{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جایزه بهترین کارگردان ۲۰۲۲ در دستان خانم فیلمساز

جایزه بهترین کارگردان ۲۰۲۲ در دستان خانم فیلمساز
کدخبر : 12463

جین کمپیون برای فیلم «قدرت سگ» جایزه اصلی جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) را کسب کرد تا گام بلندی به سمت درخشش در جوایز اسکار بردارد.

به گزارش هنر ام‌روز، مراسم هفتاد و چهارمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) برگزار شد و فیلم «قدرت سگ» به کارگردانی «جین کمپیون» جایزه دستاورد بهترین کارگردانی در فیلم بلند را از آن خود کرد. 

در شاخه اصلی بهترین کارگردانی این جوایز، «پل توماس اندرسون» (پیتزا لیکوریس)، «کنت برانا» (بلفاست)، «استیون اسپیلبرگ» (داستان وست ساید) و «دنیس ویلنوو» (تل ماسه) نیز نامزد کسب جایزه بودند که همه آنها به استثنای «دنیس ویلنوو» در شاخه بهترین کارگردانی جوایز اسکار نیز نامزد کسب جایزه هستند. 

به گزارش ایسنا، نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا یکی از بهترین پیش بینی کنندگان جوایز اسکار است و در ۱۸ دوره اخیر برگزاری جوایز انجمن کارگردانان، در ۱۶ مورد برنده آن با برنده اسکار کارگردانی یکسان بوده است. 

سال گذشته «کلوئی ژائو» برای فیلم «سرزمین آواره‌ها» برگزیده انجمن کارگردانان آمریکا شد و در نهایت نیز جایزه بهترین فیلم و کارگردانی اسکار ۲۰۲۱ را به خانه برد. جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا که یکی از مرد محورترین جوایز سینمایی آمریکاست و در طول بیش از هفت دهه از برگزاری این جوایز مهم سینمایی تنها ۹ زن نامزد جایزه انجمن کارگردانان شده بودند که آخرین آن «کلوئی ژائو» و «امرالد فنل» بودند که سال گذشته نامزد کسب این جایزه شدند. 

در سایر بخش‌های جوایز انجمن کارگردانان امسال، «مگی جیلنهال» برای فیلم «دختر» جایزه بهترین کارگردان اول را به خود اختصاص داد،‌

در بخش تلویزیونی نیز جایزه بهترین کارگردانی سریال درام و کمدی به ترتیب به «مارک مایلود» برای سریال «وراثت» و «لوسیا آنیلو» برای سریال «هَکس» رسید و «بری جنکینز» نیز برای «راه‌آهن زیرزمینی» جایزه بهترین کارگردانی فیلم سریال تلویزیونی یا مینی‌سریال را به خود اختصاص داد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها