{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کارگردان «عنکبوت»: حق فیلم‌برداری در ‌مشهد و اجازه استفاده از لهجه مشهدی را نداشتیم

کارگردان «عنکبوت»: حق فیلم‌برداری در ‌مشهد و اجازه استفاده از لهجه مشهدی را نداشتیم
کدخبر : 11977

ابراهیم ایرج‌زاد درباره انتخاب محل فیلمبرداری و لوکیشن این فیلم گفت: «با وجود اینکه ماجرای این فیلم در مشهد رخ داده است اما اجازه فیلمبرداری در این شهر را نداشتیم.»

به گزارش هنر ام‌روز، این کارگردان با بیان اینکه ماجرای این فیلم در مشهد و حدود ۲۰ سال پیش رخ داده، گفت: «از همان ابتدا برای ساخت این فیلم اجازه فیلمبرداری را در این شهر به ما ندادند و علاوه بر آن در ادامه هر چیزی که به مشهد ارتباط پیدا می‌کرد، خط قرمز پروژه ما بود. این درحالی است که من خودم هم اهل مشهد هستم.  باید به دنبال لوکیشن‌هایی می‌رفتیم که شهر دیگری را نمایندگی نکند و اجازه استفاده از لهجه مشهدی نداشتیم تنها تمرکز ما بر بازیگران بود و سعی کردیم آوا و آهنگ کمرنگی را در صدای خود ایجاد کنند که در گوش مخاطب اشاره غیرمستقیم شود.»
این فیلمساز به اتفاقات چند روز اخیر برای اکران فیلمش نیز اشاره کرد و گفت: ««عنکبوت» ۲۶بهمن‌ روی پرده سینماها رفت اما چند روز اول اجازه نمایش در شهر مشهد پیدا نکرد، همچنین این اتفاق برای استان قم هم رخ داد اما اکنون فیلم در سراسر کشور در حال اکران است. سعی کردم از اصل سوژه مراقبت کنم و به دنبال آن بودم که فیلم در همین دوره، برای همین مردم و در همین سینماها نمایش داشته باشد که خوشبختانه هر دو اتفاق افتاد.»
.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها