{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازبینی فیلم‌های مجوزدار را متوقف کنید

 بازبینی فیلم‌های مجوزدار را متوقف کنید
کدخبر : 12327

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما تاکید کرد، با توجه به این که دولت‌ها مسئولیت احترام به امضاء دولت‌های قبل را بر عهده دارند، بازبینی فیلم‌های دارای پروانه نمایش باید متوقف شود.

به گزارش هنر ام‌روز، در ادامه واکنش‌های صنفی به اعتراض داریوش مهرجویی، اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما نیز بیانیه‌ای در حمایت از آن‌چه «هر اقدام حق‌طلبانه این فیلمساز» خوانده است منتشر کرد.

در این بیانیه چنین آمده است:‌

«سینمای ایران با ابراز تاسف شدید از شرایط ناعادلانه به‌وجودآمده برای فیلم سینمایی «لامینور» استاد داریوش مهرجویی از هرگونه اقدام حق‌طلبانه ایشان حمایت کرده و به آن اقتدا می‌کند.

اتحادیه تهیه‌کنندگان بسیار متاسف است که در اقدامی فراقانونی و خلاف عرف، مسئولان سینمایی با فیلمی که پروانه نمایش سفید از شورای قانونی قبل دریافت کرده و براساس ماده ۲۲ آیین‌نامه شورای صنفی نمایش سال ۱۴۰۰ که تصویب دولتی دارد و می‌تواند اکران شود، این‌گونه برخورد نمایند.

اتحادیه و تمام آحاد تشکل‌های زیرمجموعه‌اش اعتقاد راسخ دارند که با توجه به این که دولت‌ها مسئولیت احترام به امضاء دولت‌های قبل را دارند پروانه نمایش صادر شده شورای قبل باید پذیرفته و بازبینی فیلم‌های دارای پروانه نمایش متوقف شود، مضاف بر آن که شأن و اعتبار و جایگاه استاد مهرجویی در سینمای ایران ورای همه این مناسبات است.

اتحادیه اعلام می‌کند که تنها راه غلبه بر بحران به‌وجود آمده احترام و اجابت کامل به خواست استاد است که تماما مورد حمایت است.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها