{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هفت فیلم اکران نوروزی قطعی شد؟

هفت فیلم اکران نوروزی قطعی شد؟
کدخبر : 12266

با اضافه شدن دو فیلم «گل به خودی» و «سگ بند» به جای «لامینور» و «علفزار» فهرست فیلم‌های اکران نوروزی تکمیل شد.

به گزارش هنرذ ام‌روز، یکشنبه ۱۵ اسفندماه معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی (حبیب ایل‌بیگی) اعلام کرد که روز گذشته ترکیب اکران نوروزی مشخص و به شورای صنفی نمایش اعلام شده است.

این شورا ظهر امروز جلسه‌ای برگزار کرده که هنوز هم ادامه دارد ولی براساس پیگیری انجام شده و تایید عضوی از شورا، دو فیلم جایگزین شده، «سگ بند» و «گل به خودی» هستند که در کنار فیلمهای «موقعیت مهدی»، «مرد بازنده»، «شادروان»، «روز صفر» و «قدغن» از ۱۸ اسفند ماه به عنوان فیلم‌های نوروزی اکران می‌شوند.

«سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی به تازگی پروانه نمایش گرفته است. 

سگ بند» (یکی از فنون کشتی پهلوانی) به نویسندگی حمید اکبری خامنه و تهیه‌کنندگی محمد حسین قاسمی ساخته شده که طبق خبرهای منتشر شده قرار بود 70 درصد آن در تهران و ۳۰ درصد دیگر در خارج از کشور فیلمبرداری شود.

امیر جعفری، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، علی تقی پور، ناهید مسلمی، سعید امیر سلیمانی، میرطاهر مظلومی، مرحوم عزت الله مهرآوران، سیامک صفری، امین فصیح و مهران احمدی بازیگران «سگ بند» هستند.در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشکر هیتلر با اون عظمت، اسمش نازی بود.

فیلم «گل به خودی » به کارگردانی احمد تجربی نیز دیگر فیلم جدید اکران نوروزی است که فیلمنامه آن نوشته مشترک احمد تجری و لاله قهرمانی است و فضایی عروسکی موزیکال دارد. داستان «گل به خودی» قصه آمال و آرزوهای تعدادی کودک است که در پرورشگاه زندگی می‌کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی و جذاب می‌شوند.

ابوالفضل رجبی، رایان سرلک، ال آی بشارت، آزینا تجری و محمدرضا علی‌نیا به عنوان بازیگران کودک حضور دارند. شقایق فراهانی، نسیم ادبی، علی استادی، ستاره حسینی، مهسا ایرانیان، پانته‌آ خادمی و غزاله اکرمی از دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند. تهیه کنندگی«گل به خودی» را علی قائم مقامی برعهده دارد.

 «روز صفر» هم به کارگردانی سعید ملکان یک فیلم پلیسی - امنیتی است که دو سال قبل در جشنواره فجر بود و امیر جدیدی و ساعد سهیلی از بازیگران اصلی آن هستند.

«قدغن» به کارگردانی مجید مافی با یک داستان اجتماعی و با بازی سام درخشانی، ساناز سعیدی، افسانه چهره‌آزاد، محمود جعفری، علیرضا استادی، ونوس کانلی، کریم امینی و رزا بیات ساخته شده است.

«مرد بازنده» اخرین ساخته محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی است که در جشنواره فجر امسال به نمایش درآمد. در «مرد بازنده» جواد عزتی نقش اصلی را ایفا می‌کند و رعنا آزادی‌ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام، مهدی زمین‌پرداز و شبنم قربانی از دیگر بازیگرانش هستند و قصه‌ای جنایی را روایت می‌کنند.

«شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران از فیلم‌های جشنواره فجر امسال بود که رگه‌هایی از طنز داشت و سینا مهراد، نازنین بیاتی، رویا تیموریان، گلاره عباسی و بهرنگ علوی از بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم که رضا رویگری هم در سکانس‌های ابتدایی ان نقشی متفاوت دارد، روایتگر داستان فقر یک خانواده است.

«موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر و تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد فیلمی درباره زندگی شهیدان باکری است. در این فیلم خود حجازی‌فر نقش مهدی باکری را ایفا کرده است و دیگر بازیگران آن ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی هستند. این فیلم روایت شش پرده از زندگی مهدی باکری است. این فیلم از ۱۴ نامزدی؛ برندهٔ پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فجر در دوره اخیر شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها