{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

منیژه حکمت: تهیه‌کننده‌ای که زنان در پروژه‌اش آزار می‌بینند، باید از سینما اخراج شود

منیژه حکمت: تهیه‌کننده‌ای که زنان در پروژه‌اش آزار می‌بینند، باید از سینما اخراج شود
کدخبر : 13062

منیژه حکمت در امتداد «بیانیه زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» می‌گوید در هر پروژه‌ای تهیه‌کنندگان مسئول پیشگیری از چنین اتفاقاتی هستند و باید پاسخگو باشند و اگر عاجز از مدیریت فضا هستند باید اخراج شوند.

به گزارش هنر ام‌روز، ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ بود که جمعی از سینماگران زنِ ایران از جمله نیکی کریمی، هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی، سحر دولت‌شاهی، پری‌ناز ایزدیار، هانیه توسلی، تهمینه میلانی، ویشکا آسایش، نگار جواهریان و... اقدام به امضا و انتشار بیانیه‌ای با عنوان «بیانیه زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» کردند.

بیانیه ای که در بخشی از آن چنین آمده بود: «این ابتدایی‌ترین حق انسانی، یعنی کار در فضایی امن و به دور از قلدری و خشونت و باج‌گیری جنسی را حق خود می‌دانیم. به همین منظور تقاضای شفاف خود را از نهادهایی همچون اصناف خانه سینما، سینماگران، منتقدان و مخاطبان اعلام می‌کنیم». درخواست آن‌ها تشکیل شدن کمیته‌ای مستقل در خانه سینما متشکل از اعضایی با سلسله مراتب قدرت متفاوت بود که در مورد مسئله خشونت جنسی و جنسیتی آموزش دیده باشند و کارشان بررسی جرائم این حوزه باشد.

انتشار این بیانیه موجب شد کلاب‌هاوس خبرآنلاین، پنجشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۲۱ میزبان جمعی از هنرمندان، حقوق‌دانان و جامعه‌شناسان باشد و در حضورشان به بررسی جوانب و زوایای اتفاق رخ داده، بپردازد.

در ادامه صحبت‌های منیژه حکمت، از تهیه‌کنندگان و کارگردانان شناخته‌شده سینمای ایران و از شرکت‌کنندگان در این کلاب‌هاوس را می‌خوانید.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها