{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ابراهیم حاتمی‌کیا: جهان من با «شب طلایی» فرق داشت

ابراهیم حاتمی‌کیا: جهان من با «شب طلایی» فرق داشت
کدخبر : 11621

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا در ششمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش هنر ام‌روز، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا شنبه ۱۶ بهمن ماه در ششمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فیلم و با اجرای پدرام کریمی برگزار شد.

یوسف حاتمی‌کیا کارگردان، اویس طوفانی جانشین تهیه‌کننده، مریم سعادت، حسن معجونی، سینا رازانی، امیر محمدی، یکتا ناصر، سوگل خلیق بازیگران این فیلم در این نشست حضور داشتند.

طوفانی در ابتدای این نشست در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره غیبت حاتمی‌کیا در نشست، عنوان کرد: آقای حاتمی‌کیا دچار بیماری شده است و همین موضوع سبب شد تا امروز در کنار ما نباشد.

در ادامه ابراهیم حاتمی کیا به صورت تلفنی روی خط آمد و گفت: یوسف شانس آورد که کسانی چون اویس طوفانی و بهراد مهرجو را در این کار داشت. معمولا مواردی در طول کار تنش‌زا می‌شود ولی در این کار همه آمده بودند که یوسف را کمک کنند و او تیم خیلی خوبی داشت که توانست اتفاق خوبی را رقم بزند.

او ادامه داد: من در این فیلم تنها یک اسم هستم و کارها توسط اویس طوفانی و بهراد مهرجو انجام شده است. من نمی‌توانستم با این فیلم ادامه دهم زیرا جهان من با این کار متفاوت است و خوشحالم که یوسف جهان خودش را به تصویر کشید. به اعتقاد من فیلمسازان اول باید فیلمنامه خودشان را بنویسند، چون باید یاد بگیرند. این چهارمین فیلمنامه یوسف است و همین باعث شد که خودش را پیدا کرد.

ابراهیم حاتمی کیا در ادامه اظهار کرد: به دلیل ابتلا به کرونا قسمت نشد که در این مراسم حضور داشته باشم. امیدوارم رفتارها با این فیلم مهربانانه باشد و برای فیلم بعدی یوسف آماده شویم.

طوفانی در ادامه گفت: وقتی کار را آغاز کردیم، بهراد یکی از همکاران ما همسرش ریحانه یاسینی که خبرنگار بود، از دست داد و دوست داشتیم که یاد او را گرامی بداریم.

حسن معجونی درباره تاثیر تئاتر در حضورش در فیلم «شب طلایی» بیان کرد: به نظر من بازی در تئاتر ربطی به حضورم در این فیلم ندارد و من تنها مجری این کار بوده ام. این فیلم بیشتر در تعامل با کارگردان و تلاش یوسف حاتمی‌کیا بوده است که امیدوارم مورد پسند قرار گیرد.

حاتمی‌کیا در ادامه درباره ایده و سرمایه فیلم «شب طلایی» عنوان کرد: من یاد گرفتم که برای کارها باید بازگشت سرمایه داشته باشم اما وقتی طرح اولیه «شب طلایی» را نوشتم، فکر کردم باید آن را تبدیل به رمان کنم که اویس طوفانی و بهراد مهرجو پای کار آمدند و گفتند که با ما هستند و بعد شروع به نگارش فیلمنامه کردم اما با این حال خیلی فیلمنامه سختی بود.

مریم سعادت درباره نقش خود در این فیلم توضیح داد: بعد از پیشنهاد این نقش رفتم و یوسف حاتمی کیا را ملاقات کردم، او گفت که بگذارید اول تست گریم انجام شود تا ببینیم این نقش شدنی است یا خیر. بعد شکر خدا اتفاق لازم رخ داد و این نقش را تماما باور کردم.

سوگل خلیق بازیگر این فیلم درباره نقش خود و دوگانگی آن توضیح داد: کنترل دوگانگی نقش من توسط یوسف حاتمی‌کیا اتفاق افتاد و تجربه تئاتر هم البته در فیلم کمک کرد.

یوسف حاتمی‌کیا در ادامه درباره پیش بردن کار با عوامل بیان کرد: این چهارمین فیلمنامه من بود اما سر فیلمبرداری که بازیگران را دیدم گفتم این چه کاری بود که انجام دادم ولی در این کار یک خانواده کنارم بودند و اگر این عوامل در کار حضور نداشتند واقعا نمی‌توانستم این فیلم را به سرانجام برسانم.

یکتا ناصر در ادامه درباره نقش خود در «شب طلایی» اظهار کرد: سعی کردم در خدمت فیلم باشم و اضافه‌کاری نکنم. چون گاهی اوقات می‌شود کارهایی انجام داد تا گفت که من بازیگر کاربلدی هستم ولی این کار را انجام ندادم و تنها روی نقش خود تمرکز کردم.

مریم سعادت درباره بازی در نقشی بزرگتر از خود در «شب طلایی» تصریح کرد: این نقش سختی های خاص خودش را داشت اما من شخصا از کارهای تازه استقبال می‌کنم و این کار خیلی برایم جذاب بود. در کنار این موارد یوسف حاتمی کیا بسیار زیاد به من کمک کرد که ریتم بازی من در آن سن تند نشود و این را مدیون یوسف حاتمی کیا هستم چراکه من کلا انسان عجولی هستم.

امید گلزاده طراح گریم درباره گریم بازیگران به خصوص گریم افراد پا به سن گذاشته، تشریح کرد: گریم این میزان از بازیگران در یک فیلم سختی خاص خود را دارد و باید راکورد آن را حفظ کرد. امروز بعد از دیدن فیلم خوشحال شدم و حس می‌کنم کاراکترها باورپذیر شدند.

قصد تله‌تئاتر ساختن نداشتم

عماد خدابخش تدوینگر فیلم «شب طلایی» درباره حذف برخی سکانس‌ها گفت: من همیشه فکر می‌کنم که می‌توان کار را بهتر کرد بنابراین اگر این فیلم را تدوین مجدد کنیم باز هم می‌توان فیلم را کوتاه‌تر کرد، با این حال کار ما ۲ بار کوتاه شده است.

حاتمی‌کیا در ادامه درباره تک لوکیشن بودن کار بیان کرد: این اتفاق بارها در سینمای ما و جهان افتاده است. بنابراین اتفاق تازه‌ای نبود و قصد اینکه این فیلمنامه را روی صحنه تئاتر ببرم یا قصد تله تئاتر ساختن نداشتم.

یوسف حاتمی کیا در ادامه درباره حضور پدرش در «شب طلایی» عنوان کرد: افتخار می‌کنم فرزند ابراهیم حاتمی‌کیا هستم. واقعیت این است که ما کارت تهیه‌کنندگی نداشتیم و مثل هر آدم دیگری به نزدیک ترین فرد خود که پدر بود مراجعه کردیم و او هم مهربانانه به ما اعتماد کرد و از دور ما را هدایت کرد.

امیرحسین حداد طراح صحنه «شب طلایی» درباره حفظ حس خانه مادر بزرگ در این فیلم توضیح داد: در طراحی صحنه سعی کردیم اتمسفر خانه مادربزرگ را حفظ کنیم و اتفاق خوبی را ایجاد کنیم و امیدوارم این اتفاق از نظر مخاطبان هم خوب شده باشد.

پیام آزادی آهنگساز فیلم «شب طلایی» در پایان درباره آهنگسازی این فیلم بیان کرد: موسیقی فیلم برای یوسف حاتمی کیا خیلی مهم بود. این فیلم اجتماعی بود و کار سختی داشتیم. سعی کردیم موسیقی از کار بیرون نزند و اتفاق خوبی را شاهد باشیم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها