{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سالن برخی سانس‌های فروخته شده خالی است!

سالن برخی سانس‌های فروخته شده خالی است!
کدخبر : 11638

مدیر سینما آزادی: انبوهی از بلیت‌ها دست کارمندان نهادهاست.

به گزارش هنر ام‌روز، سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی عنوان کرد که امسال شاهد نمایش فیلم‌هایی هستیم که گرچه بلیت آنها به فروش رفته است ولی اکران در سالن خالی را تجربه می‌کنیم!

او در گفتگو با مهر درباره شرایط استقبال مردمی از اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر گفت: «زمانی که ما از «سینمای مردمی جشنواره» صحبت می‌کنیم، منظورمان سینمایی است که «مردم» در آن حضور دارند و مخاطبانی که در طول یکسال آینده می‌خواهند به تماشای فیلم‌های سینمای ایران در اکران عمومی بنشینند، باید بتوانند به یک شمای کلی از وضعیت اکران در سال آینده برسند.

این وضعیت سالن‌ها حاصل همان فشارها به وزارت ارشاد است و معتقدم روابط عمومی نهادها و سازمان‌های مختلف با این روند، به سینمای ایران ظلم می‌کنند.من معتقدم نهادهای دیگر باید دست از سر وزارت ارشاد بردارند. از اداره‌جات مختلف خواهش می‌کنم در موعد جشنواره فیلم فجر، گریبان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی را رها کنند! شخصاً از سر کنجکاوی امسال انرژی ویژه‌ای گذاشتم و به‌عنوان سینمادار در میان مخاطبان جشنواره انبوهی از کارمندان نهادهای مختلف را شاهدم که از طریقی بلیت جشنواره را به دست آورده‌اند! چرا «مردم» را از جشنواره فجر حذف می‌کنیم؟ حضور اینگونه کارمندان نهادها به معنای حذف مردم است.

برای این سینماها صرفاً «مردم» باید بلیت خریداری کنند و به تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند. هیچ فرمول دیگری هم وجود ندارد. هر فرمول دیگری بخواهیم اجرا کنیم، انحراف است.بلیت مربوط به اکران فیلم‌ها همه خریداری شده و سینمادار از این منظر متحمل هیچ زیانی نمی‌شود. بخش مهمی از بلیت‌ها هم واقعاً توسط مردم خریداری شده اما درصدی از بلیت‌ها به نهادها رسیده است. شاید دوستان وزارت ارشاد ملاحظاتی داشته باشند و نتوانند این موارد را مطرح کنند اما من چنین ملاحظاتی ندارم. بنده به‌عنوان یک فعال فرهنگی از نهادهای مختلف خواهش می‌کنم دست از سر جشنواره فجر بردارید! کارمندان شما هم مثل همه مردم عادی می‌توانند بلیت تهیه کنند و به تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند.

حضور برخی فیلم‌ها برای آبرو و اعتبار جشنواره یک خطر است. با هیچ منطقی این آثار حتی در یک جشنواره استانی هم نباید پذیرفته شوند!جدای از نقدی که به هیأت انتخاب وارد است، این ماجرا به بضاعت‌های سینمای ایران هم برمی‌گردد و باید به این نکته هم توجه داشته باشیم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها