{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

7 فیلم رمانتیک سینمای ایران که میخکوبتان می کند

7 فیلم رمانتیک سینمای ایران که میخکوبتان می کند
کدخبر : 11820

به مناسبت روز عشق چند فیلم عاشقانه و رمانتیک و متفاوت ایرانی معرفی می شوند و تماشای آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش هنر ام‌روز، سینمای ایران و جهان سرشار از فیلم های عاشقانه ایست که گاهی آنقدر کلیشه ای و تکراری شده اند که نمی توانید آنها را برای مناسبت های خاص یا تماشا با افراد خاص انتخاب کنید، با این حال همیشه آثار هنری هستند که پای خود را فراتر از چهارچوب های معمول و کلیشه ای فیلم های عاشقانه و رمانتیک می گذارند.

به همین ترتیب اگر شما نیز دوست دارید که چند فیلم عاشقانه ی جذاب و محسور کننده اما متفاوت را تماشا کنید ما در ادامه به شما هفت فیلم عاشقانه ی سینمای ایران را که رنگ و بویی متفاوت دارند معرفی خواهیم کرد.

1.هامون – 1368

هامون در اصل یک فیلم عاشقانه نیست اما در دل زندگی شخصی هامون، شخصیت نقش اول داستان، عاشقانه ایست که هرگز کهنه نمی شود اگرچه هامون قدیمی است اما تا ابد در ذهن مخاطب می ماند؛ عاشقانه ای زیبا که قلب مخاطب را به درد می آورد و پایانی غیره منتظره را رقم می زند.

در سال 1368 هامون با کسب 5 سیمرغ بلورین و جایزه ی ویژه ی هیئت داوران چنان محبوبیتی بدست آورد که تا چندین سال بعد نیز ستاره ی بی رقیب سینمای ایران بود.

 

داستان فیلم در رابطه با مردی به نام هامون است که مدام با همسرش مهشید که روزی عاشقانه ازدواج کرده بودند در کش مکش زندگی هستند و از زندگی خود لذت نمی برند در عین حال اما هامون در تلاش برای نوشتن رساله ای درباره ی عشق و ایمان است و سعی می کند پاسخ پرسش های خود را از زندگی بدست بیاورد.

2.لیلا – 1376

لیلا یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین عاشقانه های سینمای ایران است که مهرجویی با نهایت هنرمندی و توانایی آن را خلق کرده است. این فیلم از سال 1375 تا 1379 موفق به کسب شش جایزه از جشنواره های مختلف شد.

لیلا داستان عاشقانه ی دو زوج رضا و لیلا می باشد که در عین خوشبختی ناگهان همه چیز به هم می ریزد. شاید داستان لیلا کمی قدیمی باشد اما آنقدر داستان قوی و بی نقصی است که اگر تا به حال آن را تماشا نکرده اید بهتر است دست به کار شوید.

3.حوض نقاشی – 1391

حوض نقاشی اگر چه موفق شد تنها دو جایزه را در جشنواره فیلم فجر دریافت کند اما بدون شک عاشقانه ای که مازیار میری در این فیلم خلق می کند بیشتر از این ها ارزش دارد.

داستان زندگی عاشقانه ی مریم و رضا که با آدم های عادی جامعه تفاوت دارند و تمام تلاش خود را می کنند تا نشان دهند که چقد صادقانه و پاک این تفاوت بزرگ را با عشق به خانواده و عشق به یکدیگر برطرف می کنند.

هنرنمایی خیره کننده نگار جواهریان و شهاب حسینی بی شک اشک را به چشمانتان خواهد آورد اما قلبتان را نیز سرشار از عشق می کند.

4.در دنیای تو ساعت چند است – 1393

در دنیای تو ساعت چند است از آن دست فیلم هایی است که توانسته است جوایز متعددی را در جشنوارهای مختلف داخلی و بین المللی بدست بیاورد. یک عاشقانه ی رمانتیک و به یادماندنی که بی شک در لیست برترین ها و به یادماندنی ترین عاشقانه های ایرانی قرار خواهد گرفت.

داستان این سینمایی از آنجایی شروع می شود که گُلی پس از سالها زندگی در فرانسه به ایران باز می گردد و فرهاد آشنای قدیمی و عاشق همیشگی او به استقبالش می رود اما گلی او را به خاطر نمی آورد.

 

5.رگ خواب – 1394

رگ خواب عاشقانه ای آرام، غم انگیز و دردناک است که بیننده را متحیر خواهد کرد. این عاشقانه ی ایرانی توانسته است در پنج جشنواره جوایز متعددی را کسب کند که از جمله ی آنها می توان به جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن اشاره کرد.

رگ خواب یک عاشقانه ی یک طرفه ی نه چندان پرهیاهو می باشد که داستان بانویی به نام مینا را روایت می کند. مینا بعد از آنکه از همسرش جدا می شود و سخت در تلاش است تا زندگی خود را بسازد درگیر یک رابطه ی عاطفی جدید می شود که به نظرش یک عشق باورنکردنی است اما بعد از مدتی متوجه می شود که این حس چیزی نیست جز یک علاقه ی یک طرفه.

6.خشم و هیاهو – 1394

خشم و هیاهو یک عاشقانه ی واقعی است که ظاهرا براساس زندگی ناصر محمد خانی خلق شده است. عاشقانه ای که در عین واقعی بودنش شما را میخ کوب خواهد کرد و هر سکانس آن برای شما یک سورپرایز خواهد بود.

در سال 1394 این سینمایی توانست در کنار تمام جوایزی که بدست آورد، جایزه ی ویژه هیئت داوران را نیز کسب نماید. خشم و هیاهو داستانی جنایی و پر پیچ و خم از زندگی عاشقانه ی یک خوانندی معروف و محبوب را به تصویر می کشد که حتا در پایانی ترین لحظه ها نیز توانایی آن را دارد که خارج از انتظار شما عمل کند.

پس اگر به دنبال یک سینمایی عاشقانه اما غیر معمول هستید، داستان جنایی زندگی خسرو پارسا برایتان لذت بخش خواهد بود.

7.نیمه شب اتفاق افتاد – 1395

روایت عشقی نامتعارف در شرایطی متفاوت. درست است که این فیلم موفق به کسب جایزه ای نشد اما با این حال، یک عاشقانه ی غیر معمول و زیبا داستانی است که می تواند شما را از فیلم های کلیشه ای عاشقانه دور کند.

داستان از آنجایی شروع می شود که حسن، عاشق زیبا، زنِ آشپزِ داستان می شود. و به همین سادگی روایت شکل می گیرد اما همه چیز همین قدر ساده پیش نمی رود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها