{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

امین حیایی بهترین گزینه برای برف آخر بود

امین حیایی بهترین گزینه برای برف آخر بود
کدخبر : 11774

امیرحسین عسگری با اشاره به اینکه انتخاب بازیگران کاملاً با سلیقه و تصمیم او صورت گرفته تأکید کرد که در سینمای ایران گزینه‌ای بهتر از امین حیایی برای «برف آخر» وجود ندارد.

به گزارش هنر ام‌روز، امیرحسین عسگری کارگردان فیلم سینمایی « برف آخر » اظهار داشت: یک فیلمساز قطعاً برای روایت و ساخت اثرش ورودی‌هایی دارد، او قطعاً در زندگی‌اش رمان خوانده و فیلم دیده و این‌ها همه در ضمیر ناخودآگاه فیلمساز قرار گرفته و در آثار سینمایی‌ که او خلق می‌کند قطعاً تأثیرگذار است اما اگر بخواهم درباره تعمدی بودن تأثیراتی که از فیلم‌های دیگر در «برف آخر» احساس می‌شود شفاف‌سازی کنم باید بگویم که هیچ تعمدی در کار نبوده است.

عسگری خاطرنشان کرد: قطعاً تأثیرپذیری از آثار هنری که پیش‌تر ساخته شده‌اند هیچ ضعف و ایرادی برای فیلمساز محسوب نمی‌شود و من هم قطعاً این تأثیرپذیری را دارم. اگر بخواهم به طور مشخص مثال بزنم جهان سینمای عباس کیارستمی را نه برای فیلمسازی که برای زندگی دوست دارم، جهان سینمای امیر نادری و ابوالفضل جلیلی هم برایم فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی است و قطعاً از این سینماگران تأثیر گرفته‌ام.

این کارگردان در ادامه تأکید کرد: فیلم «بدون مرز» مضمونی سیاسی را دنبال نمی‌کرد، در آن فیلم مخاطب هیچ اثری از آثار جنگ نمی‌بیند و شاهد اجتماعی متأثر از جنگ است. در واقع من در این فیلم رفاقت‌ها و دوستی‌هایی را روایت کرده‌ام که تحت تأثیر جنگ قرار گرفته بود و من بیش از هر چیز به تأثیرات اجتماعی این پدیده پرداخته‌ بودم و ابعاد سیاسی چندان مدنظرم نبوده است. اگر دو فیلم «بدون مرز» و «برف آخر» را با هم قیاس کنید نقطه اتصالاتشان را پیدا خواهید کرد. هر دو فیلم در فضاهای انسانی قطعاً نقاط اتصال متعددی دارند؛ به هر حال انسان محصول اجتماعش است و ممکن است من 4 سال بعد فیلمی بسازم که مخاطبان آن را کاملاً دغدغه دیگری را دنبال کرده است.

برف+آخر

کارگردان فیلم سینمایی «برف آخر» درباره انتخاب بازیگران این اثر سینمایی گفت: شاید یکی از دلایلی که کم کار هستم این است که صبر می‌کنم تا فیلم‌هایی که دوست دارم را بسازم و تن به هر چیزی نمی‌دهم تا آنچه که مدنظرم است فراهم شود و به دست بیاورم. انتخاب بازیگران هم به همین شکل است و من برای ایفای نقش دامپزشک «برف آخر» گزینه‌ای بهتر از امین حیایی در سینمای ایران نمی‌بینم و به همین دلیل او را انتخاب کردم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها