{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

علت عجیب فروش فیلم های کمدی/ «سگ‌بند» و «انفرادی» می‌فروشند چون مردم غمگینند

علت عجیب فروش فیلم های کمدی/ «سگ‌بند» و «انفرادی» می‌فروشند چون مردم غمگینند
کدخبر : 13558

در حال حاضر فیلم کمدی «سگ‌بند» که اکرانش از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد با ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدرنشین گیشه سینمای ایران است. کمدی «انفرادی» نیز اگرچه از ۷ اردیبهشت روی صحنه رفته است اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته است ۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان بفروشد. اعداد و ارقامی که نشان از تمایل مخاطبان به تماشای کمدی بیش از هر ژانر دیگری دارد.

به گزارش هنر ام‌روز، مهسا بهادری: پرونده اکران نوروزی ۱۴۰۱ با هفت فیلم «سگ‌بند»، «موقعیت مهدی»، «شادروان»، «روز صفر»، «مرد بازنده»، «گل به خودی» و «قدغن» با فروش ۵۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان، بسته شد و فیلم‌های «گل به خودی» و «قدغن» از پرده سینما پایین آمدند.

بلافاصله پس از اتمام کار این دو فیلم، اکران عید فطر شروع شد و سه فیلم «مغز استخوان»، «لامینور» و «انفرادی» از ۷ اردیبهشت، در سینماها به نمایش درآمد.

از روز چهارشنبه، هفتم اردیبهشت‌ دو فیلم «انفرادی» و «لامینور» در نوبت اکران عید فطر جایگزین «قدغن» و «گل به خودی» شدند و با تعیین یک سرگروه جدید در شیراز، فیلم «مغز استخوان» هم به چرخه اکران افزوده شد. در بین این سه فیلم، «انفرادی» بیشترین مخاطب را در طول دو روز اول نمایش عمومی خود در سینماها جذب کرده است.

کمدی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۶۹ هزار و ۳۲۴ قطعه بلیت با رقم دو میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان‌ و «لامینور» داریوش مهرجویی ۹ هزار و ۶۶۳ قطعه بلیت با رقم ۲۸۸ میلیون تومان فروخته و فیلم «مغز استخوان» حمیدرضا قطبی هم با چهارهزار و ۸۳۳ مخاطب حدود ۱۶۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

استقبال مردم از فیلم‌های کمدی چون «انفرادی» سبب سخت‌تر شدن چیدمان اکران شده و بیشتر سینماداران معتقدند برای اینکه همه فیلم‌های روی پرده به‌ فروش بهتری برسند ضروری است که آثار باکیفیت و مخاطب‌پسند کمدی حتما در برنامه اکران قرار داشته باشند، هرچند در حال حاضر هنوز تکلیف بعضی فیلم‌های کمدی مثل «شیشلیک» و «چپ‌راست» که مشکل‌دار عنوان شده‌اند، مشخص نیست.‌

5663256

وضعیت فیلم‌های اکران نوروزی

فیلم پرمخاطب سال ۱۴۰۱ همچنان کمدی «سگ‌بند» با ۸۳۰ هزار مخاطب است که فروش آن به ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

فیلم دفاع مقدسی «موقعیت مهدی» با ۳۳۷ هزار و ۱۷۸ مخاطب، ۱۰ میلیارد و ۱۴۲میلیون تومان فروش داشته و «شادروان» با فروش حدود ۲۵۸ هزار بلیت، هشت میلیارد و ۵۱۸ میلیون تومان عایدش شده است.

فیلم «روز صفر» که مثل دو فیلم قبلی در اکران نوروز به سینماها آمد، تاکنون ۲۲۴ هزار و ۳۱۸ مخاطب با فروش هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی داشته و «مرد بازنده» نیز با جذب ۱۵۷ هزار و ۷۸۰ تماشاگر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

دو فیلم حذف‌شده از اکران یعنی «گل به خودی» و «قدغن» هم به ترتیب ۲۲ هزار و ۴۱۴ نفر و فروش ۶۲۲ میلیون تومانی و ۶ هزار و ۵۸۱ نفر با فروش ۲۲۲ میلیون تومانی را در پایان اکران خود ثبت کردند.

در مجموع در هفته‌ای که گذشت تنها ۲۵۲ هزار و ۸۹۱ نفر به سینما رفتند و فروش ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی را برای گیشه سینماها ثبت کردند. رقمی که نسبت به هفته‌های گذشته با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

تصمیمی که کارساز نبود

با توجه به نیم‌بها شدن بلیت سینماها پیش از اذان مغرب، اگرچه کمی به فروش فیلم‌ها اضافه شده است اما این تصمیم برای همه فیلم‌ها کارساز نبوده و فقط بعضی از آن‌ها توانسته‌اند به فروش بیشتری برسند. بر همین اساس است که برخی صاحب‌نظران معتقدند جدا از موضوع قیمت بلیت باید در چینش و انتخاب فیلم‌ها هم تغییرات جدی صورت گیرد.

جدول فروش فیلم‌های روی پرده که اطلاعات آن در جدول زیر است از سامانه سمفا، برداشته شده است:

فیلم‌ها کارگردان زمان اکران میزان فروش هفتگی میزان فروش کل
«سگ‌بند» مهران احمدی ۲۵ اسفند ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

«انفرادی» مسعود اطیابی ۷ اردیبهشت ۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان ۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان
«روز صفر» سعید ملکان ۲۵ اسفند ۶۴۰ میلیون تومان ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
«موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر ۱۸ اسفند ۵۳۰ میلیون تومان ۱۰میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان
«شادروان» حسین نمازی ۲۵ اسفند ۴۷۰ میلیون تومان ۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان
«مرد بازنده» محمدحسین مهدویان ۲۵ اسفند ۳۳۰ میلیون تومان ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
«لامینور» داریوش مهرجویی ۷ اردیبهشت ۲۸۸ میلیون تومان ۲۸۸ میلیون تومان
«مغز استخوان» حمیدرضا قربانی ۷ اردیبهشت ۱۶۰ میلیون تومان ۱۶۰ میلیون تومان

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها