11540

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران که به زعم بسیاری مهم‌ترین جایزه جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود، انگار امسال هم با حاشیه اهدا خواهد شد، چرا که وجود مشکل در سیستم رأی‌گیری گزارش شده و صاحبان آثار هم از نحوه انجام این کار بی‌اطلاع هستند.

به گزارش هنر ام‌روز، سال گذشته پس از چند دوره‌ای که رأی‌گیری فیلم‌ها در سینماهای مردمی توسط خانه سینما انجام می‌شد، کار به سامانه سمفا واگذار شد و در روزهای آمار مخاطب و رای‌های هر فیلم در این سامانه برای عموم قابل مشاهده بود، اما پس از چند روز صاحبان بعضی فیلم‌ها نسبت به افزایش ناگهانی رأی برخی فیلم‌ها و تفاوت میان تعداد رأی‌ها و تماشاگرانی که در سالن حضور داشتند اعتراض کردند و اعتبار سیمرغ مردمی زیر سوال رفت. حتی برنده این جایزه یعنی تهیه‌کننده فیلم ابلق - محمدحسین قاسمی - چند روز قبل از اختتامیه اعلام کرده بود اعتبار سیمرغ بلورین بهترین فیلم مردمی با شیوه‌ای که سمفا در سال گذشته پیش برد، خدشه‌دار شد. 

حالا امسال یک روز پس از شروع نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی و با پیگیری‌های انجام شده به نظر می رسد مشکلات سال قبل کم و بیش همچنان وجود دارد. طبق گزارش‌های رسیده از تماشاگرانی که برای دیدن فیلم‌های جشنواره بلیت خریداری کرده‌اند، مشخص شده که لینک ارسال شده برای آن‌ها جهت دادن رای کارایی نداشته و عملاً تماشاگری که فیلم را دیده بود نتوانسته رأی مورد نظر خود را در سامانه سمفا ثبت کند. از سوی دیگر پیگیری‌ها از چند تهیه‌کننده حاضر در بخش سودای سیمرغ نشان می دهد که هیچ صفحه مشخصی برای اطلاع آنها از تعداد رای‌ها در اختیارشان قرار نگرفته و همانند گذشته نماینده‌ای از سوی هر فیلم نیست که نظارتی بر ماجرا داشته باشد. 

مجید برزگر و علی سرتیپی تهیه‌کننده‌های دو فیلم "بیرو" و "شهرک" از جمله کسانی هستند که نسبت به شیوه رأی‌گیری اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و تنها چیزی که می‌دانند این است که خانه سینما در این مسئله مشارکتی ندارد.

ایسنا پیگیر گفت‌وگو با مدیران مربوط در جشنواره است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها